Penolongku

89 19 10
                                    

Ringg Ringg~~~ jam menunjukkan pukul 04 : 00 pagi. 🎶⏰

Mia membuka mata, dia bangun dan melihat sekeliling. Dia mendapati dia di sebuah bilik yang tidak pergi dia kunjungi.

" Wait! Aku Kat Mana? "

" Semalam aku pakai baju lain, Ni baju siapa?! "

ARGGH !!! Jerit Mia.

Seorang lelaki segera membuka pintu bilik itu dan masuk ke dalam untuk memeriksa keadaan Mia.

Mia melihat tombol pintu itu berpusing. Mia segera turun dari tempat tidurnya dan membawa sebuah bantal tidurnya.

Apabila pintu itu terbuka , Mia berlari ke arah pintu dan memukul lelaki itu .

" Hey! Hey! "

Mia berhenti memukul lelaki itu dan beranikan diri untuk melihatnya.

Sekali lagi ! "arghhhh!!!" Dia segera berlari ke tempat tidurnya dan meniarap serta menutup matanya.

Lelaki itu datang mendekat.. " Hey "

" Jangan! Jangan datang dekat! Aku nampak anu.. petak.. bukan.. baju.."

Lelaki itu berasa pelik selepas beberapa saat baru dia menyadari dia hanya memakai boxer.

Lelaki itu segera keluar dari bilik itu. Stelah beberapa minit, Mia sekali lagi membuka matanya.

" Siapa dia? Aku Kat Mana? "

Mia mengambil smartphonenya dan keluar dari bilik itu.. Dia mendengar ada yang sedang menyiapkan hidangan di bawah.

" Rumah siapa Ni? "

Sepanjang dia menurun dia melihat sekitar rumah itu, gambar - gambar yang tergantung di rumah itu dia meneliti dengan tekun sekali.

Satu kata yang keluar dari mulut Mia.

" Handsome "

Semasa Mia sudah di ruang tamu, Ada seorang bibik mendekatinya.

" Hai cantik, selamat datang ke rumah Tuan Muda Gibran. Mari kita ke meja makan." Kata Bibik itu.

Tuan Muda Gibran? Mia masih tertanya-tanya siapakah lelaki itu.

" Hai, nama saya Mia Hanissa. Mia nak Tanya... "

" Tanya apa Cik Mia. Panggil Saya Bibik Lita aka Selita Gomez Saya Ni Aunty kepada Selena Gomez WKWKWKWK "

" 😂, Bibik Lita Ni Ada Ada saja.. Bibik Bibik Saya nak Tanya siapa yang tukarkan baju Saya ? "

" Bukan kamu memang datang semalam pakai baju itu ke? "

Mia terkejut mendengar respon Bibik Lita. Dia termenung jauh memikirkan bahwa yang menukar pakaiannya ialah....

" Selamat pagi ! "

Lamunan Mia menghilang apabila dia melihat Gibran didepannya. Mia terpukau dengan ketampanan Gibran.

Tapi dia teringat tentang pakaiannya dan peristiwa di bilik tadi. Dia merasakan bahawa Gibranlah yang melakukannya.

" Kau! Berani kau tukar baju aku! Aku Tau lah aku cantik tapi kau Tak boleh suka hati je buat macamtu tanpa kebenaran aku! "

" Bibik , kenapa dengan dia Ni? " Tanya Gibran

" Cik Mia, sebenarnya, Bibik Lita saja jee .. semalam Tuan Muda Gibran suruh tukarkan baju Cik Mia yang basah, semalam suhu badan Cik Mia pun tinggi..Tuan Gibran yang ja.. "

" Ehem! " Jawab Gibran supaya Bibik Lita tidak bersuara.

" Omo omo ottoke! Sorry sorry! "

" Dah cepat makan aku hantar kau balik pastu aku nak pergi sekolah kejap lagi. Kau lambat kau tinggal sini, esok aku tukarkan baju kau lagi."

" Hey!!!!!!! " Jawab Mia dengan kuat sambil memeluk tubuhnya.

Bibik Lita mengambil pakaian Mia dn letakkan didalam beg kecil.

" Cik Mia ini baju Cik Mia "

" Terima kasih Bibik Lita sebab dah jaga saya semalam. Terima kasih Gibran sebab dah tolong saya semalam. "

" Dah makan cepat "

_____________________ Sebenarnya 📸

Lelaki yang tolong Mia semalam ialah Gibran. Namanya ialah Gibran Alinskie. Gibran berasa kasihan dengan Mia apabila menyuruh Mia melepaskan tangannya. Ketika dia membawa keretanya ke kedai itu, dia mendapati Mia sudah tidak Ada.

Dia pun mencari Mia disekitar itu kerana jauh di dalam hati Gibran, dia sungguh kasihan dengan Mia.

Hal ini demikian kerana Mia tidak membawa dompetnya apa lagi membawa payung. Dengan keadaan cuaca yang sudah gelap dan hujan lebat..

Semasa dalam pencarian dia melihat Mia sedang mencari jalan.

Ketika dia memberhentikan kereta di depan Mia. Mia jatuh pengsan .

Haa Macam tulah 😂

Sambung .....

" Dah aku tunggu Kat luar "

" Sekejap biar aku tolong Bibik Lita bersihkan semua ni "

" Cepat, kau Tak Ada sekolah ke Hari ini? "

" Astaga! Ayah! Mama muda! "

Mia baru teringat Akan kedua ibu bapanya. Dia melihat jam yang sudah menunjukkan pukul 06 : 00 pagi.

" Bibik Lita, Mia tolong angkat semua Ni ke dapur Dan tolong lap meja , Mia kena cepat kalau Tak habis dunia Mia ditimpa bencana "

" Iye iye " kata Bibik Lita sambil menganggukkan kepalanya.

Setelah bersiap semua, Mia segera ke luar rumah. Dia melihat Gibran sudah menghidupkan motosikalnya.

" Cepat ! Aku Tak Ada Masa nak layan kau lagi "

" Iyelah Gibran Becok "

" Apa kau cakap!! "

" Tak ada "

Mia baru sahaja hendak membonceng motosikal itu, tiba- tiba..

" GIBRAN!!!!!!!!! "

Gibran sengaja meninggalkan Mia di belakang dan menunggu di luar pagar rumah.

" Tak guna kau "

Selepas itu mereka pun ke rumah Mia.

Tidak lama kemudian mereka pun sampai, Mia menyuruh Gibran untuk tidak berhenti di depan pintu pagarnya kerana takut diketahui oleh Pak Gading.

Mia segera turun dan melepaskan helmetnya lalu diberikan kepada Gibran

" Mi.. " sambil mengeluarkan smartphonenya

" Bye Gibran!! Oh Thanks for everything! You're my hero! "

Mia terus ke arah pintu pagar rumahnya.

Tiba - Tiba....

Haa apa yang berlaku seterusnya? Teruskan membaca 🦋🌟

Jodoh Sejak LahirWhere stories live. Discover now