"Selamat jugak" syuk"terima kasih la kawan "faisal senyum terhadap kawanya syuk.mereka berdua baru lepas mencari bekalan makanan.walaupun adik faisal pergi dia tetap teruskan kehidupan
Semasa mereka mencari bekalan makanan mereka terserempak dengan zombie berkelas 3.jadi mereka tiada alat yang mampu bunuh makhluk tu so mereka lari.
" cepat betul zombie tu perasan kite"faisal mengagguk sambil membelek handphonenya."kau tengok apa tu"faisal menunjukkan sebuah fail yang berada di dalam phonenya .
"Aku nak buka fail ni nak tengok ade apa dalam ye " faisal menekan fail tersebut lalu muncul beberapa gambar tentang kelemahan zombie.mereka tersenyum .mereka slide gambar tersebut dan akhirnya terdapat formula antivirus tapi memerlukan sebuah zombie dan darahnya.
"Macam mana ni syuk susah nak buat ni " syuk menanyangkan muka blur ."kau kan ade susah ape ye"faisal mengeleng ."maksud aku nak dapat kan sampel seorang zombie dan darahnya la ....adui kawan aku ni bodoh ye"
Syuk menayangkan muka seposen.faisal bangun dan melihat tiada lagi zombie di luar melalui tingkap."woi zombie dah takde jom jalan kitw amik kereta mitsubishi tu"kata faisal sambil tunjuk sebuah kereta mitsubishi merah yang terletak di depan mereka.syuk mengagguk.
Mereka berlari dengan kuat ke arah kereta tersebut .faisal membuka pintu alhamdulilah tak kunci."dah jom masuk syuk"faisal memyuruh.
Kereta dihidupkan tetapi telah menaril perhatian zombie.faisal menukar gear reverse dan menekan pedal minyak.zombiw semakin ramai."cepatla faisal asal lembap sangat kau ni"syuk dalam keadaan panik
"Sabarla aku baru nak tukar gear satu " faisal menukar gear sekali lagi dan menekan pedal minyak dengan laju.kereta mereka melanggar zombie yang berada di depan mereka.
Selepas sejam mereka memandu akhirnya mereka sampai di markas meraka bersama bekalan makanan."fuh sampai.jugak kalau tak aku rasa berlapat la diaorang ni"faisal berkata pada syuk.
Tiba tiba maizatul memelul faisal .mereka semua hanya senyum dengan tindakan faisal dan syuk yang keluar mencari bekalan makanan tanpa pengetahuan mereka.mereka sangat risau
"Dah la tu awak saya selamat kan so takyah la nangis lagi" faisal memujuk maizatul.syuk pula dilempang oleh aisyah "kau kenapa aisyah tiba tiba lempang aku "
"Tu sebab kau buat aku risau" kata aisyah dan berlalu pergi dari situ.syuk masih terpinga pinga ."woi syuk gi pujuk aisyah dia dengan maizatul yang paling risaukan korang "syuk mengagguk " ayuh syuk bahagiakan dia "kata ezzham.
Di situasi aisyah
" kenapa awak buat benda bodoh syuk saya risau "aisyah berkata perlahan.syuk dapat dengar apa yang dikatakan oleh aisyah .dia tergamam.
Dia melangkah setapak ke arah aisyah" aisyah"syuk memanggil.aisyah memalingkan muka ye ke arah syuk matanya merah berkaca menahan sedih.
Syuk pergi ke arah aisyah dan dusuk di sebelahnya ."kau tau aku ade sukakan seseorang tau"syuk mula membuat lawak hambarnya.
"Siapa orang ye " aisyah menanya ."orang ye berada betul betul depan aku sekarang ni dengan rambutbhitam yang cantil dan mata berwarna biru ...aku dah jatuh cinta terhadap orang tu sampai sekarang"aisyah terkejut dengan luahan syuk
Aisyah mula mengeluarkan air mata lalu memeluk syuk."saya pun"kata aisyah.syuk hanya senyum.
YOU ARE READING
Survival
DiversosSeorang bapa membawa keluarganya berjalan ke sebuah bandar yang megah... Tiba-tiba satu virus menyerang secara senyap.mereka terpisah antara dua tempat.... Faisal seorang remaja lelaki yang genius mencari penawar dalam masa yang sama membunuh seban...