part 19

1.3K 40 6
                                    

Diakademi....

Mereka berempat berlari laju menuju kebriefing room !! Sesampainya mereka disana !! mereka sgt terkejut kerana terlihat ketua teras, mentor, general dan aliya berada disana lalu ali berkata...

Ali : kenapa ni? Ada misi ke?

General : iye..

Rudy : misi apa?

E. Zain : misi kamu adalah !! menyiasat...

Belum sempat E. Zain menghabiskan ayatnya ali sudah mencelah...

Ali : siasat apa?
General : sabarlah dey !!

Ali : hehhe...maaf²😅😅

E. Zain menyambung...

E. Zain :kami dapati ada kumpulan buat penyeludupan dan perdagangan haram jadi kamu mesti menyiasat itu...

Rudy : perdagangan haram? Tapi kat mana?

E. Ganz : di SMT cyberaya 2...

Ali : uish..jadi maksudnye budak sekolah pun terlibat...

Aliya : ye jadi kami nak kamu semua siasat pasal ni dan...

Aliya memandang dayang, dayang mengangguk lalu menyambung...

E. Dayang : dan kamu mesti sekolah kat sana dan tinggal kat sana buat sementara waktu...

Ali : tapi sekolah kami?

E. Zain : itu kamu tak payah risau !! Sbb kami dh uruskan pasal tu..

Ejen muda hanya mengangguk lalu iman yg dari tadi diam mula bersuara..

Iman : berapa lama tu?

Aliya : itu kami tak pasti lagi !! Tapi mungkin mengambil masa berbulan²

Alicia : bila kami mulakan misi ni?

General : esok !!

Mendengar kata general mereka berempat hanya buat muka menyampah ejen atasan perasan raut muka mereka lalu E. Zain berkata...

E. Zain : kenapa ni?

Rudy : kenapa bagitahu sekarang !! Patutnye bagitahulah petang nanti ke..

E. Djin : kenapa pulak?

Ali : sekarang waktu sekolah !! Dan kejap lagi kitorang dh nk masuk kelas...

Aliya : lah..itu je ke...

A,A,R,I : ITU JE !!

Semua terkejut dgn jeritan mereka lalu aliya berkata...

Aliya : asal pulak ni?

Ali : mama tahu tak !! Cikgu ane tu kalau pelajar lambat sesaat pun dh kena ceramah...

Rudy : haah...ceramah dia tu dari start masuk kelas sampai habis baru boleh boleh berhenti...blurrr...

Lalu ali melihat jam tangannya dan matanya membulat bila melihat jam itu lalu dia berkata..

Ali : guys aku rasa memang kita akan kena ceramah satgi...

Ali menunjukkan jam tangannya kepada mereka bertiga...mereka hanya mengeluh manakala ejen atasan hanya ketawa kecil...

E. Ganz : dh sekarang kamu boleh bersurai...

Tanpa membuang masa mereka berlari keluar dari briefing room..ejen atasan hanya menggelengkan kepala lalu E. Leon berkata...

E. Leon : kamu pasti ke mereka dapat melakukan misi ini?

(Ejen Ali ) misi : AlizaWhere stories live. Discover now