2, nya vänner?

83 4 0
                                    

Dagen gick på och Felix som killen med mörkblont hår och snapback hette har vart med mig hela dagen.

Så jag har kunnat hitta till alla klassrum.

" Ni kan börja plocka ihop så slutar vi nu " sa våran no lärare Bengt.

Alla började ställa sig upp och plockade ihop sina grejer och sedan lämnade klassrummet.

Jag gick till mitt skåp och låste upp det, jag la in mina no papper och tog sedan ut min jacka och väska.

Jag ser Felix komma mot mig och jag ler " Hej " sa han snabbt när han var nära nog så ja hörde honom. " Hej Felix " svarade jag.

" Ska du till bussen? " frågar han och tittar upp " ja dudå? " han tittar ner " Jag med vi kan väl gå tillsammans.. ifall du vill då " han blev röd i ansiktet och jag bara log,

" visst " svarade jag och våra steg är nu påväg till busshållplatsen.

* Nästa morgon *

" Hjärtat du får ta och gå upp nu, du börjar om 30 minuter " sa mamma och gick ut från mitt rum.

" 30 minuter " mumlade jag för mig själv och tog upp mobilen för att kolla om det var sant, och de var det.

Jag hoppade upp ur sängen och tog på mig ett par vita jeans och en ljusrosa tröja, sminkade mig lätt med concealer, puder, bronser och maskara.

" Gumman är du klar " hör jag mamma säga till mig " ja är klar " ropar jag högt så hon hör mig.

" Jag kör dig till skolan för annars kommer du försent " sa hon och ja gick ner för trappan och in till köket.

Jag gjorde rostad macka med ost och marmelad, mm smarrigt.
( blev sugen på det nu, hahah )

Jag sätter på mig skorna och jackan och mamma gör desamma, sedan tar vi våra väskor och går ut till bilen som för oss till skolan.

Jag går in genom skolans dörrar och går snabbt till mitt skåp, jag lägger in mina grejer och tar ut engelska boken för vi ska ha engelska nu.

* Två veckor har gått och allt har vart som vanligt, jag har fått två tjejkompisar i skolan, som går i min klass, Sandra och Tova. Sen har jag även vart lite med Felix *

✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️ Heej!! Sorry för kort kapitel, lovar att nästa blir längre och kanske lite mer spännande för det här var tråkigt...

Men ni kan följa mig på Twitter där jag heter @tildemellinn och så instagram heter jag @tildemellin och sen på kik heter jag @mellintilde ifall ni har några tips eller så.

Ni får ha det bra!! jag tror nästa kapitel kommer imorn för idag är jag sjuk och hemma från skolan och då kan jag ju skriva 😏😏

Men jaha hejdåååå 👋

wherever you go ~ f.sWhere stories live. Discover now