Ik zit op mijn laptop en zoek op 'weerwolven'. Heel random. De eerste site die ik bekijk komt dit naar voren:
In volksverhalen konden weerwolven vaak veranderen van vorm wanneer ze willen. In films en horrorverhalen vind de transformatie meestal tegen iemands wil plaats, doorgaans met volle maan plus een of meer avonden daarvoor en daarna. De transformatie is doorgaans zeer pijnlijk:
●De beenderen van de weerwolf breken, groeien en helen.
●De spieren passen zich aan aan het nieuwe skelet.
●De organen passen zich zo aan dat zij kunnen functioneren voor het nieuwe lijf.
●De weerwolf krijgt een volledige vacht.De transformatie duurt volgens deze verhalen 20 minuten tot anderhalf uur, maar soms ook tot zonsopkomst. De transformatie kost zeer veel energie. Daarom zal de weerwolf na zijn transformatie zeer hongerig zijn en zal zich alleen maar voeden met vlees. Als de weerwolf zich gevoed heeft, zal hij gaan drinken om vervolgens te gaan slapen. In zijn slaap zal de weerwolf weer terugkeren in zijn menselijke vorm.
De volle maan is niet altijd een bepalende factor bij de transformatie. In sommige gevallen kan de verandering ook plaatsvinden bij het optreden van hevige emoties, met name woede of lust, of door bewuste magie van de weerwolf zelf of van een tovenaar die van iemand een weerwolf maakt door een vloek. Verder zijn er ook weerwolven die geheel vrijwillig kunnen veranderen, wanneer ze dat maar willen.
Tuurlijk, en dat moet ik geloven? Maar wat nou als het echt is? Dat ik echt mijn benen zou breken. Dat moet niet gebeuren.
JE LEEST
Ideetjes en zo
RandomIn dit boek schrijf ik random ideetjes die op de één of andere rede in me op komen. Er komen ook spreuken, gedichten en korte verhaaltje in.