Chapter 1

2.8K 142 26
                                    

|¦*Di Akedemi MATA*¦|
.
.
.
Terlihat Ejen-ejen muda sedang berlatih di bilik simulasi bersama dengan mentor mereka.

Ali:Alicia! Jet nak rampas intel kita, macam mana ni?!

Alicia: (sibuk lawan Mika) eishh!..Ali, Moon pergi halang Jet.. iman kau alihkan perhatian Rudy!

Iman, Moon, Ali:Baik!

Semasa mereka semua sibuk berlawan, iris memberi isyarat kepada Ali yang Rudy akan gunakan gari dia dan tarik Alicia. Tanpa berfikir panjang Ali terus tinggalkan Moon dan membaling yoyonya pada Rudy untuk halang dia,Last-last tak sengaja terkena Alicia.

(Ali masih boleh memakai Iris and let us say Ali tak boleh kawal override lagi)

Alicia: eghhh!(jatuh)

Ali:Alamak! ehh. (Nampak bulat nak baling bola kat Moon) Moon! hati-hati! (tertolak iman)

Iman: aduh! (jatuh)

Moon: (kena bola bulat dan kena tembak dengan Roza) Ahh!! (pingsan)

Ali: (gasp) Alamak...

Disebabkan semua ahli pasukan Ali sudah tercedera dan dah tak boleh berlawan, Ejen Leon umumkan kumpulan yang menang latihan tadi. Kumpulan Rudy hanya smirk atas kemenangan mereka.

Ejen Geetha: Syabas... prestasi kamu semua sudah meningkat walaupun ada yang kalah tadi (smile)
tapi... (tengok Ali) (sigh) Ali..

Ejen Leon: Prestasi kamu masih sama dan tiada perubahan!(glare dekat Ali) Kamu sudah membahayakan misi dan masih tidak mengikut arahan dari ketua pasukan! Kamu tak fikir ke apa yang akan jadi kalau kamu terus begini!

Kumpulan Rudy hanya smirk dan gelakkan Ali secara senyap.

Ali: t-tapi saya-
(sigh) maafkan saya Ejen Leon. saya tahu saya buat silap banyak kali.. saya mintak maaf. saya janji saya akan berusaha lagi (smile)

Ali teringat pesan seseorang yang dia tak patut bagi Alasan bila dia yang buat salah dan tak perlu takut untuk minta maaf.Ya,dia dah janji nak berubah dan dia nak banggakan keluarga dia.

E. Geetha : Baiklah... Kami harap kamu pun tidak akan berputus asa dan berjaya.

Ali: (smile) terima kasih mentor (keluar dari bilik latihan)

Lepas keluar dari bilik latihan tadi, Ali terserempak dengan geng Rudy.

Jet: Oi Ali! kau ni,bila boleh menang dengan kitorang?I mean Aku tahu lah yang aku ni Hebat HEH. (Bangga sikit)
tapi tak kan lah sampai sekarang kau tetiba tak boleh jalankan misi secara berkumpulan dengan Ok?

Roza: Itu lah.Aku Hairan kenapa dengan Ejen Bakar atau Alicia kau boleh tapi dengan Kitorang tak boleh pulak.?

Ali: ....
Entah..Aku pun tak pernah terfikir pasal ni.

Rudy: (Sigh) apa-apa pun, kau kena cari cara nak jadi lebih berguna dalam misi.

...

Wah Rudy baik gila hari ni,langsung tak kejam sangat tadi.Dia kisah juga ye..heheehe

Moon: (Out of nowhere)Mungkin sebab kau rasa Alicia tu Keluarga kau kut!? Kau pun perasan kan yang kalau dengan Ejen Bakar,atau Alicia kau lagi serious dan lagi hebat.

Ali: Sebab diorang keluarga aku?

*|¦Di rumah Ali¦|*
.
.
.
*MALAM*

(Ali's POV)
Selepas Ali sudah mandi habis semua dia terus baring atas katilnya dan terfikir pasal apa yang Moon cakap tadi.

Ali's mind : Hmm,kalau betul apa yang Moon cakap tadi, memang better lah daripada tak hebat langsung.Haihh bila teringat buat misi dengan keluarga ni,tetiba rindu Mama...dan Abang Han.

The Elemental's Project                  (Boboiboy and Ejen Ali FanFiction) Where stories live. Discover now