Part 10

421 18 0
                                    

~ Setahun Berlalu~

Syazaa bangkit darii tempat tidurnyaa . Dia terus mandii dan bersiap utk ke sekolah . Padaa tahun ituu , dia telah berumur 17 tahun . Dia tidak lagii dihantar oleh Pak Jamil tetapi dia memandu sendiri ke sekolah mengunakan keretanya sendirii .

Selepas sampai di sekolah , dia meletakan keretanya di tempat biasaa . Dia masuk ke kelas dan duduk bersebelahan kekasihnyaa . Fairuz belum kelihatan lagii . Amirah duduk di hadapanyaa . Faris pula telah menyambung pelajaran di Tingkatan 6 .

Amirah menoleh ke belakang utk berborak dengan Syazaa .

Amirah : Uii . Apa ceritaa ?

Syazaa : Hah ? Tiadaa cerita akuu nii . Haha .

Amirah : mana Bae kau ?

Syazaa : Blum sampaii lah tuu kot .

Amirah : Oh ~

Beberapa minit kemudian , sedang syazaa leka meyapu , mataa syazzaa ditutup oleh seseorg .

Syazaa : Eh ? Siapa nii ?

??? : Teka lah siapa ?

Syazaa : Arr ? Lepaslah . Kusut tudung akuu ..

??? : Biar lah . Teka dluu siapa ?

Syazaa : mm ? Siapa erk ? Amirahh kot ?

??? : Hhaa .. Amirahh ? * sambil membuka mata *

Syazaa menoleh dan melihat Fairuz berdiri di belakang syazaa .

Syazaa : Oh ~ Syg .. Hihi . Ingatkan Amirah tadi .

Fairuz : Haha . Rajinyaa syg akuu ni menyapu .

Syazaa : Hihi . Tengok kusut dah tudung akuu .*sambil mengemaskan tudungnyaa*

Fairuz : Alolo . Cian diaa . Meh bie kemaskan . *tolong kemaskan tudung Syazaa *

Syazaa : Hihi .

Fairuz : Ok . Dah bagus dah . Comelnya diaa * cubit pipi Syazaa *

Syazaa : Amboii membodek nampak .

Fairuz : Hhihi *sambil mnyapu kepala nya*

Amirah Cuma melihat gelagat Couple of The Year Tu .

--skip--

Pada waktu rehat , Syazaa , Fairuz ,Amirah dan Faris berehat di meja yg disediakan oleh kantin . Masing² duduk bertentangan . Kedengaran seorg pengawas membuat satu pengumuman di speaker sekolah .

Pengawas : Selamat Pagi Dan Salam Sejahtera kepada semua Warga Sekolah . Maaf Menganggu . Sya inginn mengumumkan pada sabtu ini , sekolah kita akan mengadakan Prom Night . Semua pelajar tingkatan 5 dan 6 dijemput hadir . Tema pada malam itu adalah Masquarade (bertopeng) . Jam 8 malam .

Mereka saling berpandangan ..

Amirah : Whattt ? Ada prom night lahh . Yeahhh !!! Best nyaa .

Syazaa : Hihiii . Kau pergi ke ?

Faris dan Fairuz hanya melihat gelagat merela brdua .

Amirah : Ehh . Akuu tetap pergii . Kan syg ? Kita pergii erk ? *sambil melihat faris *

Faris : mm ? yelah .

Syazaa : e 'elehh . *menjelingg *

Amirah : Hah ? Yg korang nii . Pergii ke x ?

Syazaa : Akuu ikut Fairuz je nii . Kalau dia pergi baru aku pergi . Hihi

Fairuz : mm ? ok . Kita pergii .

Amirah : Yeahhhh ! Kita semua pergii .. Hihi ..

Mereka sambung makan dan borakk² sambil menunggu loceng berbunyii .

________________________

Syazaa berbaring di katilnya .

Tiba-tiba ~

Ting !!

Bunyi telefon bimbit Syazaa berbunyi menandakan ada massage diterima . Syazaa bangkit dari katil dan memgambil telefon bimbitnya di atas meja . Terpampang nama Fairuz di skrin telefonnya lalu dia membuka isinya .

Fairuz :
Haii Dear . Buzy x ? Kalau x , jom kita shopping ? ^_^

Syazaa membalas :

Haii ^^ . X lah . Tapi utk apa kita shopping ?

Beberapa minit ~

Ting ! Massange Diterima .

Fairuz : Ish ! Ish ! Dah lupa lah tuu . Beli Baju utk Prom lah . Kan Prom tu malam esok .

Syazaa : Oh ~ yelah . Lupa plak . Ok . Kau ambik akuu .

Fairuz membalas :
Ok . 5 minit aku sampai depan rumah kau . Tunggu tauu ..

Syazaa : Ok . Aku tunggu .

Syazaa meletakan telefon bimbitnya dan terus menukar pakaiannya .

*PonPonPon*

Kereta Fairuz Tiba di Hadapan Rumah Syazaa . Ibubapa Syazaa tiada di rumah . Syazaa keluar dan masuk ke dalam kereta Fairuz . Mereka menuju ke Shopping Kompleks dan membelii Baju utk Majlis prom Itu nantii .

~Skipp~

Nntykan utk Part 11 .

Cinta SyazaaWhere stories live. Discover now