Rule 1: Smile

97 5 10
                                    

Gülümsemek, o tatlı gamzenizi göstermek belki de bir prenses olmanın ilk ve en önemli kuralıdır. Hiç bir prenses filminde, prensesin somurtup oturduğunu gördünüz mü? Hayır. Cindirella bile, o küçük mutfakta çalışmasına rağmen gülümseyi bilmişti.

Gülümsemek sizi olduğunuzdan daha büyük ve itici gösteren, ve somurtmak yüzünden çıkan kırışıklıklara karşı geldiği gibi, insanlara pozitif enerji yaydığından daha cana yakın gözükmenizi sağlar. Bir prenses, her zaman dikkat çekici olmalıdır ve gülümsemeniz de zaten bu görev için vardır. Cana yakın gözüken bir kız, tatlıdır ve tatlı kızların sosyal çevresi daha geniş olur. Krayet halkıyla yakın ilişki içinde olan bir prenses gibi.

Ayrıca, yapılan araştırmalara göre, gülümserken yüzümüzdeki 53 kas çalışır, fakat sonurturken 108 kas çalışır. Bu da hem daha kolay yorulmanıza hem de daha fazla efor sarf etmenize neden olur. Yani sadece 'güzel' gözükmeye yaramaz gülümsemek. Üstelik, neden boşu boşuna yüz kaslarınızı yorarak hem de itici gözükerek somurtasınız ki?

Üstelik, gülümserken, depresyona girmemize yarayan hormonlar yerine, beynimiz mutluluk hormonu salgıladığı için, hem kendimizi daha pozitif hissederiz hem de rakiplerimize karşı kötü duruma düşmeyiz. Sizden nefret eden o kızın, ya da kalbinizi kıran o erkeğin, herşeye rağmen gülümsediğinizi görmesi, sizce de harika olmaz mı?

Yararları say say bitmeyen o tatlı gülümsemelerimiz, erkeklerle aramızı bile yapıyor. Erkekler, içten gülümseyen kadınları diğer kadınlara göre daha çekici buluyorlar. Daha önce yapılan bir araştırmada 30 erkek bir odaya konmuş. İçeri iki kadın gönderilmiş, birinin fiziği gayet hoşmuş ve yüzünde de kırmızı rujdan tutun da, bizim yıllardır çekici dediğimiz bir sürü şey varmış. Diğer kadınsa doğal haliyle girmiş, şişman değilmiş ama diğer kadın kadar sexy olduğu da söylenemezmiş. Birinci kadın somurturken, ikinci kadın gülümsüyormuş. Ve ekeklerin 25'i daha az sexy ama gülümseyen kadını tercih etmiş. Bu da bize bir ders olmalı bence.

Gülümsemek, güzel ve çekici gözükmemize yaramaktan başka, kendimizi daha iyi hissettmemize neden olur. Durduk yerde kahkaha atmak, ya da bazen salak gibi sırıtmak, sizi de rahatlatmıyor mu? Bu kalbimizle ilgili bir şey, gülümsediğimiz an kalbimiz daha hızlı atıyor ve daha fazla enerjimiz oluyor. Böylece her şey için daha dirençli ve enerjik oluyoruz.

Elbette, biz de insanız, üstelik ergenlik sorunları olan gençleriz ve ara sıra sadece yorganın altına girerek ölmeyi beklemek isteyebiliriz, bu doğal. Ama genel zamanda gülümseyerek, bu zamanları en az zamana indirmeliyiz, unutmayın ki, haytımızda ağlayarak yada depresyona girerek harcayacak zamanımız yok.

Her gün içinizden gülümsemek gelmeyebilir, normalde size komik gelecek, hatta kahkahalarla yere yapışacağınız o şeylere bile gülmek çok saçma gelebilir. Ama her güne pozitif uyanmanıza, bir prenses gibi tatlı gülümsemenize yardımcı olabilecek bazı önerilerim var elbette.

1- Sabah kalktığınızda, enerjiniz çok az olur. Hatta o kadar ki hayat anlamsız gözükür ve yoldan geçen bir arabanın altına atlayıp sonsuza dek uyumak istersiniz. Oysa bir prenses daha sabahtan gülümsemelidir! O yüzden, alarmınızı sevdiğiniz bir şarkı yaparak başlayabilirsiniz. Fakat sevdiğiniz şarkı 'Taylor Swift- Safe&Sound' ise sabaha o şarkı ile başlamamanızı tavsiye ederim, şişik gözlerle okula gitmek pek hoş olmaz. Onun yerine 'Avicii- Wake Me Up' ya da 'One Rupublic- Counting Stars' gibi şarkılarla güne başlamanız size daha fazla umut verir. Şarkılar konusunda da, yine bazı tavsiyelerim olabilir. Ama yine de şarkı türümüz birbirine uymayabilir, bu yüzden kendinizin en sevdiği ve bolca hareketli bir şarkıyı seçmesi daha iyi olabilir.

-Alexander Rybak- Roll With The Wind

-Otilla-Billionera

-Avicii-Wake Me Up

-Avicii-Hey Brother

-One Republic- Counting Stars

-Pink-So What?

- Lady Gaga- Born This Way

-Everytime We Touch ( Slow olan yerine Lyrics olanı tercih etmelisiniz)

-Taylor Swift- Shake İt Off

- Ariana Grande- Break Free

- Asereje- Ketchup Song ( Bu şarkının Just Dance'si çok eğlenceli, arkadaşlarınızla yapmanızı tavsiye ederim)

2- Çikolata, bizdeki mutluluk hormonunu salgılar, bu da daha kolay gülümsememize yardımcı olur. Eğer kilo almak istemiyorum, saçmalama, diyorsanız da, sabah kahvaltıda nutella yiyebilirsiniz, zaten tüm gün bunu sindirmek için yeterli zamanınız olur. Üstelik, bence hazır gençken çikolata yemenin tadını çıkamalısınız, ileride şeker hastalığı olduktan sonra bu günleri kaçırdığınıza pişman olmak istemezsiniz. Ama bende kilo alın demiyorum, aldığınız çikolatanın kalorisine bakarak daha dikkatli seçersiniz, ve akşam gidince 5 tane mekik çekerseniz olur biter.

3- Olumlu düşünceler. Sakın ha olumsuz düşüncelerin sizi ele geçirmesine izin vermeyin, olumlu düşündüğünüz her saniye gülümsemek daha kolay gelecektir.

4- Mutlu bir anı düşünmek daha kolay gülümsemenize yardımcı olur, hem gülümsemenizde sanki birileri sizi bıçak zoruyla yaptırıyormuş gibi kasıntı olmaz. Bu an arkadaşlarınızla yaşadığınız bir an olabilir, ya da o odun sevgilinizin bir saniyeliğine bile olsa romantiğe bağlayıp, sizi ekrana yapıştıran o tatlı mesajı olabilir. Siz nasıl düşünmek isterseniz.

5- Anın tadını çıkarmak. İşte en önemlisi bu. Hayatta, o saniyesinin çok değerli olduğunu bilen insanlar, gülümsenin önemini bilir ve bunu yapmak için ellerinden geleni yaparlar. Sadece bir saniye de ölebileceğinizi aklınıza getirin, ve somurtup, asosyal olmak için yeterli zamanınız olmadığını bilin. Cindirella gibi, gecenin biteceğini bilseniz de, prensle dansınızın her saniyesinden zevk almayı unutmayın.

Sonuç olarak, siz bir prensessiniz. Cadı değil, somurtmak size yakışan bir şey değil, ve olmayacak. Bunu he an kendinize hatırlatın ve ne olursa olsun, hayata ayakta olduğunuzu tatlı gülümsemenizle gösterin.

Prensesler❤

Princess?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin