البارت الرابع🎀

391 13 66
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على نبينا محمد صلى الله عليع وسلم🎀
------------------------------------------- بعد حوالى ٨ ساعات وصل ابطالنا الى روسيا.
فهد:بصوا يا جماعة احنا لازم ننفذ العمليه دلوقتى عشان مفيش وقت وكل واحد عارف انا كلفته فى ايه مش عايزين غلطة عشان مفيش حد يتأذى.
اسد :تمام يلا بقا كل واحد ياخد فريقة .
كل واحد اخد فريقة ومشى.
فهد بيتكلم فى الجهاز اللاسلكى
:ايوا يا ادم انت واسد انتوا ادخلوا المبنى وانا هدخل الممر السرى.
اسد وادم :تمام.
ودخل كل من ادم واسد المبنى وقاموا بقتل كل من يعترض طريقهم .
وقام فهد ايضا بالدخول الى الممر السر بالفريق.
فهد بصوت منخفض :ادم ،اسد اكرم الشافعى فى الممر السرى خلصوا على الرجالة الا فى المبنى وتعالوا على الممر السرى بس بسرعة.
ادم واسد:تمام.
توجه فهد لفريقه وقال:بصوا ركزوا معايا احنا هنتسحب وهنقتل الرجالة واحد ورا التانى اما نقلل الرجالة واحسن حاجة ان مفيش نور مشغلين كشافات فدا هيسهل ان احنا نقتل الرجالة ومحدش يحس بينا وبعد كدا نهجم.
واحد من الفريق:طيب يا فهد باشا نهجم على طول.
فهد:احنا لو هجمنا على طول الرجالة كلها هتروح عند اكرم ومش هنعرف نمسكه فيلاا عشان معدش فيه وقت.
وبدأ فريق فهد بقتل الرجال واحد تلو الاخر وبعد كدا بدأ الهجوم ومات رجالة اكرم الشافعى.
قام فهد بالتوجه الى اكرم واشار اليه المسدس :سلم نفسك يا اكرم مش هتقدر تهرب المرة دى.
اكرم:فهد باشا بنفسه جاى يقبض عليا.
فى الوقت ده دخل كل من ادم واسد.
اسد:فهد احنا خلصنا على كل الرجالة .
اكرم:ازيك يا ادم انت واسد مش هتيجوا تسلموا على صاحبكوا.
فهد بأسى:ليه تعمل كدا يا اكرم ليه تشتغل فى الشغلانه دى انت مكنتش كدا .
اكرم بصراخ:اقولك لييييييه عشاااااان معرفتش ادخل الكليه الا كنت عاوزها واطلع حاجة عشان اصرف على اخواتى وامى كل اما روح لواحد يشغلنى يطردنى كأنى مش بنأدم كل واحد منكم دخل الكليه الا هو عاوزها عشان معاكوا فلوس وانا وضحك بسخريه:انا كنت بشتغل جنب دراستى عشان اصرف على امى وعشان ادخل اخواتى مدارس كويسه اضطريت اشتغل الشغلانه دى عشان اعمل لأمى العمليه بس للأسف ماتت وانا دلوقتى بشتغلها عشان اخواتى ميطمرمتوش زي .
اسد بحزن على صديقه:طيب مقلتلناش ليه كنا ساعدناك .
اكرم بسخرية والم:ساعدتونى انتوا اول ما دخلتوا الا انتوا عاوزينه محدش عبرنى فيكم كأنى مكنتش صاحب ليكم دا انا عتبرتكوا اخواتى.
ادم:اكرم احنا واللهى دورنا عليك ورحنا بيتك القديم قالولنا انك نقلت.
اكرم:ما خلاص انا نهايتى قربت قام ماسك المسدس وحطوا على راسه وقال:انا هريحكوا منى وهرتاح انا كمان بس هطلب منكوا طلب خلوا بالكوا على ابنى واخواتى دا طلبى بس منكوا.
فهد بلهفة وقلق:لا يا اكرم متعملش كدا بص انت هتدخل السجن وهجبلك اكبر محامى وهيخففلك العقوبه ونبى يا صاحبى متعملش كدا وتموت كافر.
اسد اتسحب وقام واخد المسدس بس كان اكرم متمسك به وقامت معاركة بين الاثنين مما ادى الى ضغط احد منهم على الزناد واخترقت الرصاصة جسد احد منهم.
فهد وادم بصراخ:اسسددددد.
اكرم بزهول :لا لا لا اسد قوم يا صاحبى انا اسف قوم واللهى معتش هشتغل فى الشغلانه دى عشانك.
فهد :ابعد يا اكرم عشان اخده بسرعة وانت يا ادم خد اكرم وروح الجهاز.
ادم:لا انا مش هسيب اسد.
فهد بصراخ: ادددددم اسمع الكلاااام وخد اكرم وامشى.
----------------------------
عند قصر ليث.
ماسال:الو مين معايا.
الشخص:ايوا هو ده رقم قصر ليث بيه.
ماسال:اه هو.
الشخص:انا اتصلت على اخته بس مفيش حد بيرد لأن جوزها عمل حادثة وهو فى حالة صعبه اوى فإتصلت على بيت اخوها.
ماسال بصراخ وبكاء:لاااااااا مش ممكن انت كدااااااب بابا كويس.
جاءت شيرين على صراخاها.
شيرين بقلق:مالك يا ماسال بتصرخى ليه.
ماسال ببكاء:واحد بيتصل بيقول ان بابا عامل حادثة وحالته صعبة اوى .
اخدت شيرين الفون منها.
شيرين:الو حضرتك انا مرات ليث بيه هو انت نقلتوه فى مستشفى ايه.
الشخص:هو كان جاى من المطار فنقلناه مستشفى......
شيرين:تمام شكرا لحضرتك.
ماسال ببكاء:بابا يا بابا انا عايزة اروحله ودونى عنده .
شيرين راحت حضنتها وهى بتعيط:اهدى يا حبيبتى هنودوكى عنده اهدى بس.
شيرين:منه لو سمحتى هاتى كوبايه مايه.
منه :حاضر.
راحت منه تجيب كوبايه الميه.
منه:اتفضلى يا طنط.
اخدت شيرين المايه وبتشربه لماسال:اشربى يا حبيبتى واهدى كدا عشان تعرفى تروحيله.
ماسال ببكاء:انا مش عارفة اقول لماما ايه.
شيرين:بصى انا هلبس واروح معاكى.
ماسال:تمام.
راحت شيرين لبست وركبت هى وماسال ومشيوا.
----------------------------
عند بيت ماسال.
استيقظ كل من رنا وقمر.
واخدوا شاور واتوضوا ولبسوا عشان الجامعة.
لبس رنا👇👇

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: May 05, 2021 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

مجنونتك اناحيث تعيش القصص. اكتشف الآن