Part 12

360 14 0
                                    

Syazaa pulang ke rumah dan masuk ke bilik lalu mengambil telefon bimbitnya . Dia  menghantar Pesanan Ringkas kepada Fairuz .

Syazaaa :
Sampai hatii kau x bagitau akuu yg kau nak pindah . Akuu dah mcm org gila cari² kau di sekolah . Sms kau . Call kau . Kau dah x syg akuu ke ? Kau suka nampak aku sedih ke ? Di mata kau , aku dah x bermakna ke ?

Ting~

Fairuz :
Bukan akuu x nak bagitau kau . Aku just x nak tengok kau sedih bila akuu bagitau kau yg aku nak pindah . Akuu minta maaf erk . Akuu bukan sengaja . Akuu syg kau . Tulah aku x snggup nmpak sedih . Aku janji bila nnti kita dah besar aku akan cari kau . Akuu janjii . Hope kau x lupakan akuu . Jangan sedih² tau syg . Love u .

Syazaa membaca text tersebut sambil menangis teresak² . "Aku takkan lupakan kau ,Fairuz . Kau dah janji , kau akan cari akuu . Akuu ingat janji kau tuu "kata syazaa dalam hatii .

_____________________

Semenjak itu dia menjadii pendiam dan dia sentiasa merasakan kesunyian kerana kehilangan Fairuz . Mulai detik itu, Amirah selalu menemani Syazaa di rumah kerana takut Syazaa merasa sunyi semasa ketiadaan ibubapanya . Mak Yam juga sentiasa melayan karenah Syazaa .

Beberapa tahun kemudian , Syazaa telah menamatkan zaman belajar nya di sekolah tersebut . Syazaa sentiasa ingat kepada Fairuz . Dia tetap menanti kepulangan Fairuz . Dia sentiasa berpegang pada janji Fairuz .

Semenjak Menamatkan Pembelajarannya , dia hanya bekerja di sebuah restoran makanan sebagai seorang pelayan . Dia seorg yg sangat rajin dan tekun . Tetapi sepanjang bekerja di sana , dia tidak memandangg mana² lelaki kerana msih teringat pada Fairuz .

"Fairuz ! Apa lah yg kau buat sekarang nii . Kau ingat lagii ke ngan akuu . Akuu rindu sangat ngan kau . Aku rundu nak jumpa kauu " bisiknya dlm hati sambil termenung mengingatkan Fairuz . Sedar x sedar , sudah 5 tahun masa berlalu . Dia amat merindu kekasihnya ituu .

--skipp--

Wait for Next part ya ;)) Ty . Sorry part ni pendek jee .

Cinta SyazaaWhere stories live. Discover now