Bab 11 (Ending)

3K 93 34
                                    

Setelah beberapa bulan berpisah aku menerima email daripada faris email tersebut merupakan kad jemputan ke majlis perkahwinan faris dan isteri pilihan mamanya, memng x arh aq nk pergi kn , kn x psl banjir nanti hurmm ok balik pada story, Aku yang sedang berjln jln didlm mall hanya mampu menangis sambil skrol ig kekasihnya faris , tapi faris x pernah upload gambar mereka dlm ig just kekasihnye saje mcm over duk up hari ii , aku berjalan sedar x sedar air mate berguguran jatuh org sekeliling hanya memandang malu juga arh , arhh lantak arh orang nk tgk pun tetiba aku terlanggar seseorang makna taknya jln menunduk mcm orang buruan polis, aku memohon maaf  dan menongak melihat kelibat org yg aku langgar tu yer lah nampak mcm ade 6 kaki kut kut lah gengster bawak geng kang x pasal lunyai aku kena belasah.

Arghhh ko hurmmm lalu aku cepat ii ingin berlalu pergi kerana tak ingin bersemuka dgn kelibat tersebut , tapi malangnye aku gagal sbb kelibat tersebut sempat menarik tgn ku, dan kelibat tersebut memng ckup aku kenali iaitu Noh.

Aku : hurmm ko rupenye, lepas lah nk ap lah?

Noh: hai lme x jumpa x sangka jumpe kt sni ,

Aku: hurmm, lps lah

Noh :" kjap lah xyah lah sombong sgt , jom pi mnum.

Aku sebenarnya tak ingin nk ikut tapi terpaksa sbb dye nk ckp something lalu kitorang b4 pn pergi lah kat medan selera dlm Mall nih.

Noh: aku nk minta maaf kat ko psal dlu

Aku: hurmm x pe aku dh lme moveon tu je ke nk ckp?

Noh: klu boleh aku nk kite mcm dlu boleh?

Berdesing telinga aku mendengar ayat tu , dan ade lah kwan noh ni yg lurus bendul menyampuk,

Mmber noh 1: erhhh ko , kn dah ade awek kt kampung , x ckup lg ke , awek ade , bf ade , x ckup k?

Noh: yer tpi hati aku bukan untuk dia bkn ntuk dorang aku anggap dorang mmber aku senyap lah kau. (mrah noh pd kwnnya itu)

Aku: org mcm ko kn memng x pernh nk setia kn dari zmn aku kapel ngn ko dlu pn smpai skrg ko x kn brubh , aku silap, ingtkn dgn cara aku hilng dari hdup ko , ko akn brubh tpi x, dasar penipu.

Noh : tpi aku syg sorang org lain x sme lh

Aku: ckup lah tu nsib baik ade kwn yg jns lurus mcm ni , tenkiu bnyk, jumpa lagi (bangun dn terus berlalu pergi)

Seminggu kemudian

Aku buat keputusan untuk pulang keterengganu. Didalam bas aku skrol ig dan melihat gambar perkahwinan antara Faris dan isteri pilihan mamanya itu, aku hanya mengalirkan air mata saje x mmpu x ucap apa ii. Setelah sampai ke terengganu aku call abh supaya menjemput aku di terminal bas. Sampai dirumah aku pun terus tidur penat, lepas bangun tidur jam menunjukan pada angka 12 tghari dijariku masih lagi memakai cincin yg diberi oleh Faris dan mula lah ingt kenangan bersama. Lamunan aku terhenti kerana mendapat wsp daripada sesupuku yg ajk aku pergi ke pantai ptg ni.

Mama: andri dah bangun k , jom mkn

Aku: ok jap...

Aku mkn dgn gelojoh skali , mama ngn abh hanya senyum je

Aku": sdapnye lmenye x mkn lauk mcmni .

Mama": mkn lh , knp abg x ikut blik?

Aku: kerja.

Abh :" isyh sibuk klh pm.

Aku : mama abh eyi ajk kluar ptg ni pergi pntai lme x pergi.

Mama: yer lahh mkn dlu

Ptg tuu aku dgn spupu ku pun pergi ke pantai mengambil angin pantai yg tenang, sambil menikmati bunyi ombak pntai aku terlihat cincin dijari aku lalu tetiba teringat kenangan lalu

FLASHBACK

Faris :" sebenarnya, saya nak awak

aku": maksud awk.

faris': saya nk awk jadi kekasih sy, sy sukakan awk , saya dh jatuh hati kat awk slama kite knal sy x pernh jmpe org lain , sy hnya ad awk aje , sy cuma syg awk , sy nk awk jd kekasih saya.
(lalu faris pun mengeluarkan sebetuk cincin perak lalu menghulur k aku)

faris': saya nk awk jadi kekasih sy, sy sukakan awk , saya dh jatuh hati kat awk slama kite knal sy x pernh jmpe org lain , sy hnya ad awk aje , sy cuma syg awk , sy nk awk jd kekasih saya.
(lalu faris pun mengeluarkan sebetuk cincin perak kpd andri.)

aKu:" betul ke ni? awk x main ii? tapi awak straight

Faris": sy btul ii series nk kt awak, sy x main ii , walaupun saya straight jd apa mslahnye sy janji sy xkn tngglkn awk , dan x sentuh mne ii perempuan atau lelaki , sepanjang kite knl sy x pernh sntuh perempuan atau lelaki sbb sy da jatuh hati kat awk.

aku": btul ni?

faris": btul syg , slama ni sy btul ii jaga awk spya awk x jtuh k tgn org lain.

aku": yer lh sy percaya, sy pun jatuh cinta kt awk mse first time jmpe dlm toile sy terlnggar awk.

Faris": hulurkn tgn awak!

lalu aku pun mnghulurkn tgnku kpd faris , lalu faris mngambil sebentuk cincin dan menyarungkan cincin ke jari ku

faris": ni tanda cinta sya kt awak, dan tanda awak milik saya .

...............

Reality

Eyi: oi jauuh menung dah dah la tu hurmm

Aku: ko tak pahan weyh mcmne nak hadapi kita sama tapi cara hdup kita sama tpi bila bab ni kita x sama cara kau lain cara aku lain , sedih bile orang yg aku syg pergi bersama org lain.

Eyi: yer aku faham ko je satu satunya spupu aku kita mcm adk bradik tpi kn moveon je slow ii aku yakin nanti semua akn okey , lepas fokus je dengab kehdupan cukup lah pikir psl tuh , kau pun perlukan masa untuk rawat hatikn.

Aku mencabut cincin tersebut

Aku: eyi cincin ni perak kalau emaskan lame dh jual , hurmm cincin ni banyak memori aku ngn dia.

Eyi: nk tengok,

Aku ": nah x muat ngn kau

Eyi:" cantik mesti mhl kn , nah.

Eyi memberikan cincin tu kembali, lalu aku melihat nama pada cincin iaitu FARIS .

Aku : Waktu terus mengiringi Detak jantung menemani Kunikmati secangkir cinta disini Disepetak ruang sunyi tanpa kejauhan Hati tak lagi memilih untuk menanti
Sebab pemiliknya sudah lama pergi Kini pikiranku berdiskusi Pada hati yang sedang kecewa

Lalu aku pun mencampak cincin tersebut kedalam laut sambil menjerit dan menangis pilu arghhhhhhhh pergilah kenangan bersama angin jangan dtg lagi aku x sanggup nk menahan pedih dihati. Lalu eyi pun memeluk aku sambil menepuk belakang aku.

TAMAT.................................

Tenkiu sbb always support min , jgn lupe voted tau n share bg yg senasib ngn min bertabahlah bg yg ade pasangan hargailah pasangan dorang. Bye bye nantikan lagi kisah daripada min okey syg u alls alang alang tu followlah min😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 17, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

AKU CINTA KAMUWhere stories live. Discover now