Chapter 3: Kamen Rider

26 1 0
                                    

<Tempat: Kawasan bandar>

---

Aruto dan Izu sedang bergegas menuju ke bandar dan tiba-tiba, Humagear Module Izu mendapat satu informasi.

Izu mula berhenti dan cuba mengimbas info tersebut. Aruto yang sedang berlari juga berhenti secara mengejut dan menoleh ke arah Izu.

"Izu? Kenapa ni?" Tanya Aruto.

"President Aruto, saya dapat maklumat bahawa ada sesuatu yang pelik bersama dengan semua Trilobite Megear yang mengamuk di bandar." Jelas Izu.

"Sesuatu yang pelik? Apa dia tu?" Tanya Aruto lagi.

Apabila Izu ingin menjawab pertanyaan tersebut, dia terlihat sesuatu yang menuju ke arah mereka.

"Presiden Aruto." Izu menunjukkan ke arah hadapan Aruto.

Aruto berpaling dan dia agak sedikit terkejut. Di hadapan mereka berdua sekarang ini adalah makhluk pelik yang sama menggodam sistem Humagear di bandar sebentar tadi

"Apa bendanya tu?" Aruto tertanya-tanya sambil dia melihat makhluk tersebut.

Nampaknya makhluk itu tidak merasakan kehadiran mereka berdua dan hanya berjalan di situ.

Izu kemudian mengambil peluang ini untuk mengimbas makhluk itu dan dia selesai mengimbasnya.

"Analisa selesai. Nampaknya makhluk itu macam satu bentuk data yang terhasil daripada satu gangguan elektromagnetik. Ini mungkin ada kena mengena dengan kes ZAIA Spec tadi tu, Presiden Aruto." Jelas Izu.

"Awak rasa, benda tu ke yang sebabkan semua Humagear mengamuk?" Tanya Aruto.

"Saya tak pasti, tapi ada kemungkinan juga." Balas Izu.

Tiba-tiba, makhluk tersebut memandang ke arah mereka. Pandangannya mula tertumpu ke arah Izu.

Aruto dan Izu berasa tidak sedap hati akan situasi ini. Dengan serta merta, makhluk tersebut melompat dan cuba mendekati mereka berdua. Akan tetapi, Izu dan Aruto sempat mengelak.

"Izu, hati-hati!" Jerit Aruto pada Izu.

Izu kemudian berlari mengelilingi makhluk itu lalu dia melompat ke arah Aruto dan akhirnya berdiri di sebelah Aruto. Makhluk tersebut mula berbunyi.

"*Hurghh!!!*"

Aruto dan Izu mula memakai Zero-One/Zero-Two Driver. Mereka mengeluarkan Progrise Key masing-masing lalu mengaktifkannya.

Jump! Authorize!

Zero-Two Jump!

Kemudian, muncul tiga ekor belalang mekanikal lalu memijak makhluk tersebut dan terus melompat-lompat di sekitar kawasan itu.

Aruto dan Izu melakukan gaya transformasi mereka dan mula bertukar.

"Henshin." Sebut Aruto dan Izu serentak.

Progrise/Zero-Two Rise!

Jump Up And Rise! Rising Hopper!

A jump to the sky turns into a Rider Kick!

A jump to the sky turns into a Rider Kick!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kamen Rider Zero-One! Re:Dive! (Coming Soon)Where stories live. Discover now