A türelem rózsát terem

29 1 0
                                    


Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy testvérpár: Anna és Adélka. Mindketten kaptak egy-egy kertet. De a kertben még nem láttak egyetlen virágot sem. A magok még a föld alatt bujkáltak.

Anna éjt nappallá téve dolgozott, hogy széppé varázsolja kertjét. Öntözött és énekelt a cseperedő növényeknek. Habár a locsolókannát alig bírta és néha be is rekedt a sok dalolástól, mégis örömmel töltötte el a munka.

Ezzel szemben Adélka egész nap a kanapén heverészett mit sem törődve a virágokkal.
-Úgysem bírom el a locsolókannát. Úgysem szeretek énekelni – mondta.

Anna nehéz munkája végül kifizetődött. A kertjében a sok munka után meseszép rózsák nyíltak. Csodás látványt nyújtottak minden odaérkező vendégnek.

Adélka viszont csak nézte kopár földjét és azon tűnődött, miért nem volt kedve dolgozni. Hiszen most itt áll egy üres földdel, mellette pedig Anna tündéri virágai sorakoznak. Hirtelen támadt egy ötlete.

-Anna, kérlek szépen, segítesz gondozni a kertemet? Azt sem tudom, hogyan kezdjek neki – kérdezte nővérét Adélka félőn.
-Természetesen, Anna.

A két testvér még aznap elkezdték gondozni a földet és hamarosan kibújtak a földből az első rózsák. A közös munka még pompásabb rózsákat hozott. Anna és Adélka gyönyörűen énekeltek nekik, még a szomszéd is kiült a verandára és örömmel hallgatta őket.

Rövid mesék gyerekeknekWhere stories live. Discover now