~Syazaa P.O.V~
Keesokan Harinya , Kawan Ayah dan Isterinya datang ke rumah . Akuu mencari-cari kelibat anak lelaki mereka yg akan dijodohkan denganku . Tetapi hampa . Aku dengar Nama ku di panggil oleh Ayah . Akuu turun lalu bersalam dengan mereka .
Nama Kawan ayah itu Adalah Saifullah Sidii . Isterinya , Mariah Sarip . Aku sengaja tidak menanyakan nama anak mereka kerana walau aku tahu nama aku tetap tidak mengenalinya .
Aku duduk bersebelahan Ibuku . Mereka berbual dan aku cuma mengangguk² . Aku terdengar mereka membawa kami sekeluarga utk makan malam . Aku agak gementar utk bertemu bakal suami yg tidak pernah akuu jumpa sebelum nii .
Puan Mariah kata anaknya baru pulang dari Amerika utk melanjutkan pelajaran . Anaknya mengambil jurusan kedoctoran dan telah menamatkan pelajarannya . Oleh itu, Malam inii dia akan pulang dari Amerika dan terus ke sinii .
--SKIP--
Jam menunjukkan pukul 6 malam . Aku diberitahu akan keluar makan malam bersama Keluarga Encik Saifullah utk menyambut serta berjumpa dengan Anak Encik Saifullah .
Tepat jam 8 malam , kami sekeluarga sudah tiba di Restoran yg telah ditentukan . Keluarga Encik Saifullah juga sudah tiba tetapi Anaknya blum tiba .
Kapal yang dinaiki Anak Encik Saifullah lewat mendarat kerana cuaca yg hujan . Aku cuma menunggu dan bersabar . Aku hanya sibuk menekan² telefonku .
Setengah Jam kemudian ~
Encik Saifullah : Ok . Dia dah mendarat . Sebentar lagii Dia sampai .
--skip--
Aku semakin cemas menunggu ketibaan anak Encik Saifullah . Aku just duduk di kerusi dan tidak berganjak . Tiba-tiba ~
Encik Saifullah: Hah ? Tu pun dia .
Mereka semua menoleh kecuali akuu . Akuu mulai cemas dan gelisah . Puan Mariah mendpatkan anaknya lalu memeluknya .
Puan Mariah : Syukur lah . Kau sampai . Ibu dah risau fikir pasal kau .
???? : Hihi . Sorry . Cuaca x berapa bgus tdii . Jdi ditngguhkn 15 minit penerbangan .
Aku terkejut apabila mendengar suara itu . Seperti aku kenal suara itu . Akuu cuba meneliti suara itu .
Encik Saifullah : Ini lah anak aku , Fairuz Ahmad .
Aku terkejut apabila mendengar nama anak Encik Saifullah . Aku menoleh ke belakang dan akuu hampir pengsan bila nampak pemuda yg ingin dijodohkan dengan akuu org yg akuu cintai selama inii .
Akuu ternganga melihat Fairuz yg segak berpakaian . Aku terus berdiri dan mengosok mata ku . Aku seperti tidak percaya . Fairuz melihat aku seperti biasa . "kenapa dia x terkejut" kataku dalam hati . "Dia x happy ke dijodohkan dengan akuu" tambah ku lagii .
Ayah : Hah ? Ini lah bakal suami kau , syazaa ..*memperkenalkan Fairuz kepadaku*
Fairuz hanya tersenyum melihat ku . Aku tersipu maluu .
--skip--
Selepas makan , tanganku ditarik oleh Fairuz . Aku hanya mengikutinya .
Fairuz : Hah ? Macm mana ? Ok tak surprise akuu . *angkat kening *
Syazaa : Hah ? Suprise ? Ohh ~ Semua nii kerja kau lah yaa ? Ish*pura-pura merajuk*
Fairuz : Awlolo . Jgn lah merajuk *cubit pipi* kan akuu dah janjii ngan kau akuu akan cari kau .
Syazaa : Mm ? Yelah . Tpi cam mna kau buat ?
Fairuz : Sebenarnya , aku pun baru tahu ayah dengan ayah kau bersahabat . So ? akuu terus bagitau ayah akuu , yg kita berdua kenal . And terus aku dan ayah aku buat plan utk meminang kau .
Syazaa : Ohh ~ So ? Yg kau menghilang selama nii . Kau pergi mana ?
Fairuz : Aku bukan menghilang . Ayah aku dah tetapkan syarat . Jika akuu nak kawin dengan kau, aku kena lanjutkan pelajaran ke Amerika dan menamatkan belajar di sana .
Syazaa : oh ~ So ? Sekarang ? Kau still belajar lgii ke ?
Fairuz : Eh ! Takde lah . Aku dah abis pelajaran dah . Hihi . And aku dah boleh kawin ngan kau .
Syazaa : Haha . Ishh * maluu*
--skip--
YOU ARE READING
Cinta Syazaa
Random" Cinta Syazaa" " Sayang , Kenapa awak diam je ni ? " soal Fairuz kepada Syazaa yang asyik berdiam diri . Syazaa mengelengkan kepalanya . " Tak , cuma saya tak percaya yang awak akan cari saya dan kotakan janji awak tu . " ujar Syazaa mengukir senyu...