"Masuk" kata Cikgu Ayume kepada seseorang di luar.
"Hai saya budak baru yg berpindah dari Seoul ke Tokyo. Harap dpt berkawan dgn krg semua..Nama saya Haruki Mizako"
Nama:Haruki Mizako
Umur:16 tahun
Perangai:Ceria, berloyar buruk,caring. (mcm ketua itik sedunia NDZ_07) Tapi sebaliknyaa.... (nntilah aku bagi tau.. nnti x best)Semua pelajar yg berada dlm kelas itu mula riuh lagi2 perempuan..
"Diam!" Jerit Cikgu Ayume sambil menepuk meja dgn kuat kepada muridnya yg mula bising. Seram dho.. author yg tulis ni pon takut..
Semua yg berada disitu serta merta diam.. Sape je x takut dpt cikgu yg comel lote, cantik tapi garang. Kalah singa dlm hutan tu. (mcm mama kiera hahaha)
Singa:panggil saya? nk amik saya berlakon dlm novel author ke? *mata bersinar*
Author:kau pergi. singa x de kena mengena dlm cite ni..*tolak singa*
Singa: Alaa..
💝Back To Story💝
"Ehem.. Haruki?""ye..yer cikgu?"jawap Haruki tergagap2.Haruki pon takut dgn cikgu hehe.. " Kamu blh duduk sebelah Izuki. Izuki! raise your hand!" kata cikgu kepada Izuki. Izuki dengan malasnya mengangkat tangannya.
Haruki mula melangkah ke tempat duduknya.
" Err.. hai. Izuki kan. harap blh berkawan" Haruki menghulurkan tgnnyer. Izuki mengambut tgn Haruki dan tersenyum sedikit.
"Ok baiklah.. keluarkan buku kamu. Harini kita akan belajar tajuk bla.. bla.. bla.. bla.."
_____________🐰🐰🐰_______________
Kringggggggggggggg!!!
"wuhuuuu! rehat!" semua yg di dalam kelas berpusu2 keluar hendak ke kantin utk rehat. sape je x suka rehat.
Haruki di ajak berehat dgn sekumpulan lelaki.
"Weh, Izuki. Jom." ajak Yuko. "jom."
Di kantin sgt sesak kerana semua berebut nk membeli makanan. smpi Izuki pon sesak nafas.
"Izuki!Izuki!" Izuki mendengar seseorang memanggilnya dari jauh. "Yuko! tlg tarik aku keluar! sesak!" kata Izuki yg tersepit di tempat sesak itu. "erghh.. erghh.." Yuko cuba menarik Izuki tapi gagal.. Yuko cuba kali kedua berjaya tetapi mereka terjatuh.
"Aduih...sakitnya" Izuki mengusap punggungnya yg sakit akibat terjatuh tadi.
"Oi! bangunlah! kau ni berat tau x?" kata yuko di posisi baring dan di himpap Izuko. "ops sorry" "kau blh bangun x?" tanya izuki risau pada kawannya. "sakitlah jugak.. tapi aku x blh nk bangun.." "jap aku cuba tarik kau bangun" Kata Izuki.
"Aduih." malangnya Izuki terjatuh skali lagi. "Eh,Kau ok x? weh.. lutut kau berdarahlah"
Tiba2 ada seseorang menarik tangan mereka berdua utk menolong mereka berdiri.
Mereka berdua terkejut.
"Haruki?" tanya mereka kapada jejaka itu serentak.
"yer" jawap Haruki.
"Te..terima kasih."jwp mereka berdua lagi.serentak.
"sama-sama.*tersenyum* eh, Izuki. Lutut kau bedarahlah.. jom aku bawa kau pergi bilik sakit" kata Haruki.
"ok. aduh!" Izuki mengerang sakit kerana kaki nya yg berdarah itu. "eh, Izuki. kau blh x berjalan?" Kata Yuko pula yg risau akan kwnnya yg tgh berdarah itu."ok jgn risau."kata Izuki kepada Yuko.
Izuki dipangku oleh Haruki dan Yuko untuk ke bilik sakit.
Di Bilik Sakit
" Meh sini aku rawat kau. Lain kali hati2. Nasib kau jatuh atas aku. kalau x dh pengsan agaknyer.. bla.. bla.. bla.. " bebel Yuko.
" Ok, ok. sorry buat kau risau. dh dhlah tu membebel macam makcik tau x" Kata Izuki yg sudah tidak tahan dgn pembebelan Yuko. "Hah, dh siap. blh jalan x?" Tanya Yuko yg baru saja habis merawat luka di lutut Izuki. "yer, blh. thanks sis." "hemmpp.. yelah.."
Baru saja Izuki dan Yuko hendak balik ke kelas tiba2 Haruki dtg smbil membawa makanan dan minuman.
"Eh, nk balik dh ke?" tanya Haruki yg baru saja dtg ke bilik sakit itu. "haah" jawap Izuki ringkas. "ni aku ada bawak makanan utk krg. x nk makan ke?" "x yah" Kata Izuki. Yuko menyiku Izuki. "kau x nk makan ke aku lapar ni" bisik Yuko"amik jelah rezeki depan mata tu"bisik Yuko lagi.
"ishhh... yelah" bisik Izuki sudah fadeup dgn perangai kwnnya. "terima kasih" kata Izuki kepada Haruki smbil mengambil makanan di tangan Haruki. "sama-sama" kata Haruki.
______________🐞🐞🐞______________
Di rumah Izuki
"Eh,adik kenapa kaki adik ni?" tanya Kirito bila ternampak lutut adiknya berbalut. "X de apa. jatuh kerusi je."Kata Izuki kerana x nk abgnya risau." Yelahtu jatuh kerusi, dia jatuh sbb sesak kat kantin kwn dia cuba tarik tapi terjatuh."Sampuk Sougo yg berada di belakang Izuki.
" Ishh.. kau ni kan""apa? betullah." jawap Sougo dgn penuh selamba. "Sougo!" jerit Izuki yg sudah naik angin. Kirito menahan diri Izuki dari cuba memukul Sougo.
"tata~"Kata Sougo smbil berjalan menuju ke biliknya.
" oi. sabar2. " kata Kirito cuba menenangkan adiknya daripada meletus mcm gunung berapi.
Izuki menarik dan menghembuskan nafas utk menahan marahnya dari meletus.
" adik naik atas dulu""hah yelah.."
Malam itu
" Izuko! Sougo! Turun makan! " Kata Kirito kepada adik-adiknya yg berada di tingkat atas.
" Ha'i"kata mereka berdua dari tingkat atas.
Baru sahaja mereka bertiga hendak makan tiba-tiba seseorang mengetuk pintu rumah mereka.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hahaha.. yer saya tahu saya memang kejam.Saya gantung cerita ni skali lagi.. 😂 😂Btw, thx suport saya lagi2 @Elina_studio dgn @NDZ_07 cpt je lari ke sini dan meriahkan comments.
Dina_Dino
roger and
out✌✌
YOU ARE READING
The Royal Legend's: The Return Of The Prince And Princess
خيال (فانتازيا)3 org adik beradik hidup di dunia manusia dgn bahagia. Tidak menyangka yg mereka akan disedut memasuki lohong yg membawa mereka ke dimensi lain. Dan mereka tidak menyangka mereka adalah org yg ditunggu2 dan org yg akan menyelamatkan dimensi itu. ~Ev...