28.serangan

4 1 0
                                    

Faisal dibawa ke headquarters dan  dirawat.nurin atau runi memandang kedua ibu bapa faisal dan menangis.dia berlari keluar khemah rawatan.

Ibu bapa faisal menanti kedatangan doktor yang merawat faisal.seorang doktor keluar dan menapak ke arah ibu bapa faisal.

"Dok macam mana anak kami?"

"Dia stabil tapi kecederaanya sangat parah dan memerlukan masa yang panjang untuk sembuh.lepas ni jumpa saya kat khemah sana saya akan terangkan lebih lanjut"

Ibu bapa faisal menangis melihat faisal tidak sedarkan diri di atas katil.perasaan seorang ibu sungguh kuat mengatakan faisal akan bangun.

Nurin yang berjalan dengan memandang tanah merasakan gegaran yang kuat.di saat di mengangkat ingin pandang ke atas satu bom jatuh di belakangnya.

Nurin berlari laju ke depan dan bom tersebut meletup di tengah headquarters.nurin yang terbaring dan desingan di telinga memandang sekeliling.

Bunyi kereta merempuh masuk mengejutkan nurin.sekumpulan manusia berpakaian putih menembak rambang.

Dia bangun dan mengambil pistol di tepi seluar dan melepaskan beberapa tembakan.tembakan nurin tepat di kepala.semua tertarik pada nurin dan melepaskan tembakan ke nurin.

Nurin dengan cepat berlindung di belakang tembok batu.dia memeriksa peluru.peluru kosong.dia memandang ke tepi dan nampak rifle di sebelah askar yang terkena letupan.

Nurin berlari ke sana dan mengambil rifle.dia menyorok sekali lagi.

Bam! Bam!

Alpha team menembak semua orang yang menyerang mereka.beta team di atas menjadi serang hendap.ezzham dan syuk mengisi peluru selesai mengisi,mereka diserang dengan lelaki berbadan besar.

Mereka tercampak ke belakang sebelum terhempas ke dinding.alpha team yang baru selesai menembak lelaki tadi.lelaki tersebut bertindak pantas mengeluarkan pistol di tangan dan menembak semua alpah team tepat.

Alpha team jatuh.mereka tercedera.beta team di atas menembak dengan sniper dan menyasarkan kepala.lelaki itu mengambil sebutir bom tangan dan melontae ke atas.

Beta team berlari sebaik sedar bom di atas mereka.beta team melompat sebelum bom meletup dan mencampakkan mereka lebih jauh.

Hanya nurin sahaja yang tinggal.nurin yang menyorok mencari lelaki tadi.tanpa sedar lelaki tadi berada di belakangnya dan menendang nurin dengan kuat.

Nurin tergolek beberapa kali.nurin memuntahkan darah yang banyak.dia bangun dan merasakan sakit di perutnya.dia menekan dengan tangan dan ada darah di tangan.

Lelaki itu mendekati nurin dan mencekik nurin lalu mengangkatnya ke atas.di situasi faisal,dia sedarkan diri.matanya berubah warna putih.

Dia pantas bangun dan mengambil pedang di tepi bilik.nurin meronta mahukan udara.

Shing!

Tangan lelaki itu putus dan nurin terlepas.

"Subjek 001"

"Aku bukan subjek 001 kau lagi aku faisal "

"Kau mungkin kuat 001 tapi aku lagi kuat"

"Kau lupa ke aku adalah uji kaji lengkap yang berjaya dalam misi dia!!"

Faisal berlari ibarat kilat dan melibas pedangnya ke arah lelaki itu.lelaki tersebut menghalang dengan tangan tetapi malangnya tangannya putus.

Faisal meneruskan menyerang. setiap serangan yang dilakukan mencederakan lelaki tersebut.

"Pulang ke markas kita cepat!!"

Satu suara menyuruh lelaki itu berundur.faisal melompat ke dinding dan melepaskan tembakan ke arah kaki lelaki itu.selesai menembak dia menyerang lelaki tersebut.

Sekelip mata faisal telah memengal kepala lelaki itu dengan mudah.dia memegang dadanya.sesak dan sakit di dada melemahkan faisal.

Dia terduduk dan memuntahkan darah hitam.darah tersebut perlahan-lahan darah itu berubah kepada merah semula.maizatul yang menyaksikan kejadian itu tergamam.

Faisal lebih dari apa yang dibayangkan.

   ><><><><><><><><><><><><><><

Di sebuah banggunan lama...

"Tak guna punya budak berani kau kacau rancangan aku!!!"

"Kan aku dah kata jangan hantar orang macam mamat tu...lemah kau tau"

Seorang lelaki berpakaian hitam putih berdiri di depan zombi yang ditangkap oleh anak buahnya.dia tersenyum.

"Takpe mungkin ni hari kau subjek 001 tapi tak lama lagi hari aku akan datang jua"

Seorang perempuan berpakaian unggu putih menghampiri lelaki itu.

"Aku dah kata jangan apa-apa kan adik aku!!"

Tangan digempal.lelaki tersebut tersenyum sebelum menendang perempuan itu.dia menarik rambut perempuan tersebut dan membisikan sesuatu.perempuan itu tergamam.







Vote and komen..stay tune.chow!

Survival Where stories live. Discover now