Alper garip kırmızı deri koltuğunda otururken telefonu çalmaya başladı.Sesi duyar duymaz telefona hareketlenen Alper ,telefonu eline alınca küçük bi şoka uğradı saat sabaha karşı dörtte komiser Tankurt Soy arıyordu.Hiç hayıra alamet olamicak cinsden bir şeydi bu .Yanıtını kısa bir süre sonra öğreneceğin şeyleri düşünmek zihnini boşuna yormak olduğunu düşünen Alper vakit kaybettmeden telefonu açtı."Alper hemen Barlar Sokak 'ına gelmen lazım elimizde çok garip bir dava var ve senin de yardımın lazımmış gibi geliyor "dedi Tankurt.
Cevap vermeye gerek duymadan hareketlenen Alper yaklaşık on saniyede kısa ve kalabalık olmayan yolları düşünerek zihninde küçük bir harita oluşturdu . Haritayı takip ederek yaklaşık on dakikada olay yerine ulaştı .
Kurbanın yanına yürüyene kadar az da olsa olayı ve etrafı inceleme imkanı olmuştu.Etraf klasik barlardan oluşuyordu kadının hayat kadını olması çok büyük olasılıktı ama genelde
ilk tahminler yanlış çıkardı.Kurbana yaklaşınca hemen klasik çözümlemelerini yaptı.Kadın yirmili yaşlarında ,kırışıklıları çok az aynı zamanda gözleri çok genç sarışın bir bayandı .Büyük olasılıkla hayat kadını değildi çünkü parmağında yüzük izi vardı galiba bu bir kaçamaktı denemesiydi ,ailesi zorla evlendirmiş olmalıydı.O da kendini sevicek birini en aranmıyacak yerde bir barda aramışdı ne yazık .Kurban hakkındaki ön izlenim bitince Alper hiç konuşmadan yaralara baktı.Göğüs bölgesindeki göçüklüğe bakılırsa nefessiz kalmış olmalıydı tabi bu otopsi ile daha iyi anlaşılırdı .Yaralar çok derin ve profesyonelce yapılmıştı.Boynundan kulaklarına kadar düzgün bir kesik ve cinsel bölge tamamen deşilmişti garip bir sanat eseri .Alper direk bunun Karın Deşen Jack cinayetlerinin bir kopyası olduğunu farketti.Tüm bu çıkarımları ise yaklaşık bir dakikada yapmıştı."Ne düşünüyosun Alper ?"dedi Tankurt Komiser."Kadın yirmili yaşlarda zorla evlendirilmiş mutluluğu barlarda arayan bir kadın.Cinayet ise büyük bir ihtimalle ilk önce boğularak daha sonra ise kesilerek yapılmış ve garip bir işkenceye maruz kalmış .bunu yapan kişi ise tam bir taklitçi , Karın Deşen Jack in taklitçisi.Karın deşen Jack 1880 li yıllarda İngiltere de büyük ses getirmiş kişi ve faili meçhul cinayetlerin en ünlü katilidir."dedi aynı anda Komiser Tankurt 'a ağzının sağ köşesi ile sırıttı .Alper in hızlı düşünmesi ve çok dikkatli olması onu hep bir sıfır önde başlatırdı.Bu onun hoşuna giderdi."Bunun her seferinde nasıl yapıyorsun bilmiyorum ama işe yaradığı sürece bence sorun yok.Konuya biraz dönücek olursak sence kim yapmış olabilir ?."dedi Tankurt.Alper Tankurt konuşurken onuda inceleme fırsatı bulmuştu.Gömleği ütüsüz ,gözlerinin altı mor ,sağ elinde sandalyenin izi çıkmıştı ve saçı ciddi anlamda karışıktı.Tankurt karısı tarafundan evden atılmış ofiste kalıyor başka açıklamadı olamazdı yüzükte parmağındaydı ama içi gördüğü kadarıyla temizdi bu sürekli çıkardığını gösterir diye düşündü.Ayrılmanın eliğindeydi Tankurt ama bir türlü ne yapıcağını bilemiyordu.Tankurt yakışıklı kısa boylu sarışın mavi gözlü bir adamdı ayrılmalarının asıl sebebi bu olmiyacağına göre kuvvetli muhtemel işiydi.Düşüncelerini bölen ise gözüne ilişen cesetti.Alper az önceki soru hakkında kısa bir süre düşündükten sonra konuşmaya başladı."Öncelikle Karın Deşen Jack cinayetinde şüphelileri ile aynı mesleği yapıyor olması veya kendini o mesleği yapıyor sanması çok olası çünkü taklitçiler sadece cinayetleri taklit etmez o karakteri bir rol gibi üzerine geçirir."dedi Alper bunları söylerken Tankurt can kulağı ile dinliyordu ve bir anda Tankurt'un gözleri olabildiğince açıldı sonrasında ise hemen şu soruyu yöneltti "Yapıyor sanması derken neyi kastettin?"Alper bu sorunun geliceğini bekliyordu çünkü Tankurt ciddi anlamanda dikkatli dinleyen ve sorgulayan bir insandı."Taklitçimizin bir şizofren veya sadomazoistik kişilik bozukluğu olmasında şüpheleniyorum kendini Karın Deşen Jack sanıyor olabilir.Eğer bu çevrede saldırıya uğradığını söyleyen ve söylediği saldırgan bulunamayan kişilerden başlayabiliriz."Tankurt biraz düşünceli bir şekilde Alper'in yüzüne baktı.O sırada Alper esintinin sekteye uğradığını farketti.Arkalarında biri olmalıydı.Alper hemen armadakini gölgesini aramaya başladı .En yakın sokak lambası 3 metre arkalarındaydı ve arkalarındaki kişinin gölgesinin yanlarına düşmesi gerekiyordu ama yanlarında gölge yoktu yani misafirimiz farkedilmek istemiyordu.Alper ağzının kenarıyla"Tankurt söyliyeceğim şeyden sonra sakın arkana bakma ,bakarsanda kişiyi ezberlemeye çalış".Tankurt hafifce başını salladıktan sonra "Arkamızda biri var ve bizi dinlemeye çalışıryor.Bence telefonu çıkar ve farkettirmeden çekmeye çalış beni incelediğini varsayıyorum."dedi Tankurt yavaşca telefonunu çıkartıp ön kamerayı açtı ve ani bir hareket ile havaya kaldırıp bi düzine kadar fotoğraf çekti . Alper tekrar iliklerine kadar üşümeye başlayınca esintinin kesildiğini farketti.Demek ki kalplı biriydi.Alper bu anlık düşünceyi bir kenara bırakarak ağır adımlarla Tankurt'un yanına gitti.Tankurt iri kıyım sarışın yakışıklı adamı yakalamıştı yada adam bilerek yakalanmıştı çünkü pek bi yakalanmış havası yoktu.Alper"Neden atıldın polislikten? "diye sordu yakışıklı adama .Adam gözlerini şaşkınlıkla sonuna kadar açtı .Hiç beklemediği bir şeydi bu soru büyük ihtimalle."Sen nerden... Nasıl biliyorsun ?"diye sordu Alper bu gibi sorulara çok alışıktı hayatı bu soruları büyük bir soğukkanlılıkla cevaplamakla geçmişti."Tankurt'a duyduğun saygıdan yakalamasına izin verdin çünkü yakalayamamanın nasıl bir çöküntüye maruz bıraktığını biliryorsun ve fotoğrafın elimizde olduğundan seni şüpheli yapıcağımızı düşündün.Bu yüzdendir ki bilerek yakalandın."dedi iri kıyım adam ve Tankurt Komiser şaşkınlıkla baka kaldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gölge
Mystery / ThrillerBir suçlunun arkasından gölge gibi hep geriden gelerek bir sonuca varmaya çalışmak .