Haerin POV
"Huwargh!!!Sedapnya tidur!!!"
Aku merenggangkan tubuhku di atas katil.Aku mengosok mata ku yang masih mengantuk lalu mengambil jam yang berada di sebelah ku.
Mataku yang sepet tadi kini terbuka luas.
Pukul 6:30?!
Masuk kelas pukul 7:00!
Aku dah lambat ni!
Aku turun dari katil aku.Tuala aku yang tersidai di hanger aku ambil sebelum berlari pecut masuk ke dalam bilik air.
________________
"Eh?Lelaki tu lagi ada kat dalam bilik kah?" Soalku sendiri.Kaki aku melangkah keluar dari bilik ku menuju ke biliknya.
Tok!tok!tok!
Aku mengetuk pintu biliknya.Tiada suara menyahut.Lantas aku membuka pintu biliknya dan mata aku terpandang katil yang sudah kemas.Kelibatnya pula tidak kelihatan.
"Eo?" Mataku terpandang sekeping nota yang berada di atas meja lampu.Aku mengambilnya lalu membaca isi surat tersebut.
To Haerin,
Gumawo sebab tolong saya semalam.Mian sebab saya keluar tanpa pengetahuan awak.Saya ada hal yang perlu diselesaikan .Sarapan awak saya sudah hidangkan kat atas meja sebagai tanda terima kasih saya kat awak.Sekali lagi,gumawo.From Park Jimin
"Lah,dia dah pergi" Cebik ku.Kakiku melangkah keluar dari bilik menuju ke dapur.Tudung saji aku buka.
Wah!Ada nasi goreng Kimchi dengan sosej!My favourite!
Aku mengambil bekas makanan di rak pinggan lalu aku mencedok nasi goreng Kimchi ke dalam bekas makanan sekali dengan sosej.
Aku memang nak makan sekarang tapi aku nak cepat ni!Aku dah lambat nak pergi sekolah U.
Cepat tangan aku mencapai sosej lalu dimasuk kan ke dalam mulutku.Bekas makanan yang berisi nasi goreng kimchi dimasuk kan dalam beg ku lalu bergegas keluar dari rumah ku.
End Haerin POV
___________________
"WOII!!!"
PRUFFTT!!!
"YAH!JAHANAM KAU,ARNAB!"
Terkekek Jungkook melihat wajah bengang Haerin.Dengan selambanya,bekas makanan milik Haerin dirampas lalu menyudu nasi goreng kimchi ke dalam mulutnya.
"YAH!BEKAL AKU!"
"Yum!Syedapnyo asi goyeng ni!" Ujar Jungkook dengan mulut penuh.Dia menyuap lagi sesudu nasi goreng ke dalam mulutnya dengan mata terpejam menikmati rasa nasi goreng kimchi tersebut.
PUK!!!
"ARGH!UHUK!UHUK!AIR!AAIIRR!!!"
Haerin merampas bekas makanan nya dari Jungkook lalu menyudu nasi goreng ke dalam mulutnya,tidak peduli dengan Jungkook yang tersedak.
YOU ARE READING
[OG] Kebahagiaan Itu Milik Kita •PJM•
FanfictionKisah di mana gadis bernama Haerin,memulakan misinya untuk membantu Jimin keluar Dari dunia songsangnya.Berjayakah Haerin melaksanakan misinya?