BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH'IN ADIYLASelamün Aleyküm Kardeşlerim
Bugün ilk bölümü paylaşacağım İnşaAllahNereden Başlamalıyız?
Gelin bu soruya cevap verelim.İlk başlamamız gereken ve en önemli olan konumuz İMAN'dır.Neden mi?
Bir misalle anlatalım;Şimdi siz çok ünlü bir bilim adamısınız.İnsanlığa yararlı olan buluşlar yapmışsınız.Bir yolculuğa çıkmaya karar veriyorsunuz.Ülkenin girişine geliyorsunuz.Görevli sizden kimlik ve pasaport istiyor.Ve o anda farkediyorsunuz ki pasaportunuz yok.Görevliye dönüp: Ben insanlığa çok yarar sağlamış bir bilim adamıyım.Pasaportsuz girebilir miyim?diye soruyorsunuz.Görevli sizi ülkeye alır mı?Tabikide almaz.O zaman giriş belgesi olmadan bir ülkeye bile girilemiyorken biz cennete nasıl imansız girmeyi düşünebiliriz.İşte iman da cennete giriş belgesidir.Ne kadar iyi ve yardım sever biri olsakda giriş belgesi
olmadan yani İman olmadan cennete giremeyiz. Peygamber Efendimiz (S.A.V) Bir Hadis-i Şerif'inde şöyle buyuruyor;Kalbinde zerre miktarı iman bulunan kimse ateşten çıkacaktır." Ebu Sa'id der ki: "Kim (bu ihbarın ifade ettiği hakikatten) şüpheye düşerse şu ayeti okusun: "Allah şüphesiz zerre kadar haksızlık yapmaz..." (Nisa, 40).
Kaynak: Tirmizi Sıfatu Cehennem 10, (2601). Tirmizi hadis için "sahihtir" demiştir.İmanın önemini anlattık.Peki nedir bu iman?Şartları nelerdir?Kaç çeşittir?
İman
İman,lügatta inanmak ve tasdik etmek demektir.Yani dinin bütün hakikatlerini kabul edip gereğini yerine getirmektir.Şeriat 'ta ise iman,Peygamberimiz (S.A.V) ALLAH 'tan (C.C) getirdiği meseleleri kalp ile tasdik,dil ile ikrar etmektir.Kalp ile tasdik önde gelir.Kalbinde tasdik bulunmayan insan,hiç bir zaman mümin sayılmaz.
İmanın Şartları Altıdır:
1-Allah'a
2-Allah'ın meleklerine,
3-Allah'ın kitaplarına,
4-Allah'ın peygamberlerine,
5-Ahiret gününe,
6-Kadere,hayır ve şerrin Allah'ın yaratması ike olduğuna inanmak.İman ikiye ayrılır;
Tahkiki İman=Kişinin imanını delillere,araştırmalara,bilgiye ve derin kavrayışlara dayandırması.
Taklidi İman=Kişinin iman esaslarına ailesinden ve çevresinden görüp duyduğu şekilde inanması.
Şimdi kendimizi sorgulayalım.Bizim imanımız Tahkiki mi?Yoksa Taklidi mi?diye.
İmanınızı güçlendirmek için çalışmalıyız.Neler yapabiliriz?Dini kitaplar okuyarak,zikir çekerek,tefekkür ederek,Kur'an-i Ker'im okuyarak,nafile namaz kılarak ve dua ederek imanımızı güçlendirmek için çalışmalıyız.Bizim aklımıza bunlar gelir,lakin imanı güçlendirirmi bilmeyiz.Hidayeti veren ALLAH 'tır.Koruyan da O.Bize düşen O'na dua etmektir.
Hz. Enes anlatıyor; Resulullah (a.s.m) şöyle buyurdu:
"İnsanların üzerine öyle bir zaman gelecek ki, dininin gereklerini yerine getirme konusunda sabırlı/dirençli davranıp Müslümanca yaşayan kimse, avucunda ateş tutan kimse gibi olacaktır." (Tirmizî, Fiten,73; Ebu Davud, Melahim,17).
Bölümün sonuna geldiniz.İnşaAllah anlatabilmişimdir.Anlattığım misali bir benzerini bir yerde okumuştum.Biraz değişterek koydum buraya.
🌹ALLAH'A EMANET OLUN🌹
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UYANMA VAKTİ GELMEDİ Mİ?
Spiritualİman Edenlerin ALLAH'ı Anma ve Hak olarak İnen (KUR'AN')A Karşı Kalplerinin Ürpermesi Zamanı Gelmedi Mi? 57/HADİD SURESİ/16.AYET