Taehyung tersenyum melihat adik kesayangannya sedang makan aiskrim yang dibeli tadi.
"Hyunjin.. comotnya adik hyung makan ni." Taehyung lap mulut adiknya menggunakan tisu.
"Hehehe. Edap aiskrimnya.."
Taehyung tersenyum lagi.
Dia bersyukur memiliki adik kembar seperti Hyunjin.
"Hyung sayang Hyunjin tau." Terus dipeluk Hyunjin.
"Taetae.. bangunlah. Janganlah tidur kat kantin. Malulah." Bisik seseorang pada telinga Taehyung.
Taehyung buka matanya perlahan.
"Mimpi yee.."
"Hyung?."
Taehyung lihat, maknae nya sedang menatapnya.
"Kenapa?." Soal Taehyung. Masih mengantuk.
"Sampai bila nak tidur. Hyung kan ada kelas. Syukurlah Seokjin hyung menyuruh Kook pergi ke kantin. Lihat hyung buat apa. Rupanya tidur." Marah Jungkook.
"Sorry." Taehyung berdiri mahu meninggalkan kantin. "Hyung masuk kelas dulu. Terima kasih kerana mahu kejutkan hyung. Jumpa kat rumah nanti."
Jungkook dan Taehyung bukan duduk kelas yang sama.
"Oi budak. Mana duit yang aku suruh bayar semalam hah?."
Langkahan Taehyung terhenti. Matanya menangkap sesosok laki yang sedang dibuli oleh 3 lelaki.
Lagi-lagi wajah tu..
Taehyung meluat tengok wajah laki tu. Baginya, lelaki tu lemah. Sangat lemah. Meminta pertolongan.
"Jinnie!!."
Taehyung melihat beberapa lelaki sedang menghampiri lelaki yang bernama Jinnie.
"Apa korang buat kat dia hah?!."
Tanpa aba-aba, lelaki tu tumbuk wajah lelaki yang buli Jinnie.
"Dasar.. berani buli adik aku."
Lelaki yang buli Jinnie terus berlari meninggalkan Jinnie yang sudah menangis menahan sakit.
"Jinnie tak apa?."
"Hyung!. Sakit. Hiks.."
*Huhu. Comelnya Hyunjin.. nangis pun comel juga!!.
"Shh.. jangan nangis Jinnie. Kat mana sakitnya?." Soal Bangchan lembut.
"Nak balik tak?." Soal lelaki pendek.
"Tak nak. Jinnie ada kelas lepas ni. Jadi Jinnie nak masuk kelas." Kata Jinnie.
"Oklah. Masuk kelas. Nanti Minho akan ambil kamu dan yang lain. Ok. Hyung ngan Changbin balik dulu." Bangchan usap kepala Jinnie lembut.
Jinnie angguk. Dia terus menuju ke kelasnya.
YOU ARE READING
☾︎𝙾𝙶☽︎ ᴛᴡɪɴ ʙʀᴏᴛʜᴇʀs [[𝑩𝑻𝑺 𝑿 𝑺𝑲𝒁]]
FanficSudah berpisah sejak umur 5 tahun. Disebabkan harta saja. Sehinggalah mereka dua membesar. Tapi mampu ke mereka kembali bertemu?. Dengan wajah yang sudah tidak serupa macam dulu. Kalau nak tahu.. bacalah ff ni. BTS X SKZ TAEHYUNG X HYUNJIN