Pasti anda semua tertanya-tanya bagaimana pertandingan ini diadakan, bukan? Bagaimana tugasan yang anda harus lakukan?
Di sini, kami bakal menjawab persoalan anda...
⚜ D E T A I L C O V E R | B A N N E R ⚜
⚜ K A T E G O R I S A T U ⚜
Tema : Fantasy + Historical
Tajuk : Zentrical Z5 Relik Purba
Tagline/Quotes : —
Penulis : Angel_k20
Kriteria/Ciri-ciri yang perlu ada di dalam rekaan grafik :
1 - Berlatar belakangkan sebuah istana lama tetapi tidak buruk, kerana latar tempat cerita ini ialah di 4 tamadun dunia iaitu Mesopotamia, Huang Ho, Indus dan Mesir Purba.
2 - Ada 3 orang lelaki dan seorang perempuan bertudung. Mereka ini berusia dlm lingkungan pertengahan umur 20-an, berwajah Asian.
3 - Boleh juga diletakkan sekali gambar pedang dan ahli sihir kerana ia melibatkan elemen fantasi adventure.
4 - Peserta juga bebas memilih tema light, dark ataupun half dark.
5 - Peserta juga boleh membuat seperti anime style ataupun cover komik
⚜ K A T E G O R I D U A ⚜
Tema : Islamic Romance
Tajuk : Lillahi Ta'ala, Aku Mencintaimu.
Tagline/Quotes : Saya sayangkan awak kerana Allah dan saya lepaskan awak juga adalah kerana-Nya.
Penulis : AliahSyuhada
Kriteria/Ciri-ciri yang perlu ada di dalam rekaan grafik :
1 - Gambar perempuan bertudung atau berpurdah
2 - Latar belakang masjid atau floral
3 - Cerah
⚜ K A T E G O R I T A M B A H A N ⚜
Tema : Historical + Fantasy
Tajuk : The Last Empire
Tagline/Quotes : Akan aku takluki empayar ini dengan jasad nyawa sebagai cagaran
Penulis : _lunastella
Arahan : Peserta dikehendaki membuat satu rekaan grafik (cover & banner) berdasarkan maklumat yang telah diberikan seperti yang tertera di atas dengan menggunakan gambar latar di bawah.
*Boleh hantar pesanan secara peribadi kepada pihak kami untuk dapatkan gambar tanpa perlu 'screenshot'.
⚜ D E T A I L V I D E O T R A I L E R ⚜
-Satu kategori sahaja-
Tajuk : Hello, Abang Bodyguard!
Penulis : Angel_k20
Genre : Action thriller
Blurb :
RAYYAN RAZIEN- Di sebalik personalitinya yang sentiasa tenang, wujud satu rahsia besar efek daripada kemalangan besar yang hampir meragut nyawanya pada 15 tahun lepas. Kerana ibu bapanya, Father daripada Mafia Death berazam akan membunuhnya.HANA MIKAYLA - Gadis wartawan si polis undercover ini sentiasa lantang menuntut keadilan. Demi menuntut keadilan atas kes kematian ayahnya yang sehingga kini tidak terungkai, dia turut diburu oleh Father, si pembunuh Inspektor Khalid.
"Siapa... sebenarnya kau, Hana?" - Rayyan Razien.
"Aku... orang yang berhutang nyawa dengan kau." - Hana Mikayla.
Kerjasama mereka berdua dalam merungkaikan kes dadah Blue Beam dan Blue Rose yang diformulasikan oleh kumpulan Mafia Death tidaklah mudah, namun keazaman yang kuat dalam membongkarkan identiti Father serta menyelamatkan diri masing-masing daripada ancaman iblis itu juga tidaklah senang.
"Aku bersumpah untuk membunuh kau orang berdua!" - Father.
Segala-galanya bermula pada 15 tahun lepas dan ianya berlegar dalam satu relung masa yang sama. Berjayakah Rayyan Razien dan Hana Mikayla membongkarkan kes formulasi dadah Blue Beam dan Blue Rose seterusnya menyelamatkan diri mereka sendiri daripada ancaman Father?
Kriteria/Ciri-ciri yang perlu dimasukkan ke dalam video trailer :
1 - Hero (Rayyan Razien) adalah seorang lelaki Asian, berkulit cerah, tinggi (180 cm) dan sentiasa berpakaian kemas. Berumur 30 tahun. Diingatkan, tidak merokok.
2 - Heroin (Hana Mikayla) adalah gadis bertudung, berkulit cerah, ketinggian 168 cm) berwajah Asian. Berumur 26 tahun.
3 - Buat video berdasarkan Bab 49 hingga Bab 51 cerita ini mengikut kreativiti anda.
P/s: Semua watak adalah Asian kecuali watak yang dinamakan dgn nama Inggeris.
⚜⚜⚜
Sebarang persoalan?
Sila nyatakan di sini...
✉✉✉Y A N G B E N A R ,
T H E S T A R Z Y S T E A M .
KAMU SEDANG MEMBACA
The Starzy's Cover Trailer Contest
De TodoS E L A M A T D A T A N G ! Anda seorang editor, designer, graphic designer, atau video maker? Di sini, tempat anda menyerlahkan bakat anda yang sangat berharga. Kami, The Starzy's Team mengalu-alukan diri dan bakat anda untuk menyertai pertanding...