Makyajlar, abartılmadığı sürece, biz prenseslerin de diğer kızlar gibi kurtarıcısıdır. Hatta, burnumuzun ucunda çıkan o sivilceden bile bizi kurtarabildiği düşünülürse, Süperkahraman'ımız olabilir.
Rahatsız olduğumuz benlerimiz, çillerimiz, yaralarımız, tahriş olmış vücudumuzu kapatmamıza yarayan makyaj kesinlikle hayatımızdaki en önemli ayrıntılardandır. Elbette, diğer ayrıntılar gibi abartılmaması gerek bir ayrıntıdır.
Uykususzluğumuzu saklamak için, ya da bazen de mutsuzluğumuzu gizleyip, güçlü görünmek için makyaja ihtiyaç duyarız ki bu çok normaldir. Fakat, bunu yapmaya çalışırken, fondotenimizin akmasını, kalemimizin yayılmasını istemeyiz. O yüzden belki de size bir kaç tavsiyem olabilir diye düşündüm.
İlk öncelikle, makyaj yapmadan önce mutlaka peeling yapın. Teninizin yağını alacağı için, makyajı belli etmez. İkinci olarak, eğer ruj ya da parlatıcı tercih edecekseni - hangimiz etmiyoruz?- dudaklarınıza bir süreliğine toz şeker sürüp elinizle iyice yedirin. Dudaklarınız bu sayede pürüssüz olur ve daha iyi bir görüntü sergiler.
Ondan sonra, makyaj sırasında önce kusurlarımız gelir. Bir pamuk yardımıyla, ya da elinle BB krem gibi bir fondoten sür. Bunu iyice yaydığından emin ol ve alırkende renginle uyumlu olduğuna dikkat et. Bir anda zenci gibi ya da vampir gibi olmanı istemeyiz. Ondan sonra güzelce pudranı yay.
Sıra geldi dudaklara! Bence bir kadının ve bir prensesin en önemli yerlerinden biri olan dudaklara koyu renkler çok yakışıyor. Fakat, ben bizim yaşımızdakilere -Lise 2'den küçüklere- kırmızı ruj gibi iddalı şeyleri yakıştıramıyorum. Bence yaşımızın değerini bilip, ona göre süslenmemiz gerekiyor. Bu yüzden Baby Lips, I love serisi gibi daha hafif ve yaşımıza uygun şeyleri size tavsiye ederim. Hem de daha tatlı bir görünüm çizmiş oluruz.
Buraya hemen kısa bir not geçmek istiyorum. İlerideki bölümlerde bu konuda daha fazla duracağım ama, kısacık bir dokunmada zarar göremiyorum. Diş temizliği çok önemlidir biz prensesler için. Hep gülümsediğimizde ön planda olan o beyaz dişlere çok fazla ihtiyacımız var. Bu yüzden güzel bir diş macunu ve fırçasını çantanızdan eksik etmeyin.
Son adım olan gözlere geldik. Siyah kalem gözleri küçültür, bunu sakın unutmayın. Eğer zaten küçük olan gözleriniz varsa, siyah yerine beyaz kalem kullanmayı tercih edin. Kalem çekerken, üst gözünüzün içine de çekerseniz daha çarpıcı olur. Aynı zamanda rimeli de unutmayın. Kirpikler bizim gizli hazinelerimizdir.
Bunun dışında allık, far gibi şeyler sizin seçiminize kalmış. Fakat evden çıkmadan önce, çantanızda acil durumlar için makyaj çantası bulundurmayı da ihmal etmeyin. Unutmayın, bir prenses her şeye her an hazır olmalıdır.
Kıyafetlerinizle makyaj uyumuna dikkat etmeyi de unutmayın. Sade bir elbise giyindiğinizde makyajı biraz daha arttırabilirsiniz mesela. Ya da sırtınızda kızarıklıklar varsa, hemen sırtı açık şeylerden vazgeçmek yerine oraya da fondoten uygulayabilirsiniz.
Aynı zamanda, gideceğiniz yere göre de makyajınızı dikkatli seçin. Okula giderken abartılı bir makyaj kötü şeylere yol açabilir, bu yüzden sınırımızı bilip önceden önlem almamız akıllıca olur.
Sonuç olarak, abartmadan makyaj bizim kurtarıcımızdır. Sadece nerede, ne zaman ve ne kadar uygulayacağımızı bilmemiz lazım.
Prensesler❤