البارت التانى🎀

448 10 0
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على نبينا محمد صلى الله عليه وسلم💖
-------------------------------------------ماسال:الو عاملة ايه يا رنا.
رنا:الحمد لله وانت عاملة ايه.
ماسال:الحمد لله يا حبيبتى ثم اكملت بإستغراب:اومال مال صوتك يا رنا.
رنا:انا هقولك بس عيزاكى تمسكى نفسك.
ماسال بقلق:ايه الا حصل يا رنا قلقتينى.
رنا بحزن وعياط:ماسال ماما تعبانة اوى ومردتش حد مننا يقولك.
ماسال بإنهيار وبكاء:اييييييييييه امتى الكلام دا وليه مردتش ان حد يقولى هااا واسر اخوكى عارف وبابا يا رنا.
ايه من وراها:فى ايه يا ماسال ثم اكملت بقلق:مالك بتعيطى ليه.
رنا:لا اسر ميعرفش هو اصلا اليومين دول مشغول جدا وماما مش حابة تشغله وانا وقمر بنت خالك بس الا نعرف وبابا مسافر وماما مخبيه عليه هو كمان عشان ميقلقش.
ماسال:خلاص يا رنا انا هحجز التذكرة دلوقتى وان شاء الله هكون فى مصر بكره طيب ادينى ماما اكلمها.
رنا:ماما نايمة وهى لو عرفت ان قولتلك هتزعل.
ماسال بعياط:خلاص سلام وخلى بالك من نفسك وماما متسبهاش لوحدها.
رنا بحزن: حاضر سلام.
ثم اغلقت ماسال الهاتف .
ايه بخوف وقلق:فى ايه يا ماسال مالك.
ماسال ببكاء:ماما....ماما يا ايه تعبانة اوى.
ايه بقلق:طيب يلا نروحلها هروح انا كمان معاكى.
ماسال برفض:لا خليكى يا ايه عشان الشغل وكدا ومش عايزاكى ترفضى ونبى مش قادرة اجادل حد.
ايه بحزن:طيب خلاص هقعد بس ونبى ابقى طمنينى عليها انا بعتبرها امى بعد ماما الله يرحمها.
ماسال بإبتسامة حزينه وهى تعانق صديقتها:حاضر يا ايوش وهى واللهى بتعتبرك زي بنتها واكتر كمان ثم اكملت بمزاح:فاكرة اما كنا بناخد درس عندها.
ايه بتذكره:اااااه وكنا على طول بنتعارك اما حد بياخد دور التانى هههههههههههه.
ماسال:واللهى ايامنا كانت حلوة ونفسى نتجمع تانى.
ايه:اه واللهى ثم اكملت بغضب مصطنع:يلا يا بت روحى وضبى شنطتك.
ماسال بإبتسامة: حاضر.
-------------------------------------------ايه يا رنا قالت ايه.
قالت ذلك ايمان الجارحى (ام ماسال)
رنا بسعادة:جاية يا ماما اخيرا هتنزل ثم اكملت بحزن:بس يا ماما احنا ضحكنا عليها.
ايمان بحزن:طب اعمل ايه يا بنتى انا عيزاها تنزل تقعد معانا شويه ملقتش غير الفرصة دى ثم اكملت بتحذير:متقوليلهاش اننا عملنا كدا يا رنا ماشى.
رنا:حاضر يا ماما ثم اكملت بسعادة:انا مبسوطة اوى يا ماما اخيرا هلاقى حد اعاند فيه واخد هدومه والبسها واتعارك وعيزاكى يا ماما تلاقيلها عريس عشان انا عايزة اتجوز انا واللهى عنست.
ايمان بإنزعاج:ايييه يا بنت الهبلة ثم اكملت بحزن:يا ربى انت الا عالم بيا عندى اتنين بنات الاولى(ماسال)هبلة وكل يوم بمصيبة شكل وهى صغيرة
والتانية (رنا) مجنونة وعايزة تتجوز.
-------------------------------------------
يلا يا زين عشان نروح.
قال ذلك فهد وهو بيقوم عشان مروحين.
ادم:متقعد شويه يا فهد.
فهد:لا بكرة هنيجى تانى ثم اكمل بغضب:انت يا زفت الطين مش انا بنديلك.
بردو مردش زين بيبص لقاه نايم راح عشان يصحيه سمعه بيتكلم وهو نايم وبيقول:الله يخربيتك ايه الحلاوة دى قام فهد حط ايده على دراع زين مسك زين ايده وقعد بيبوس فى ايده:ايه دا يا حبيبتى ايدك خشنه كدا ليه.
فهد شال ايده وقام مسك كوبايه مايه ورماها على وشة صحى زين مفزوع:هو فى ايه ايه الا بيحصل.
فهد بسخرية:ولا حاجة يا حبيبى حتى انت مش عاتق البنات وانت فى الحلم.
اسد بضحك:هههههههههههه الله يخربيتك يا زين واللهى انت مسخرة.
ادم بضحك:هههههههههههه اه واللهى ابقى هاته ونبى يا فهد على طول.
فهد بسخرية :حاضر من عنيا ونبقى نقعد للأستاذ زين ونسيب الشغل.
ثم اكمل بجدية:انا بكره هاجى عشان عندنا مؤموريه بعد بكرة وعايزين نحط خطة تمام.
ادم واسد فى صوت واحد:تمام.
مشى فهد وزين راحو قصر الجارحى.
-------------------------------------------فى قصر الجارحى
اهو👇

مجنونتك اناحيث تعيش القصص. اكتشف الآن