İBADETLER VE NAMAZ

61 16 13
                                    

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH'IN ADIYLA

Selamün Aleyküm Kardeşlerim
Yeni bölümü paylaşacağım İnşaAllah.

(Not=Ayetler vardır.Arapça ve türkçeleri olmak üzere.)

Bir önceki bölümde İman konusunu ele almıştık.Peki iman edince her şey bitiyor mu?Yapmamız gereken başka şeyler de yok mu?Tabikide var.İmandan sonra ibadet olmassa olmazımızdır.O zaman ibadet konusuna başlayalımm.

İbadet Nedir?

İbadet,ALLAH'ın emirlerini yerine getirmek,yasaklarından kaçmaktır.Yapılması sevap olan,ihlasla yapılan herhangi bir ameldir.Şeriatta bildirildiği gibi ALLAH 'A kulluk etmektir.

Üç çeşit ibadet vardır:

1-Beden ile yapılan ibadetler:Namaz kılmak,oruç tutmak gibi

2-Mal ile yapılan İbadetler:Zekat vermek ve kurban kesmek gibi.

3-Hem mal,hem de beden ile yapılan ibadetler:Hac vazifesi böyle bir ibadettir.

Bilinmelidirki ibadet yalnız ALLAH için yapılır.ALLAH rızası gözetilmeyen bir ibadetten sevap gelmez.Bedenimizin yemeğe,uyumaya ihtiyacı vardır.İhtiyaçları verilmezse hastalanır.Ruhumuzun gıdası da ibadettir.Bu gıda verilmezse (ibadet yapılmazsa)ruhi hastalıklar,bunalımlar başlar.

NAMAZ

Kâinatta en yüksek hakikat imandır, imandan sonra ise namazdır. - Bediüzzaman Said Nursi.

Namaz,İslam dininin beş temelinden biri,Dinin direğidir.İslam dini onun üstüne bina edilmiştir.Temeli çürük olan binanın ayakta kalması nasıl imkansız ise,namazı olmayan kişinin dini de o derce sakattır.

Namazı ALLAH'U TEALA,Peygamber Efendimiz (s.a.v) Miraç gecesi teselli olarak lütfetmiştir.Peygamber Efendimiz (s.a.v) huzuru namazda bulmuş ve onun için de "NAMAZ MÜ'MİNİN MİRACIDIR" buyurmuştur.

Kur'an'ı Ker'im de namazın defalarca tekrar edilmesi,dosdoğru bir şekilde kılınmasının emredilmesi namazın ne kadar önemli olduğunun bir göstergesidir.Bir vakit namazını terkedenin seksen yıl cehennemde yanacağı haberi verilmektedir.

Namaz Mü'mi'nin alametidir.Namaz ancak ALLAH (c.c) rızası için,verdiği sayısız rızklara şükür için kılınır.

حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلٰوةِ الْوُسْطٰى وَقُومُوا لِلّٰهِ قَانِت۪ينَ

﴿٢٣٨﴾

Bakara Suresi, 238. ayet: Namazları ve orta namaza devam edin; Allah'a gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.

فَاِذَا قَضَيْتُمُ الصَّلٰوةَ فَاذْكُرُوا اللّٰهَ قِيَاماً وَقُعُوداً وَعَلٰى جُنُوبِكُمْۚ فَاِذَا اطْمَأْنَنْتُمْ فَاَق۪يمُوا الصَّلٰوةَۚ اِنَّ الصَّلٰوةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِن۪ينَ كِتَاباً مَوْقُوتاً

﴿١٠٣﴾

Nisa Suresi, 103. ayet: Namazı bitirdiğinizde, Allah'ı ayaktayken, otururken ve yan yatarken zikredin. Emniyete kavuştuğunuz zamanda namazı dosdoğru kılın. Çünkü namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır.

Peygamber Efendimiz (S.A.V) Şöyle buyurmuştur;

"Bir kimse abdest alır ve güzelce abdest almaya özen gösterir, ardından da namaz kılarsa, bu abdestle namaz arasında işlediği (günahlar) o namazı kılıncaya kadar mutlaka bağışlanır." (Buhârî, Vudû', 24; Müslim, Tahâret, 5)

Rükûları, secdeleri, abdestleri ve vakitlerine riayet ederek beş vakit namaz(ı kılmay)a devam eden ve bu beş vakit namazın Allah katından gelen bir emr-i hak olduğunu kabul eden kimse cennete girer." (İbn Hanbel, IV, 266)

"Sabah namazının iki rekât sünneti, dünyâdan ve dünyâdaki her şeyden daha hayırlıdır." (Müslim, Salâtü'l Müsâfirîn, 96)

"Fâtiha'yı okumayanın namazı yoktur." (Buhârî, Ezân, 95)

Kabrini, gece karanIıkIarında namaz kıImak suretiyIe nurIandır Hz. AIi

Namaz, her temiz kişinin Allah'a yaklaşmasıdır. Hz.Ali

Namaz, her hayrın, her iyiliğin anahtarıdır. Taberani

Namaz kılmak, yalnız Allah'ü teâlâdan korkan müminlere, kolay gelir. - İmâm-ı Rabbânî

İnsanlar ikiye ayrılır; vaktini beşe ayıranlar, vaktini boşa ayıranlar. - Necip Fazıl Kısakürek

Eğilerek, yükselmenin adıdır; "Namaz"

Kişi başım var diye övünmesin. Secdeye varmayan baş baştan sayılmaz. - Necip Fazıl Kısakürek

Okuduğunuz üzere Namaz ile ilgili bir çok Hadis,Ayet ve söz mevcuttur. Bundan bile konunun önemi anlaşılabilir.

Kaynak : Namaz İle İlgili Sözler, Namaz Sözleri, Sabah Namazı Sözleri
https://www.neguzelsozler.com/dini-sozler/namaz-ile-ilgili-sozler.html

Kaynak: Güzel Cümleler.

Kaynak;Ali Kara Dini bilgiler

Bir sonraki bölümde diğer ibadetlerden bahsedeceğiz.İnşaAllah.

🌹ALLAH'A EMANET OLUN🌹

UYANMA VAKTİ GELMEDİ Mİ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin