32.new weapon

6 1 0
                                    

Faisal di bawa ke khemah rawatan.mereka terkejut dan meneruskan semua perkara yang perlu.semua pasukan terduduk melihat faisal dan mengingati apa yang dilakukan oleh faisal.

Maizatul menitikan air mata.rin disebelah cuba menenangkanya.nurin dan ibu bapa faisal datang ke arah mereka semua.

"Macam mana faisal?" Nurin memandang kakaknya rin.rin mengeleng perlahan.nurin terduduk.ibu bapa faisal hanya diam dan berpegang tangan mengharap faisal selamat.

Selepas beberapa minit...

Doktor keluar dan mencari ibu bapa faisal.mereka sedar akan kehadiran doktor itu.

"Encik boleh ikut saya?"

Bapa faisal mengangguk.mereka berjalan ke tepi khemah agak jauh dari khemah tadi.

"Encik ni tuan yama kan?"

"Ye saya"

"Saya ada perkara nak beritau encik.anak encik faisal selamat tapi saya kenal pasti dalam darahnya dna yang berbeza"

"Apa maksud doktor?"

"Kebiasaanya seorang manusia mempunyai satu DNA tapi anak encik ada dua DNA yang berbeza"

"Saya tau anak saya ada menjadi bahan uji kaji seorang professor di sekelohnya dulu"

"Mungkin itu alasanya anak tuan ada dua DNA yang berbeza"

  ><><><><><><><><><><><><><><

"Siapa dia?"

"Dia adalah uji kaji zalik"

"Siapa nama dia?"

"Masih x diketahui tuan"

"Dia agak kuat bagi seorang uji kaji"

Seorang lelaki berjalan ke depan dan menunjukkan muka.semua menundukan kepala tanda hormat.

"Tuan alpha,apa tindakan tuan?"

"Kita tunggu dan selidik dia"

    ><><><><><><><><><><><><><

"Adoi~"faisal memandang keliling dan bangun.dia terdengar suara seseorang di luar khemah.faisal cuba menapak tapi kakinya terlalu lemah sehingga dia hilang keseimbangan dan jatuh menghempap rak kayu di belakang.

" Faisal!!"

Maizatul dan rin berlari ke arah faisal.mereka memapah faisal untuk berdiri.

"Apasal kau bangun x beritau kitaorang"

"Ah...aku tak tau aku x boleh jalan"

"Pembetulan awak boleh jalan tapi kaki awak ni perlukan rehat"

"Betul tu bakal adik ipar akak"

'...'faisal memandang sepi mereka berdua.

"Sudahlatu...akak oi..adik kat sini lagi ye and satu lagu macam mana adik nak jalan lepasni"

"Naik kerusi roda buat sementara waktu la dik.kau x dibenarkan menjalankan misi lagi "

"Apa!!"

"Takyah la jerit pekak telinga saya!!"

"Sorry"🙏🙏🙏

" Tu pun selepas kau sihat la.nah kerusi roda kau"

Kerusi roda berwarna hitam putih dan bergaris emas muncul di depan faisal.

Survival Where stories live. Discover now