*Flashback*
(Di Pulau Rintis)
___________BoBoiBoy tengah menuju ke kapal Angkasa Kebenaran.Dia nak jumpa Ciciko,ada benda dia nak selesaikan.
Nasib dapat jumpa Komender kecik comel tu.BoBoiBoy: Eerrr Komender?
Ciciko: (Terkejut sikit) eh? BoBoiBoy?
Kenapa datang sini?dah lewat ni, selalu nye kamu dah tidur.Ada apa-apa ke?Hmm elok lah alien kecik ni tanya,tak lah BoBoiBoy gagap sangat nanti.
BoBoiBoy: Emm macam ni Komender,saya nak minta Izin..
(Nervous)
K-kalau boleh..? Emm
Eerr..
Boleh tak..
Emmmmmm.....
(Rethinking his decision)Ciciko's mind: Lah pahal budak ni?tak sihat ke?
BoBoiBoy: (Literally about to have an Anxiety attack)
Em Komender saya nak minta maaf dulu dan harap-harap lah Komender tak akan marah saya sangat.Ciciko: Haih BoBoiBoy,kau ok tak?
Muka dah pucat tu.Aku tak lah kejam sangat.(Kadang-Kadang)BoBoiBoy: (Sigh) Macam ni,em Saya..nak keluar..dari Tapops......
Ciciko: ...Eh?
...
Ciciko: EEHHHHH!!!
Apa kau cakap ni?!Biar betul? Kenapa kau tiba-tiba nak keluar dari Tapops ni?!BoBoiBoy: m-Maaf lah Komender tapi saya memang masuk Tapops sebab kesian kat Gopal.Sebenarnya saya rasa bersalah juga bila reject offer dari Komender dulu lepas tu tambah lagi bila Gopal pujuk saya banyak kali sangat, saya pun setuju je lah.
Tapi sekarang saya ada beberapa masalah yang perlu diselesaikan dan masalah tu memang akan mengambil masa yang agak lama.
(Feeling real guilty)
Aku betul-betul minta Maaf Komender.BoBoiBoy betul-betul nak lari sekarang ni.Dia betul-betul Harap Ciciko Faham dia.
Ciciko pulak senyap dia ni macam kesian juga kat BoBoiBoy ni,sebab dia pun rasa yang dia macam pressure dia sangat dulu untuk masuk Tapops.
Ciciko: Haihhh,tak pa BoBoiBoy.Aku Faham.Aku akan uruskan hal Ini,dan aku assume masalah kau ni memang personal.Cuma,kau pasti? Bukan apa kalau kau nak masuk balik tak pa aku tak ada masalah, tapi baik kau sedia kan essay minta maaf dan alasan kau keluar dan masuk balik Tapops untuk Laksamana.
Sempat pulak Komender ni bergurau dengan dia.Adeh.tapi syukur gila dia bila Ciciko faham dia,macam nak peluk dia je tadi.
BoBoiBoy: (Grateful smile) terima kasih Komender.
*End Flashback *
________________|¦* With BoBoiBoy*¦|
.
.
.Haihhh dia tak kan lupa punyalah dengan Kebaikan Ciciko tadi.Nasib betul Alien kecik tu Faham dia.
(Daddy material betul Hehehehe)
Gurau-GurauSekarang ni dia harap sangat ayah dia ni tak call dia tiba-tiba dan tanya kenapa dia keluar dari Tapops.
BoBoiBoy: haihhh jangan sampai dia marah sudah lah.
Budak Oren ni kalau dengan Ciciko pun dah pucat muka silap hari bulan pengsan juga budak ni kalau Ayah dia yang call.Dah lah bertahun-tahun tak jumpa,call, mesej pun tidak.
Actually dia dulu tak nak masuk Tapops pun sebab Takut dengan ayah dia.Entah lah rasa macam tetiba tak kenal Hero Mechamato ni.
"Time Skip"
(Two days later)
|¦* Di Sekolah Ali*¦|
.
.
.
Ali masuk Akedemi dengan Khai hari ni.Dia dengan Khai tak sabar nak masuk kelas Tekno hari ni sebab Ejen Gheeta kata yang mereka akan diberikan tugas yang baru.
YOU ARE READING
The Elemental's Project (Boboiboy and Ejen Ali FanFiction)
Fanfiction-____-____-____-____-____-____-____-____-____-____- Ali merupakan seorang Ejen MATA yang menggunakan Iris ciptaan ibunya dan (____). Walaupun Ali sudah pernah dibuli oleh ejen-ejen muda yang lain, dia tidak kelihatan sedih seperti biasa kerana sepup...