1, allt känns nytt

109 4 0
                                    

** Isabellas perspektiv **

Jag vaknar upp av att klockan ringer tills jag stängde av den, sedan börjar jag med att sträcka på mig.

Jag tar upp min mobil från nattygsbordet för att kolla klockan " 07.00 " stod de. Jag hade alltså en timme på mig att fixa mig.

Jag går upp med tunga trötta steg ur sängen och går mot min garderob, jag tar snabbt på mig ett par mjukisbyxor och en tröja sedan går ner för trappan och in i köket och smöra en macka och åt upp.

Jag småspringer upp till mitt rum igen och sminkar mig lite lätt med concealer, puder, bronser och maskara och sedan går tillbaks till min garderob och tar ut ett par svarta jeans och en långärmad vit tröja från a&f och tar upp mobilen igen " 07.52 ".

Jag gick ner igen och gick in i vardagsrummet där mamma satt och var fokuserad på teven.

"Mamma.. lever du"frågade jag och hon tittade upp
"Jajaha" mumlade hon
"Du får köra mig nu" sa jag och hon ställde sig upp snabbt och gick till hallen och började ta på sig.

Jag gick också ut till hallen och tog på mig mina bruna Johnny bulls och en marinblå jacka från a&f. Vi gick till bilen och sedan hoppade in och åkte iväg till skolan.

"Du får ha en bra dag Isabella" sa mamma jag mmade som svar
"Vill du att jag ska följa med dig in" fortsatte hon
"nej jag klarar mig" sa jag och hoppade ur bilen sa hejdå och gick iväg.

Jag kom in och kände hur allas blickar vände sig åt mitt håll.

"Hej du måste vara Isabella" sa en kvinna i brunt kort hår och såg ut och vara i 45 års åldern.
"Hej, ja det är jag" svarade jag tillbaks.

"Jag heter Karin och jag är din rektor under dina år här följ med mig till lärarrummet så ska du få skåp och schema" sa hon och jag mmade.

Vi började gå mot lärarrummet och kom tillslut kom vi fram.

"Här" sa hon och tog fram ett schema till mig och ja svarade "tack"

"Hoppas du får det bra här" fortsatte hon, jag svarade "tack" ännu en gång.

Jag gick i korridoren med allas blickar på mig, men jag tycke inte det var så konstigt jag är ju ny här så folk vill väl se vem jag är.

Jag gick fram till mitt skåp och låste upp det med en kod som jag fått av Karin, la in jackan, väskan och sedan kollade jag på schemat.

Först har vi svenska i rum 210 så jag försökte hitta dit.

Jag hittade rummet efter 1-2 minuter. Jag tog tag i handtaget och öppnade dörren.

Jag gick försiktigt in och såg att en kvinna med blont hår och som jag trodde var våran lärare väntade på mig.

Hon visade med sin blick att jag skulle följa med och ställa mig där fram så att hela klassen kunde se mig.

När jag var framme så tittade jag på hela klassen och alla såg trevliga och snälla ut.

"Det här är våran nya klasskamrat hon heter Isabella" sa kvinnan i blont hår.

"Vill du berätta om dig själv" fortsatte hon och sedan log.
"Okej" sa jag tveksamt innan jag började.

"Hej! Jag heter då Isabella men dom flesta kallar mig Bella, jag är 15 år som ni och har alltid bott i Stockholm, Jag gillar att vara med kompisar, spela fotboll och bara mysa" sa jag och log.

"Vilket lag hejar du på" frågar en kille i mörkblont hår och en snapback på huvudet.

"Barcelona dudå" frågade jag tillbaks
"Eyy jag" med sa han och gav mig ett leende som jag besvarade.

✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️

tjena, nu är jag tillbaks med en ny fanfic, vad tyckte ni om första kapitlet? 💜 / Melonen

wherever you go ~ f.sWhere stories live. Discover now