Na Čapáku

124 14 10
                                    


Zmožení a totálně vyčerpaní Avengers dorazili do Prahy! Jelikož o jejich příjezdu nebyl nikdo informován a hotely byly stejně jako restaurace kompletně uzavřeny, museli kontaktovat místní vládu a nechat se zapsat jako zahraniční politická návštěva. Když se o jejich přítomnosti dozvěděl premiér, netrvalo dlouho a nechal je ubytovat na Čapím hnízdě.

Avengerům se sice moc nepozdávalo, že by měli strávit noc v nějakém hnízdě, ale jelikož byli strhaní z cesty, souhlasili. Ještě toho odpoledne vystoupil Babiš na tiskovce. Tony, tou dobou roztáhnutý na posteli a projíždějící televizní kanály, z nichž většina měla v názvu jméno Jaromír Soukup, což Tonymu nešlo do hlavy, tiskovku sledoval.

„Čau, lidi." Začal premiér neformálně. „Dnes pro vás mám speciální překvapení. Naše vláda, čili já, jsme pro vás zajistili pomoc specialistů ze zahraničí. Dnes po ránu přejeli hranice České republike samotní Avangers. Samozřejmě prošly testy na Covid a opravdu není čeho se bát. Všech sedm Avengerů, nebo kolik jich je. Připomeňte mi někdo, abych najmul člověka, co je přesně spočítá." Kývnul Andrej na jednoho ze svých asistentů „ Každý z nich bude od zítřka vypomáhat v nemocnicích jako dobrovolník, aby ulehčili našim zdravotníků, kteří už své dvaceti hodinové denní směny nestíhají. Hlavně ať vás nikoho nenapadne chodit si za nima pro autograme nebo selfie. Ostatně všechno to dění budete mít zprostředkováno na TikToku u Aničky, naší ministryně sociálních sítí. To je ode mě všechno ode mě všechno, a jestli máte někdo nějaký dotaz, tak věřte, že nemáte. Čau."

Tony seděl na posteli a pusou do kořán. Nemohl uvěřit tomu, co právě slyšel. Ten magor si z nás dělá posluhovače a ještě tvrdí, že nás pozval on. Tohle tak rozhodně nenechám!

Během několika minut se u Tonyho v pokoji shromáždili i ostatní. Tony převyprávěl tiskovku a všichni se jednohlasně shodili, že toho parchanta nesnáší a že musí co nejdřív zakročit.

„Dovedete se i představit, že tak zblbnul lidi, že mu ve volbách vážně dali hlas?" nechápal Steve.

„Prej svoje voliče uplatil v koblihách." Dodal Thor a cpal se tvarůžky, které našel ve svém pokoji v minibaru a zapíjel to Staropramenem z plechovky.

Ťuk,ťuk, ťuk. Ozvalo se lehké zaklepání na dveře pokoje.

Tony došel ke dveřím a otevřel. Stál tam portýr s pozvánkou pro Iromana a Kapitána Ameriku. Steve a Tony se na sebe významně podívali. Byla to pozvánka na večeři do restaurace Rio na Vyšehradě od nějakého muže jménem Faltýnek.

„Co asi chce?" zeptal se Steve.

„Nevím, ale rozhodně se s ním musíme sejít a zjistit to." Odpověděl Tony a Kapitán přikývnul.

Jak řekli, tak se taky stalo. Ten večer se ti dva vydali na Vyšehrad vyslechnout Faltýnka, který sebou vzal i superministra zdravotnictví Prymulu. Co však nikdo z nich nečekal, že venku před restaurací ve křoví číhá jeden z největších padouchů Česka – exministr a exsuperstar Adam Vojtěch – s termovizní a nejmodernějším fotoaparátem. Ještě té noci stihnul inkriminované fotografie odeslat všem médiím a hned ráno se v celém Česku strhl poprask! Lidé hřmotně požadovali potrestání všech čtyř. Jak si to jako představují hodovat v zavřené restauraci, když zbytek republiky musí kysnout doma a nemůžou jít ani na jedno točený! No to teda ne! Když my nesmíme mít točený, tak nikdo! Hlásili místní buřiči.

Steve s Tonym sledovali ranní zprávy a věděli, že tento den pro ně začal opravdu špatně.

Mise: Česká republikaKde žijí příběhy. Začni objevovat