2.

7 5 0
                                    

Az órák befejeztével mindenki elindult a "nyomozó irodába".
- Szóval, - kezdte Nóri - hol kezdjük?
- Talán - monda Eszti - meg kéne nézni mi a közös mind a 4 kulacsban.
- Szerintem - kezdte Mariann, de abba is hagyta. A többieken látszott, hogy már kitalálták a saját tervüket.
- Hát az enyém meg a Sárié ugyanabból a boltból volt. - szólt Dorka
- Szintúgy az enyém és a WC-ben talált. - válaszolta Nóri
- Akkor kezdjük ott a keresést! - mondta Enci
A 8.a elindult az utcasarki kisboltba. Nem árultak benne sok mindent, de a legszebb kulacsok itt voltak kaphatók.
- Most hogyan tovább? - kérdezték a fiúk
- Mi van, ha megnéznénk az árakat? - javasolta Hangi
Az osztály megkereste az eltört kulacsok ikertesóit és az árukat egymás mögé írták.
- Ez valami kód, - kezdte Enci - vagy
- Vagy egy telefonszám! - vágott közbe Nóri
Elővette a telefonját és elkezdte beírni a számot. Az osztály feszülten figyelt. Mindenki visszafolytott lélegzettel hallgatta, ahogy a telefon kicsenget. Majd a hang abbamaradt, jelezve, hogy a telefonszám nem elérhető.
- Hát ez nem jött össze. - állapította meg Nóri - Más úton kéne elindulnunk.
- Mi lenne, ha - kezdett bele ismét Mariann, de Dorka gyorsabb volt
- Lehet, hogy a gyári számokat kell nézni.
- Vagy a vonalkód alatti számot - mondta valaki hátulról
Ezeket is kipróbálták, azonban most sem jártak sikerrel.
- Nincs több ötlet? - kérdezte Nóri
- Lehet, hogy nem is számot kell keresni - mondta Hangi
- Jó, akkor - kezdte Nóri, de Mariann megszólalt
- Várjatok! Nekem már az elejétől kezdve volt egy ötletem, csak eddig nem tudtam biztosan. Mi van, ha azért nem találtunk semmit, mert mind a négy kulacsot figyelembe vettük.
- Ezt hogy érted? - kérdezte Dorka
- Ha észrevettétek, a Dorka és a Sári kulacsa úgy tört el, hogy nem láttuk, a táskájukban találták. Szintúgy a WC-ben találttal se tudjuk mi történt. Lehet, hogy a 4. üveg tényleg csak véletlenül tört el, és akkor csak az első 3-mal kell foglalkozni.
- Igen! - mondta Enci - Az első 3 üveg pont ugyanaz a márka. És azok átlátszóak, míg a Nórié nem volt az.
Az osztály bólogatni kezdett.
- Akkor induljunk ki az előző ötletekből. - mondta Nóri és beírta a kulacsok árát a telefonjába, ezúttal csak az első háromét. Már azon volt, hogy megnyomja a hívás gombot, de ekkor megszólalt a kisbolt hangosbemondója.
- Az üzlet öt perc múlva bezár. - hallatszott a hangszórókból
Mindenki gyorsan elindult kifelé, csak Nóri maradt bent.
- Veszek egy kulacsot, ha már úgyis itt vagyok. – mondta
Az osztály kilépett a boltból. Ekkor vették csak észre, hogy már besötétedett. Elhatározták, hogy majd holnap folytatják a nyomozást.

A 34-es terem, a 8.a és az eltört kulacsok rejtélyeWhere stories live. Discover now