.
Seonghwa pandang Jungmin . Jungmin pandang Seonghwa .
Wooyoung sedang berkaraoke .
" astu nak buat apa? " soal Jungmin , cuba memecahkan rasa janggal antara mereka .
" join jelah budak tu menghayati suara dia yang tak seberapa tu " jawab seonghwa . jungmin tertawa kecil.
" mummy , nak call minion boleh? " soal Minjae disebelahnya lalu menghulurkan telefon jungmin .
" minion? tapi dia sibuk lah , nanti malam kita call eh" ujar Jungmin lalu memikirkan sesuatu . Minjae pout .
" ha ! mummy tahu ! " Jungmin mendail nombor seseorang .
" siapa yang kau telefon tu? " Seonghwa mengintai ke screen telefon Jungmin
" Yeos- HEYY ! " Belum sempat Jungmin menghabiskan ayatnya , Seonghwa segera mencapai telefon Jungmin .
" Eh takpayah call dia "
" kenapa pulak?! "
" aku malu lah gila , dia ingat aku suka dia ! " ujar Seonghwa . Jungmin berdiri lalu mahu mengambil telefon di tangan Seonghwa .
" pale otak kau- "
" mummy , tak baik lah cakap macam tu ! " Minjae menarik narik seluar Jungmin .
" see? anak kau pun sokong aku blwerk " Seonghwa menjelir lidahnya . telefon Jungmin dicampak ke arah Wooyoung yang sedang syok menyanyi .
sempat pula dia sambut telefon Jungmin .
" I'M IN LOVEEEE UGGGHHH UHHH UHHH UHHHH UH UH IM DREAMING IN A DREAM EVERYNIGHT- "
" DIAM BABI " Jungmin membaling bantal sofa pada Wooyoung apabila tiba tiba dia menyanyi guna mic sedangkan instrument belum dipsang lagi .
" sakit lah gila ! aku sedang meluahkan rasa cinta ni ! eish " Wooyoung pout lalu duduk disebelah minjae sambil terkumat kamit mengutuk jungmin.
" uish cantik lockscreen kau ! "
" janganla tengok sebok je kau " Jungmin merampas telefon miliknya dari tangan Wooyoung .
" meh lah bagi aku nyanyi " Seonghwa menukar dari lagu inception ke lagu pilihannya .
"but go ahead give me all the blame
and twist my words and set them to flame
oOoH , we all know oOh
then you go tell all of your friend
and i'm the one you wish you never meet
oOohh
the story never ends~ "
suara seonghwa ketika menyanyikan lagu pilihannya itu membuatkan Jungmin teringat semuakenangan bersamanya .
YOU ARE READING
[C] Bestfriend ' CS
Romance" kau kata aku kena kawin dengan kau je baru kau dapat wasiat tu ! apa sampai kena dapat anak ni ! " -ᴋɪᴍ ᴊᴜɴɢᴍɪɴ " Tolonglah min , Kau kan bestfriend aku ! " -ᴄʜᴏɪ sᴀɴ . ©ғʜʏsᴀɴsʜɪɴᴇ_ | June ' 2020