Nama penuh aku Ayda Aqasha berumur 17 tahun. Aku boleh dikatakan cantik and famous la kat sekolah sebab yela aku berkulit cerah,tinggi lampai,body pun nice, ideal lah senang citer. Ibu aku kahwin muda dan telah melahirkan kakak aku iaitu kak mira 23 tahun, abang aku iaitu abang aiman 22 tahun dan aku yg bongsu. Family aku panggil aku ayda. Ayah aku dah meninggal 5 tahun lepas. And 2 tahun lepastu ibu aku kahwin dengan seorang duda anak 1 iaitu bapak tiri aku sekarang. Anak dia lelaki, aku panggil abang Faez sebab dia lagi tua dari aku, umur dia 20 kut? Tah lah aku tak ambil kisah sangat pasal dia sebab aku benci dia. Kitorang tinggal sekali sebab bapak tiri aku ni business man, duit banyak rumah besar. Aku pon sekolah berhampiran dekat situ je. Driver yang hantar. So here we start.
Aku balik kerumah setelah pulang dari sekolah. Penatnya lain macam hari ni sebab aku dipaksa lari satu padang 3 pusingan straight tanpa rehat oleh cikgu samsiah sebab aku tertinggal folio yang aku patut hantar hari tu. Terukkan cikgu aku? So aku pun lari jela salah aku jugak haha. Kebiasaannya aku akan terus mandi,pakai baju,turun makan and buat homework. But hari ni aku rasa penat sangat, so aku decide nak baring sekejap kat sofa ruang tamu and secara tak sengajanya melelapkan mata. Fuhh takpelah homework malam boleh buat.
Sedang nyenyak aku di sofa, tiba² bahu aku digoyang. Siapalah kacau aku tidur ni. Aku buka mata.
"Ouh abg faez"
yup abang faez rupanya yang kejut aku erhh.
"Kenapa ayda tidur kat sini? Pergilah mandi dulu wangi² barulah sedap tidur, ni dengan busuk berpeluh haih tak elok"
aih membebel pulak mamat ni. Dia kalau bercakap memang lembut,sopan tenang je dengar haha tiberr.
Setelah siap mandi aku buatlah homework and aku tak sedar dah lewat malam. Betapa kusyuknya aku nak jadi pelajar cemerlang haha riak jap.
"Finish, huargh lapar plak".
Aku kalau dalam bilik aku memang pakai shortpants dengan singlet je sebab bukan ada orang masuk pun kan. Aku sorang je yang betul² stay dalam rumah ni. Yang lain semua keluar masuk sebab kerja hurm.
"So takpela kut aku pakai camni lagipun dah lewat ni semua orang dalam bilik masing²".
Aku turun ke dapur nak basahkan tekak yang kering ni. Gila kau 4 jam study naik pening kepala hadap huruf haha struggle kan next year spm.
Sampai je dapur gelap² tu aku pun ambillah gelas and letak kat mesin air coway tu. Malas aku nak on light. Penuh je air, aku ambil then bila aku pusing je aku rasa macam berlanggar something. Aku terkejut sampai terlepas gelas kat tangan. Habis jatuh pecah dengan kena singlet aku pergh lencun. Makhluk depan aku seolah kabut dan berlari cari suis. Bila suis dah on barulah aku nampak abang Faez rupanya yang berlanggar dengan aku tadi.
"Lah ayda ke, terkejut abang. Jangan gerak, kaca bersepah tu!"
cemas abang Faez risau aku terluka.
"Abang Faez ni bukannya nak on lampu kan dah langgar orang!"
marah aku sambil tolong dia kutip kaca pecah tu.
"Hm manelah abang tau ayda ada kat sini, ayda pun kenapa tak on lampu?"
soal dia balik.
"erkk ayda dah biasa".
"Ha samelah hahaha".
Kami gelak bila sedar kebodohan masing². Sedang aku kutip kaca² tu aku perasan abang Faez asik jeling² dada aku. Aku pandang dia and dia terus pandang bawah sambung kutip kaca tu. Ada yang tak kena ke dengan singlet aku?
Damn aku lupa aku still pakai singlet, dah la tak pakai bra argh. Tiba² jari aku tertangkap hujung kaca. Sakitnya halus je tapi pedih gila huh.