⭐Mereka Kembali [07]

1.8K 134 31
                                    

Dayang: baiklah, kalau itu yang kamu mahukan.

Boboiboy: oh dan satu lagi, kami taknak pakai baju ejen kami, biarlah kami berpakaian seperti biasa.

General: hm, baiklah tapi kenapa?

Boboiboy: kalau kami memakai baju tersebut nanti berkemungkinan besar Dato Othman akan perasan kehadiran kami semula jadi kami taknak benda itu berlaku.

General: baiklah, ini misi kamu semua adalah untuk mencari dimana markas persembunyian dan tangkap penjahat yang serang Cyberaya tempoh hari. Faham.

All kec Bbb,A&Gen: Faham General.

General: BERTINDAK SEGERA!!! (bergema satu H.Q MATA sebab suara General Rama ni)

S
K
I
P

T
I
M
E

Ali dan pasukannya memeriksa di kawasan pelabuhan. Manalah tahu ada orang membawang pasal diorang kat sana :v Kelibat Boboiboy dan Arissa tidak terlihat, entah mana diorang pergi author pun tak tahu //kena terajang//

Ali: ish mana diorang ni?

Alicia: kau cari apa Ali?

Ali: Boboiboy lah. Dia kata diorang ikut kita.

Rudy: yang kau sibuk pasal diorang apahal?

Ali: eh suka hati akulah, diorang saudara aku.

Rudy: tch...

Bakar: dah diam, uncle ada terdengar sesuatu kat belakang sana.

Mereka pun sesaya upaya curi2 dengar perbualan orang yang tak dikenali itu sambil2 itu berusaha supaya orang itu tidak perasan.

***: kan aku dah cakap dia tu b*d*h, dia menganjing dia menganjing dia, 2x5, 5 kali b4b1.

Ali: aik, macam pernah dengar jer ayat tu.

Alicia: fokus..

Ali: 😶

???: nak buat macam mana lagi. Terima jelah.

***: hm, ohya macam mana dengan projek kita tu?

???: tak lama lagi siaplah. Tapi tuan nak kita stand by jer dulu.

***: malasnya aku nak buat kerja macam tu.

Tiba tiba datanglah orang yang pendek naik motor besar yang laju yang tak boleh bawa bincang mendekati mereka berdua. (banyaknya yang)

Komeng: apahal korang tercegat kat sini lagi. Cepatlah mulakan kerja.

Pembantu 1&2: ba....baik boss.

Rudy: apa yang diorang nak buat?

Bakar: nampaknya kita kena halang mereka.

All kec Bakar: baik...

Pembantu 1: macam mana nak buka benda besi ni ya.

Pembantu 2: manalah aku tahu.

Pembantu 3: apasal korang tak guna penukul ke atau benda yang keras?

Pembabntu 1 & pembantu 2 diam sejuta bahasa, mereka tak terfikir pun benda tu sebab sebuk sangat mengumpat ketupat orang tadi...

Pembantu 2: ha'ah, apasal kita tak terfikir ya.

Komeng: woi, cepatlah sikit nanti ada orang perasan.

Bakar: memang dah perasan pun. (terjun dari satu kontena yang tinggi)

⚡BOBOIBOY AND EJEN 🅰️LI : Alien Misteri 👽 Where stories live. Discover now