Trip 2

43 9 0
                                    

🍓🍓🍓

"Chaeng!Kau tau ngak ya Jungkook Oppa itu lagi dekat sama Eunha Unnie".Tanya Yeri sambil makan kerepek Naeun.

"Ye tidak juga.Aku pun melihat Jungkook Oppa lagi dekat sama Eunha Unnie".Kata Mina sambil minum Cocacola.

"Iya.Aku juga perasan yang itu".Balas aku sambil menonton tv.

"Kamu ngak jeles sama sekali?".Tanya Yeri.

"Entah Chaeng!X kan kau tidak merasakan Jeles pada Eunha Unnie.Yelah kan Kau kan rapat ngan Jungkook Oppa".Kata Mina.

"Aku biasa aja sama Jungkook Oppa.Lagian dia mana pernah tembak aku.Jadi,biarkan lah dia meminati sesiapa saja ya.Bukan masalah aku".Balas aku panjang lebar sambil menonton drama True Beauty.

"Loh.Kau x jeles ke?".Tanya Mina.

"Ngak sama sekali guys".Balas aku sambil tersenyum apabila part romantis.

"Tapikan Kau x kan x nampak yg Jungkook Oppa Tu minat kau".Kata Yeri.

"Entahlah.Aku x nampak.Sebab aku ngan dia kawan dari kecil.So,Aku x tahu".Balas aku sambil makan popcorn.

"Aku nampak yang Jungkook Oppa tu minat kamu Chaeng.Dari mata,aku boleh nampak yang dia sayangkan kau tau".Kata Yeri.

"Betul tu Chaeng.Aku pun perasan sama sekali".Kata Mina.

"Dah la guys.Mari kita pergi jalan2.Alang2 kita bertiga je disini.Mari kita pergi ke Disney Land ke.Mall ke.Makan2 ke".Kata aku.

"Jom.Aku pun bosan ni".Balas Mina.

"Siap guys".Balas Yeri.

🍓🍓🍓

"Chaeng!Itu bukan ke Jungkook Oppa sama Eunha Unnie?".Tanya Mina sambil pandang disana.

"Iya Chaeng!Mereka lagi berpegangan tangan tu".Kata Yeri.

Aku pun pandang.Memang betul apa yang mereka katakan.Diorang tengah berpegangan tangan.

"Chaeng!Kau x jeles kan?".Tanya Mina sambil pegang bahuku.

"Lah.Chaeng.Kenapa menangis?".Tanya Yeri dengan shooknya.Lalu peluk aku.

"Kau cintakan Jungkook ya?".Tanya Yeri sambil tersenyum.

Aku hanya terdiam.Aku hanya peluk Yeri dan Mina.Aku x tahu kenapa hatiku sangat sakit sekarang.Tidak mungkin aku telah meminati Jungkook.X mungkin...

"Lah.Chaeng kita pergi main yuk".Kata Mina lalu menarik aku ke satu tempat yg semestinya cantik banget....Beautiful deh....

"Tengoklah Sakura ni sepuasnya Chaeng!".Kata Yeri sambil menghirup bau sakura.

"Benar Chaeng.Sebentar ya Chaeng,Kami mau pergi cari Coffee tunggu ya?".Kata Mina lalu menarik Yeri pergi membeli Coffee.

"Cantik yang amat.Tenang aku".Gumam aku sambil take photos.

"Chaeng?".Sapa seseorang.

Aku pun mengalihkan pandangan.Lalu tersenyum.

"Changbin".Sapa aku.

"Kenapa kau kat sini?".Tanya Changbin berdiri disebelah aku.

"Jalan2.Hirup udara segar.Kau kenapa disini?".Tanya aku sambil memegang tanganku.Sejuk amat disini.

"Aku lagi tengah jalan2 juga.Sama teman2ku.Tapi malah menghilang".Kata Changbin sambil memandang bunga Sakura.

Aku hanya mengangguk.

"Kenapa kau kesorangan kat sini?Mana teman2 kau?".Tanya Changbin sambil memandang sini sana.

"Ohh.Mina ngan Yeri pergi beli coffee.Kalau yang lain pergi Mall".Balas aku dengan senyuman.

Love Me Already! {Completed}Where stories live. Discover now