تحاول الوقوف بصعوبة لتستند علي الفراش لتقف بصعوبة لتنزل دموعها الحارقة و هي تنظر علي الفراش لتحاول الذهاب للحمام لتقع علي الأرض لا تستطيع المشي .. لا تشعر بقدميها لتشعر بجسدها العاري لتلف يديها حول جسدها و تبكي بإنهيار و هي تضرب علي وجنتيها .. لتري كدمات في جسدها لتظل تمسح هذه الكدمات بعنف لتشعر بنغزات قوية في قلبها لكن تحاول الصمود .. لتحاول ان تقف مرة اخري لتسقط لتري قميصه مرمي بإهمال لترتديه كانت رائحته مختلطة علي القميص لتشعر بالغثيان .. لتري ظل علي الأرض لتنظر في اتجاه الباب لتراه واقف ينظر إليها .. ليقترب منها لتزحف علي الارض بخوف و هي تبتعد عنهلتقول له بخوف ..: ابعد عني .. لسة عاوز إيه ما انت خدت اللي عاوزه .. لسة في إيه عاوزو تاني مني ..
أيان ..: انا عارف انك زعلانة من اللي حصل امبارح .. بس ماكنتش اقصد
قدر بإستهزاء ..: ماكنتش تقصد فعلاا .. لتردف بغضب و صوت عالي .. : خااااااطفني بالغلط صح .. حاااابسني عندك من غير قصد .. بتضربني من غير قصد .. اغتصبتني من غييييير قصد . لتضرب علي وجنتيها و تبكي بحرقه ..: انت ضيعت اغلي حاجة عندي .. انت ضيعت شرفي .. انا إيه الفرق بيني و بين اي بنت من الشاارع قولي .. رخصتني .. أيوة ماكنش بإيرادتي بس مين هيصدقني مين هيجيبلي حقي .. انا ماليش اهل فالناس مفكرة اني ماشية علي حل شعري و مش متربية حاولت احافظ علي نفسي عشان ماثبتش ان كلامهم صح .. انا سمعت كلام كتير وحش .. سمعت ناس بتتهمني اتهامات غلط بتاعت رجالة و خطافت رجالة .. ياما اتعرضت لمواقف كتير وحشة بس كنت بعمل انها مش فارقة معايا طالما ده كلام بس .. هما اتعدو حدودهم في الكلام لكن انت اتدعيته كلام و افعال .. لأني فقيرة و ماعنديش اهلي بتعمل فيا كده .. انا دلوقتي لا عندي اهل و لا فلوس و لا شرف .. معنديش حاجة خالص .. انا دايما قدرى الاسود يوقعني في مشاكل ناس تقولي كل ده هيهون و ربنا هيعوضك .. بالعكس مش بتهون دي الدنيا يتيجي عليا اكتر .. من وانا صغيرة .. هو انا عملت إيه في حياتي عشان يحصل كده ..
ليقترب أيان بخفة منها و هو حزين عليها .. ليقول بآسي ..: انا هعوضك صدقيني .. مش مهم كلام اي حد .. إنتي مراتي ..
قدر بغضب ..: مش مراتك و مش عاوزة اكون مراتك ..
أيان ..: انا مقدر حزنك و زعلك بس أي حاجة حصلت امبارح كانت هتحصل كده كده في يوم من الايام لأنك مراتي .. و انا مش هسيبك كنتي تمشي من غير ما خد حقوقي ..
قدر ببرود ..: يعني عادي خالص ..
أيان ببرود مماثل ..: ايوة عادي جداً ..
لتضربه علي صدره بأكبر قوة تمتلكها ..: انت ماعندكش دم و لا إحساس مش بالغصب أفهم ..انا مش مراتك و لا أعرفك حتي .. انا عاوزة اخرج من هنا كفاية كده .. بص انا لو مراتك زي ما بتقول طلقني ..
أيان ببرود ..: هطلقك .. بس لازم كمان ٣ شهور علي الاقل ..
قدر ..: لاء طلقني دلوقتي..
أنت تقرأ
ترابط الأقدار
Romanceوتظن أنك وحيد في دنياك، وبالفعل مدرك لكل ما بداخلك من تفاصيل، ولكن مع الوقت تكتشف أنك على خطأ، حتى روحك لم تكشف كامل صورها بعد، لازلت في عالم خفي يحتلة الغموض، ومع كل سر تكشفه يظهر ضوء خافت حتى تتضح أمامك جميع خفاياك العظمى، ولكن! هذه المرة أتبع روح...