SCHOOL

141 13 1
                                    

Chaeyoung pov

"Chaeyoung yaaa!Bangun sekarang.Jungkook dah ada kat bawah."Jerit Mama di ruang tamu.

"Nae!Chaeyoung bangun sekarang".Balas aku separuh tidur.

Lepas 20 minit,

"Omma!Good Morning".Sapa aku sambil peluk omma.

"Jungkook Oppa!".Sapa aku sambil menepuk bahu Jungkook.

Jungkook tekejut...

"Yaishhhhh!Lambat lah kau ni Chaeng".Ketus Jungkook...

Aku hanya membuat muka comel...

"Alahhhh!Santai lah.Bukannye lambat sangat.Hanya 20 minit je."Balas aku.

"20 minit kau kata!Dah 30 minit aku tunggu.Penat tau".Balas Jungkook dengan muka masam.

Aku terus memandang jam di tangannya...Ye,betulah tu...Lambat 30 minit...

"Aku minta maaf ya kook.Aku janji x akan buat lagi kesilapan ini.Janji".Ucap aku sambil tersenyum.

Jungkook hanya balas senyuman x ikhlas.

Diorang pun masuk dalam kereta Jungkook...

Telah tibanya kami sudah sampai di sekolah...Jungkook parking keretanya.

Aku dan Jungkook pun berjalan beriringan.Terserempaklah dengan geng Jungkook...

Aku hanya tersenyum.Yelah...Aku minatnya dengan kawan Jungkook namanya Jaehyun....

Sudah lama aku meminati dia sudah hampir 2 tahun.Tapi dia macam tidak menyukai aku je...Its okay...I fine...😅

"Woy,Jungkook!Asal kau lambat?Kau tahu x kami tunggu kau".Kata Mingyu dengan muka marah.

"Maaflah.Aku bangun lambat tadi.Sorry yah".Balas Jungkook sambil menggaru leher yg x gatal.

Makin bersalah pulak aku...Yelah,aku kan punca dia lambat sekali...Maafkan aku ya Jungkook...😌

Aku pun masuk kelas aku.Aku pun duduk disebelah Tzuyu.Manakala kat belakang aku Jihoon and Woojin.Diorang ni bising sangat.Memang jawapan dia aku pun ikut bising sekali...😂

"Wei!Chaeng.Kau dah siap keje yg Cikgu RM bagi?".Tanya Tzuyu sambil membuat keje cikgu RM.

"Dah!".Balas aku.

"Nak tiru!".Kata Tzuyu dengan cepat mengambil buku aku...X sempat aku nk semak...

"Wei!Zuyu.Kau tiru x ajak?Aku nk join tiru gak".Jerit Yoojung dari tempatnya.Yoojung duduk disebelah Doyeon yg berada diseberang.

Diorang pun meniru.Aku hanya mengeleng...

Knock2

Akhirnya,Cikgu RM masuk kelas.Semua murid kelas aku mengeluh ada yang kata"Asal dia masuk do...".

"Mana aku tahu dia masuk.Aku pun x siap keje dia.Lantak lah kena denda."Kata Lucas...

Manakala aku pulak,aku biase je.Tapi dalam hati aduh malas lah...😄

kring2...

Time rehat guys....Yahooo😄

Cikgu RM pun keluar dari kelas.

"Weyh!Rehat guys."Jerit Hangyul.

"Yahoooo!".Jerit Yohan.

"Harini sape nak belanja?".Tanya Mark.

Aku hanya mengangkat bahu.Memang nak lah aku belanja.😄

"Bukan harini yang kena belanja ialah Changbin ke?".Kata Doyeon.

Changbin langsung menoleh kat kitorang.

"Aku ke?".Tanya dia cepat2.

Aku hanya memandang Doyeon.

"Yelah!Kaulah.Sape lagi?".Balas Doyeon.

"Yelah2!Aku belanja."Kata Changbin dengan muka x ikhlas.

Kesian kau Changbean.Hhhahahahah.

Di kantin,

Aku and the gang pun duduk kat tempat kosong.Manakala Mark,Yeri and Changbin take order makanan.

Kami pula bergosip...Tiba2 aku tengok meja depan aku tu Jungkook and the gang duduk.

Aku pulak mestilah pandang Jaehyun Oppa.Hensem weyh...😀

Aku sempat pandang Jungkook.Dia pandang aku x puas hati...😡

Nampaklah x puas hati kat situ...Its okay....I dont care...

Aku pandang je Jaehyun sambil tersenyum.And dia pandang aku jugak....Yessss!!!Akhirnyaaa...

Tapi aku baru direjek...kenapa???Sebab dia x senyum kat aku...WHAT THE HECK...

Aku senyum je....Senyumlah balik...
Selama ni aku tengok dia rajin je senyum dengan kawan2 perempuan dia...Kawan2 aku pun dia senyum...Manakala aku???

aku terus buat muka...X guna....X pernah lelaki x balas senyuman aku...

Akhirnya Mark,Yeri and Changbin pun bawa makanan...Yesssss....Time makan....

Aku minta diri dulu untuk ke kedai sekolah nak beli Strawberry milkshake...

Dalam perjalanan terserempak lah geng Jungkook...Malas doo.Aku hanya buat muka datar...

"Hi Chaeyoung!".Ucap Juyeon yg berada didepan aku...

Aku hanya tersenyum.

"Hi!Juyeon Oppa."Balas aku sambil senyum.

Dia juga balas senyuman.

"Awak nak pergi kedai sekolah sorang2 ke?".Tanya Juyeon.

Aku hanya mengangguk.

"Apa kata saya temankan awak.Boleh?".Tanya dia balik.

"Boleh!No problem."Balas aku.

Tiba2,ada orang pegang aku punya bahu.Cepat2 aku pandang orang tu.

Ternyata....

"Jungkooookkkkk".Jerit aku.

Juyeon terus pandang belakang dan nampak yg Jungkook pegang bahu aku.

"Maaf!Aku x benarkan Chaeyoung pergi dengan kau".Kata Jungkook dengan muka dia marah.

Juyeon terus tarik tangan aku.

"Maaf lah jugak.Aku dengan Chaeyoung memang nak pergi bersama."Balas dia dengan marah.

Jungkook naik angin dan tarik tangan aku.Sempat pulak Juyeon tarik tangan aku...

Aku sekarang berada ditengah2.Dan diorang masih lagi tarik aku.

"Guys,Stop itttt!".Jerit aku dengan segera melepaskan tangan dari Jungkook dan Juyeon.Diorang nampak terkejot..😮

"Saya boleh pergi berseorangan".Kata aku terus pergi meninggalkan diorang.

Manakala Jungkook dan Juyeon pandang x puas hati....




Love Me Already! {Completed}Where stories live. Discover now