40

40 3 0
                                    

Wie het beste idee heeft om een boek te schrijven met dit ideetje, wint. Als je wint dan...

°Vote ik op al je boeken, alle hoofdstukken°

°Volg ik je°

°En promoot ik wat en wanneer je maar wilt°

Het ideetje:

De geur van de plastic handschoenen dringt mijn neus binnen. Het piepende geluid van wieltjes over een pas geveegde vloer gaat naar mijn oor. De smaak van aardbeienjam en roggebrood ligt op mijn tong. Het gevoel uit mijn vingers glijd weg. Het beeld voor mijn ogen lijkt stil te staan. Wit. Alles is hier wit. Waarom? Om iedereen gerust te stellen? Nou, dat werkt mooi niet. Ik ga gewoon dood hoor! En niemand kan daar iets tegen doen. Niet de geur van de plastic handschoenen die elke zuster hier draagt. Niet het piepende geluid van wieltjes onder ziekenhuisbedden die als rolschaatsen over de pas geveegde vloer rollen. En niet de smaak van aardbeienjam en roggebrood wat ik al een maand voor geschoteld krijg. Niks. Helemaal niks kan helpen. Zelfs niet de dokters uit de beste ziekenhuizen. Niet de biologie docent die zei dat ie alles kon. Nee. Helemaal niemand kan me helpen. Zelfs een steen heeft een beter leven. Ook al kan hij niet ruiken, horen, proeven, voelen of kijken. De zuster duwt me de lift in en druk op het hoogste knopje. Dertiende verdieping. Tuurlijk. Dat kon er ook nog wel bij hoor. Niet dat ik geloof in die onzin, maar toch. Neem het zekere voor het onzekere. De lift stopt en de zuster rolt mijn bed naar een kamer. Dit is het dan. De kamer waar ik in zal sterven. Waar al zoveel mensen gestorven zijn.

Wie kan hier iets mee?

Ideetjes en zoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu