Biarkan aku berehat! [2]

6 1 0
                                    

"Apa?!?!"Herdikku."Krg ni reti buat kerja tak?!Sia-sia je aku harapkan korang buat kerja ni!!"Giliran pekikan dari Ashfiyana."Maafkan ka..ka..kam...kami"Ucapan maaf dari salah seorang staffku,Aulia dengan takut-takut dek herdik dan pekikan yang didengarinya tadi."Maaf?Kau ingat,senang nak maafkan korang yang b*d*h ni!!???"Ternaik ton suara Ashfiyana.Tiba-tiba telefon bimbit milikku berbunyi menandakan ada panggilan."Balik tempat kerja masing-masing"Arahku perlahan walaupun hakikatnya hatiku masih kecewa kerana kesilapan yang dibuat oleh staffku.Tanpa melihat nama si pemanggil,aku segera menekan punat hijau."Assalamualaikum,Qareena here"Ujarku.Memang telah menjadi satu kebiasaanku apabila mengangkat panggilan."Waalaikumusalam,saya Aqnan fairuz"Si pemanggil itu perkenalkan dirinya."Oh,baiklah!saya Qaireena"Giliranku pula untuk perkenalkan."Okay,Cik Qaireena tahu kan yang saya akan datang setengah jam lagi?"Soal Aqnan kepada ku."Hmm?Kjap ye,En"Arahku memintanya menungguku kerana aku perlu melihat fail Appoinment ku untuk hari ini.Sejurus selepas aku selesai menyemaknya.Aku sambung panggilan ku itu."Maaflah Tengku,Appoinment kita hari ni terpaksa cancel"Kataku,tenang."Aik!Kenapa pulak!?!?"Soal Aqnan kepadaku."Saya tiba-tiba ada hal peribadi yang tak dielakkan"jawabku."Aduuuhhh!!So,bila pula ada masa untuk kita discuss pasal projek tu?"Soal Aqnan lagi."When ada masa,saya akan call Tengku ye."jawabku lagi."Hmm,Okaylah.Apa-apa call saya ye,Assalamualaikum"Arah Aqnan."Okay,baik Tengku.Waalaikumusalam"Jawabku dan diakhiri dengan salam."Apa lagi?Buatlah kerja kau"Arahku kepada Ashfiyana yang sedari tadi hanya duduk disofaku."Ceh,Halau aku pulak!Tadi bukan main boleh cool bila Tengku call tadi."Kata Ashfiyana sambil membuka pintu pejabatku untuk keluar.

BIARKAN AKU BEREHAT!Where stories live. Discover now