bab 9

2.8K 76 9
                                    

Hampir 1 thun kami bersama banyak suka dan duka dilalui bersama, banyak juga halangan untuk kami bersama maklum lah Faris merupakan manager sebuah syarikat dan dah berusia manakala aku hanyalah budak remaja biasa.

Suatu hari mak faris menelefonnya, mak faris merupakan berpangkat datin yang bernama datin Farida.

Datin Farida: Hello Ris , bila Ris balik rumah mama? , mama ada benda nak bincang!

Faris: hello ma , tak tahu lagi ma Ris sibuk sikit sekarang banyak kerja klau ada masa Ris balik.

Datin Farida: ouh nanti klau free balik lah mama ada benda mustahak nak bincang!

Faris: haa yer la ma.

Dirumah Andri

Hurmmm bosannya hari nii 'rungutku sbb tak tahu nak buat apa' Tiba tiba dia mencapai sekeping gambar polaroid dan merenung gambar ku bersama Faris. Lalu dia langsung terflashback masa masa yang amat bermakna dlm hidup bersama Faris, kenangan aku tak pernah lupa saat menyambut hari valentine day brsama.

Bebb bebb bebb

Tetiba telefon aku berdering , aku menerima pesanan whatsapp dari Faris

Faris* hy yunk watpe tu dh mkn?

Aku ": dh , x watpe pun tgh bosan

Faris* alo cian dye bosan tu nnti kita keluar erh

Aku":yeke ? Ok bie

Kami pun berbual sampai lah si Faris dtg menjemputku untuk keluar bersama.

Seminggu berlalu.....  

Dirumah Datin Farida

Faris: yer mama nk bincang apa?

Datin Farida: mama nk tnya Ris umur Ris dh meningkat Ris xnk kahwin ke Ris takde calon k

Faris: belom lagi Ris xnk kahwen la maa biarlah Ris dgn hdup Ris.

Datin Farida: enought Ris dgn alasan Ris xnk khwen tu klau Ris sygkn mama n syarikat tu Ris kena ikut cakap mama!! Mama dh ada calon untuk Ris mama xnk Ris bantah cakap mama.

Faris: Tapi maa

Datin Farida: enought Ris minggu bulan depan Ris kne kahwen belah perempuan dh setuju mama tak kira , mama nk Ris terima atau Ris taknak hilang ibu bapa syarikat dan jadi anak derhaka. Persiapan mama dah buat mama tak kisah Ris setuju ke tak Ris kena ikut! Understand? Klau tak mama tak mengaku Riz anak mama dan susu mama kat Ris mama tak halalkan.

Faris terpaksa akur dgn keputusan mama dn dia berlalu pergi dari situ dan masuk kedalam keretanya, dia bingung kerana dihatinya hanya ada andri sorang je apa patut dia buat? Dia buntu sekarang.

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Ris menjerit sekuat hati kerana betul betul kecewa dgn sikap mamanya yang pentingkan diri itu.

BERSAMABUNGGGGG

MAAF GUYS SBB LAMBAT UPLOAD SBB ADMIN TUKAR PHONE BRU JADI BARU DPT BUKA ACC NI DAH LAMA CUBA BUKA AKHIRNYA DPT JUGA.

PADA YG SUPPORT TU TERIMA KASIH BANYAK II TAU

AKU CINTA KAMUWhere stories live. Discover now