الفصل السابع والعشرون

17.8K 432 18
                                    

الفصل السابع والعشرون_ جحيم الليث
___
أنزل احمد ورد بصعوبة على الارض نفضت ملابسها بغضب قائلة
=ممكن اعرف انت بأى حق تشيلني وتمسكني كدة ؟.

=كُنتِ هتقتليها !

=وانت مالك... خايف عليها اوي روحلها ومالكش دعوة بيا انت فاهم..

حاولت الرحيل ف امسك يديها يجذبها لهُ لتصطدم بصدره وانفاسهم تلاحقت معاً قال لها بإبتسامة
=غيّرتك عليا عجبتني اوي.. اكثر من اي حد ..

ابعدت يديها عنه بغضب قائلة
=رقم واحد انا مش غيرانة عليك على فكرا...

=لاء لاحظت... ورد انا عايز اقولك على حاجة! ودي لأول مرة هقولها لبنت في حياتي..  مفيش بنت سمعت منى الكلمة دي كلهم اخرهم علاقة وانتهى.. انتِ الوحيدة اللى هقولها وهكون قايلها بحق وحقيقي... انا بحبك..

قهقهت بإستهزاء قائلة
=انت بتضحك على نفسك ولا عليا ؟ انت انسان حقير وكداب ...  مابتحبش الا نفسك وبس.. انت بتلعب بمشاعر البنات مش اكثر، لو فكرت اني زيهم وانك اخرك معايا على السرير ف انت عبيط لانى مش زيهم ولا زيك ولا هبقى كدة في يوم م الايام !

=انا اتربيت لوحدي... مفيش حاجة توجهنى للصح، دة مش مبرر للى بعمله بس انا اتعودت اعمل علاقات مع البنات وخلاص..  ومش هقولك اني هتغير والكلام دة لاني لحد دلوقتى مش عارف اتغير فعلاً بس انا هقولك لو ادتينى فرصة وفضلتى معايا يمكن وقتها أنا هتغير .... !

=انا معنديش طاقة افضل مع واحد زيك فاشل معندوش أدني طاقة انه حتى يتغير أو يعمل حاجة ف حياته...

=ورد ! انتِ متأكدة م اللى بتقوليه؟

=انا قولت اللى عندي وياريت تبعد عني بقا ...

=وانا مش هقدر أفضل مع واحدة مش قبلانى بعيوبي ولا عايزة تغير مني وتساعدني.. اعملى اللى يريحك واعتبرني مش هظهر فى حياتك تانى.

=دي مش عيوب دي وساخة وحقارة وكونك معترف بيها وعمرك ما بتحاول تتغير ف انسى انى يجيلك يوم وتتغير ... هتفضل طول عمرك كدة .... وانا مش هقبل أكون مع واحد عايز يفضل طول عمره كدة...

جحيم الليث "مُكتمِلة".حيث تعيش القصص. اكتشف الآن