تفتح عينيها لترى يديها مكبله لتحاول النهوض من على الفراش لكن بدون جدوى تحاول فك يديها لكن لا تستطيع لتلاحظ ملابسها الممزقة التي تظهر جسدها لتحرك راسها بعنف ونفي وتردد ب( لا ) وسط بكائها الحارق و شهقاتها لتراه يخرج من الحمام يضع المنشفه على خصره ويتحرك في الغرفه كانها ليست موجوده ليتحرك ناحية المرآة ياخذ الفرشاه ليراها على الفراش تحاول عدم النظر إليه ليرمي الفرشاه بعنف على الارض .. ويذهب الى الفراش يقترب منها ليجلس بجوارها وينظر إليها وهي تبكي مغمضه العينين ..
لترد بشفاه مرتجفه و صوت منخفض ...: فكني وسيبني امشي ..
ليقهقه هو.. ليردف..: هو ايه اللي اسيبك تمشي انتي دخلت الجحيم اللي مش هتخرجي منه غير على موتك ..
لتقاطعه بخوف ..: طب عاوز مني إيه انا عملتلك إيه..
أيان ..: انت هترسمي علية البراءه يا روح أمك ..لا روحي اعملي كده مع اللي كنت ماشيه معهم وبتضحكي عليهم لكن انا لا ..
قدر وسط شهقاتها..: انا انا مش فا فاهمه حاجه خالص ..
ليقبض على يدها بشدة يريدها انت توقف تمثيلها .. لتتآوه هي ..
أيان ..: هاتبطلي كذب امتى .. ليردف بنبره عاليه ..: ردي هتبطلي التمثيل والقرف اللي بتعملي ده امتى ..
قدر بتآوه ووجع ..: إيدي سيبني الله يخليك .. انا مش فاهمه قصدك انا اصلا مش فاهمه انا بعمل هنا ايه .. وانا كذبت عليك في ايه ..
ليضعف هو امام عينيها الزرقاء المترقرقة بالدموع و مقلتيها المتسعة التي تقول له صدقني اقول الحقيقه .. انفاسها الساخنه التي تلفح بشرته ورائحتها الجميله المختلطة برائحه الكراميل .. جميلة هي بشرتها الناعمة كالأطفال لينسى هو كل شيء .. لينظر الى شفتيها بدون تفكير لينقض عليهم يقبلها بقسوه شديده عقله يقول لها انها مخادعه وقلبه يقول بريئه و ضعيفه ..
ليفيقه ركلاتها الضعيفه ليبتعد ليراها تبكي بشده بصمت تقضم شفتيها التي تحولت الى اللون الازرق اثر قبلته العنيفه .. ليحاول رد اعتباره ..ويخفي ضعفه ..: لو كذبتي تاني هعمل كده ولو حاولتي تمثيلي هاعمل اكتر من كده فهمتي ..لتحرك راسها بسرعه بتأكيد ..: انا هروح الشغل وهفك ايدك بس عارفه لو عملتي حاجه غبيه وعقلك اللي قد النمله ده حاول يفكر هندمك على أخواتك ..
عندما ذكر أخواتها شعرت بالخوف والذعر بأن يؤذيهم ..
قدر بخوف ..: أخواتي فين .. اوعي تكون عملتلهم حاجه..
أيان بمكر ..: لا ما تخافيش لسه ما عملتش لكن لو حاولت تعملي حاجه غبية هندمك عليهم .. ممكن ابعتهم لباباكي يقعدو معاه و يسلوه ..
لتعلم أن مقصده قتلهم لتصدق أنه يستطيع قتلهم بسبب تذكرها أن قتل مازن كان شيئا سهلا ..
أنت تقرأ
ترابط الأقدار
Romanceوتظن أنك وحيد في دنياك، وبالفعل مدرك لكل ما بداخلك من تفاصيل، ولكن مع الوقت تكتشف أنك على خطأ، حتى روحك لم تكشف كامل صورها بعد، لازلت في عالم خفي يحتلة الغموض، ومع كل سر تكشفه يظهر ضوء خافت حتى تتضح أمامك جميع خفاياك العظمى، ولكن! هذه المرة أتبع روح...