Uhuk uhuk uhuk !Sudah 2minggu renjun batuk darah dan dia masih pandai menyorokkan dari semua orang . Tetapi salah sorang dari mereka sudah tahu akan penyakit renjun
Renjun keluar dari tandas mengelap mulutnya menggunakan tisu .
" Bah! Renjunie "
Sedikit terkejut renjun dibuatnya apabila junghwa secara tiba ii muncul di depan nya .
Renjun mengurut dadanya yang terasa sakit akibat serangan mengejut . Sakit yang amat membuatnya tidak berdaya untuk berdiri
" renjun! Kau okey tak ni? "
Dalam keadaan cemas terus junghwa memapah renjun ke klinik skolah . Terkejut juga dia bila tiba ii renjun dalam keadaan begitu . Selalu tidak pun
Junghwa munda mandir di luar klinik menunggu renjun . Dia sudah memberitahu jaemin jeno dan haechan dan setelah lama menunggu mereka pun tiba dan doc pun keluar . Kami bergegas masuk ke dalam melihat renjun . Tapi apa yang dilihat renjun dengan senyumannya.
" renjun....
Junghwa menghampiri renjun yang terbaring sambil tersenyum kearahnya
" Renjun aku minta maaf wey sorry sangat ii "
Kata junghwa bagaikan nak nangis .
" takde pape lah aku ok je . Terkejut sikit je "
Balas renjun bersahaja seperti tiada apa ii berlaku . Dia pandai berlakon tapi dia tidak pandai menyembunyikan
" korang aku nak cakap sikit dengan renjun . Secara privasi "
Kata jaemin dengan wajah kosong . Yang lain hanya akur dan keluar dari bilik itu.
" jaemin? "
Panggil renjun setelah yang lain keluar . Jaemin menarik nafas panjang memaling kan wajahnya . Air mata menitis terus dikesap
" renjun kau bodoh! Kenapa kau sorokkan semua ni? Renjun kau semua orang termasuk jun "
Renjun senyun senget menundukkan wajahnya . Tidak sangka yang jaemin akan tahu perkara seberna .
" sejak bila kau tahu jaemin? "
Soal renjun lembut menenangkan hati sahabatnya .
" kau pandai berlakon tapi tak pandai nak menyembunyikan . Aku dah mula syak something sejak kau batuk ii then aku stalk kau "
Jelas jaemin dan renjun angguk faham . Selama ini jaemin memgikuti setiap langkah renjun . Kemana renjun pergi dan buat .
" aaa~ macam tu . Memandangkan kau dah thu kau janji dengan aku jangan bagitau yang lain termasuk jun . Aku tak nak dia sedih "
" hah! But why? Sampai bila kau nak sorokkan renjun? Sampai masa dorang akan tahu juga "
" sampai aku tiada "
" renjun....
" jaemin janji dengan aku tau bila aku takde nanti aku nak kau jagakan jun . Aku tahu kau suka dia "
" ma-na ada elehh kau un suka dia jugak "
" That's right dan bila tiba masa untuk aku pergi aku akan confess dekat jun"
" suka hati kau lah pape pun aku akan bantu kau "
" thanks jaemin "
" hrmm "
----
Vode comment yer guy
YOU ARE READING
[ √ ] 𝑩𝒀𝑬 • Huang Renjun
Fanficdeath will invite only we do not know when it will come \ :)