🌸ZEKAT🌸

41 12 20
                                    

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH'IN ADIYLA

🌺Selamün Aleyküm Kardeşlerim

Nasılsınız?İnşaAllah afiyettesinizdir.

Bugün yeni bölüm sizlerle İnşaAllah.

(NOT=Arapça ve meali ile Ayetler vardır.)

Zekat

وَاَق۪يمُوا الصَّلٰوةَ وَاٰتُوا الزَّكٰوةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِع۪ينَ 

﴿٤٣﴾
Namazı tam kılın, zekâtı hakkıyla verin, rükû edenlerle beraber rükû edin.

Bakara 43.Ayet-i Kerime

Zekat lügatta temizlik ve bereket anlamına gelir.

Şeriatta ise,Nisap miktarı mala veya paraya sahip olan Müslümanın malının kırkta birini muhtaçlara vermesi demektir.

Zekatı hakkıyla vermenin  hem verenin hem alanın hemde toplum açısından büyük bir önemi vardır.

Veren açısından zekatın önemi şudur ki;

Kişinin mala,paraya olan ilgisini düşürür.

Kalbin katılaşmasını ve nefsin azgınlaşmasına engel olur.

Malın  ALLAH tarafından bir nimet ve imtihan olduğunu hatırlar.Ve şükrünü eda eder.

Fakirleri,miskinleri unutmaz.

Paranın stok edilmesini önler ve yatırıma teşvik eder.

ALLAH'ın verdiği emiri yerine getirmekle büyük mutluluk ve huzur duyar.....

Alan açısından önemi şudur ki;

İhtiyaçlarını giderir.

(İslam dinine mensup değilse)İslama karşı kalbi ısınır.

Şükrü ve sabrı artar.

Toplum açısından önemi şudur ki;

Ne zenginler çok zengin olur nede fakirler dahada fakirleşir.Sınıflar arası mesafe yakınlaşır.

Kişiler birbirine daha bağlanır ve kenetlenirler.

Toplumda yatırım ve kalkınma meydana gelir....

Peki Zekatı Kimler Verir?

Zekatı Müslüman,akıllı,ergenlik çağına gelmiş,hür ve zengin olan kişiler verir.

Zekat Kimlere Verilir?

Zekat veren kişi zekatını,o işte çalışan görevliler,müellefe-i kulüb (kalpleri İslam'a ısındırılacaklar),köleler,
borçlular,ALLAH yolundakiler,yolda kalmışlar.

❤❤
"Sadakalar (zekât gelirleri) ancak şunlar içindir: Yoksullar, düşkünler, sadakaların toplanmasında görevli olanlar, kalpleri kazanılacak olanlar, âzat edilecek köleler, borçlular, Allah yolunda (çalışanlar) ve yolda kalmışlar. İşte Allah’ın kesin buyruğu budur. Allah bilmekte ve hikmetle yönetmektedir.

Tevbe 60.Ayet-i Kerime

🌹🌹

Ebû Eyyûb radıyallahu anh rivayet etmiştir ki bir adam Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’e:

– Beni cennete götürecek bir amel söyle! dedi. Resûl–i Ekrem de:

– “Allah’a ibadet eder, O’na hiçbir şeyi ortak koşmazsın. Namazı kılar, zekâtı verir ve akrabanı görüp gözetirsin!” buyurdu. (Buhârî, Zekât 1, Edeb 10; Müslim, Îmân 12, 14)


🌹🌹

“İslâm dini beş esas üzerine kurulmuştur: Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın resulü olduğuna şehâdet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, hacca gitmek ve ramazan orucunu tutmak.” (Buhârî, Îmân 1, 2; Tefsîru sûre (2), 30; Müslim, Îmân 19–22)

Kaynak:ALİ KARA DİNİ BİLGİLER


🌷ALLAH'A EMANET OLUN🌷

UYANMA VAKTİ GELMEDİ Mİ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin