14

119 18 1
                                    

Malam itu junghwa tidak dapat melelapkan matanya jadi dia keluar dari bilik lalu membuka pintu bilik jungwoo . Dijenguk kepalanya takut ii jungwoo sudah tidur . Takkala jungwoo masih belum tidur lagi . Jungwoo yang perasan akan kehadiran adiknya di pintu terus memanggil kearahnya

"....eoh ? Kenapa tak tidur lagi ni "

tanya jungwoo setelah junghwa . Junghwa mengambil tempat berhadapan jungwoo

" adik tak boleh tidur lah . Nak tido ngn oppa boleh tak "

" Boleh sayang boleh meh sini "

balas jungwoo menepuk bantal disebelah bantalnya . Junghwa tanpa melengahkan masa terus baring ditepi jungwoo gembira . Jungwoo tersenyum memandang tingkah laku adiknya itu . Terus jungwoo baring bersebelahan gadis itu .

Badan jungwoo dipeluk junghwa kemas .

" aaaa hangat nyer "

kata junghwa memeluk jungwoo . Jungwoo mengeleng lantas menyelimutkan mereka berdua .

" eiiii budak kecik ni manja bethol kan . Dah tido esok skolah "

satu kucupan hinggap di dahi gadis itu . Pelukan junghwa semakin kemas . Sayang akan abangnya itu .

" Oppa saranghae "

Ucap junghwa sebelum matanya terlelap . Walaupun perlahan namun jungwoo dengar lantas dicium dahi gadis itu .

" nado saranghae "

kata jungwoo dan mereka berdua diulik mimpi . Tidak lama kemudian jungwoo tersedar dari tidurnya . Tidak tahu mengapa jadi jungwoo perlahan lahan bangun agar tidak mengejutkan adiknya . Pinggannya yang dipeluk junghwa hanya dia biarkan . Ditatap wajah lena gadis itu itu . Air mata jantannya menitis mengenangkan nasib mereka .

Dia tidak memikirkan dirinya malah dia lebih pentingkan kehidupan adiknya . Dia akan berikan apa yang gadis itu mahukan . Kahwin? perkara itu langsung tak terlintas dalam fikirannya .

" hrpmmm "

Lamunan jungwoo terhenti apabila rengetan junghwa kedengaran . Jungwoo tersenyum senget lalu membungkus mereka berdua . Jungwoo akhirya nyenyak tidur drngan pelukan dari adiknya .

----

[ √ ] 𝑩𝒀𝑬  • Huang RenjunWhere stories live. Discover now