3, filmkväll

98 4 0
                                    

* Lördag *

** Felix perspektiv **

Vad ska jag göra idag då? Jag har inget planerat med killarna och Omar kommer inte förens nästa helg..

Vänta ja kan ju fråga Bella om hon vill göra något, vi har ju lärt känna varandra rätt bra nu.

( F=Felix B=Bella )

12.37 F: Hejsan Bella, vill du hitta på något idag? Vi kan mötas vid ica och köpa godis och sen dra hem till mig och kolla film? ;)

12.39 B: Hej Felix!! Visst, ses om 5? :)

12.40 F: Ses om 5 <3

Nej Felix varför skickade du ett hjärta hon kommer ju tro att du gillar henne nu.. aja

Jag tar mig upp från soffan och stänger av tv och springer in till badrummet och sprutar på mig min Tom Ford parfym.

Jag går till hallen och börjar ta på mig skorna och jackan och sedan ut genom dörren och låser.

Jag och Bella bor nästan grannar och ica ligger rätt nära så de tar bara typ 1-2 minuter att gå dit.

Jag går in i Ica och ser Bella.
" Hej Bella " säger jag och tar ut armarna och är beredd att ge henne en kram. " Hej Felix " svarar hon och kramar mig.

Jag drar in hennes underbara doft och sedan släpper vi kramen och går in och mot godiset.

Vi köper lösgodis och dricka sedan betalar och nu är vi påväg hem till mig.

Vi pratar om allt mellan himmel och jord. Efter en och en halv minuts promenad är vi framme vid mitt hus.

Jag låser upp och vi börjar ta av oss ytterkläderna och sedan går vi till vardagsrummet.

" Vilken film ska vi se? " frågar hon och tittar upp " du väljer " svarar jag och går till käket för att hälla godiset i en skål och hämta glas till drickan.

" Vi tittar på if i stay " säger hon när ja kommit ut med godiset och drickan " okej fine " svarar jag och hon brister upp i ett leende.

Filmen var rätt sorglig och nästan slut, Bella har redan somnat i mitt knä även fast klockan bara var 6.

Jag flyttade hennes huvud försiktigt upp från mitt knä och la det ner på soffan med en kudde under. Jag smög ut och gick med snabba steg till en pizzeria i närheten.

" 95 kr då tack " sa mannen i kassan och ja gav han pengarna och sa " hejdå "

Jag bar på pizzorna påväg hem och hoppades på att hon inte hade vaknat.

Jag gick in genom dörren, försiktigt tittar in i vardagsrummet där hon ligger på soffan och sover.

Aww vad söt hon är, hennes leende hennes skratt, hennes ögon. Allt är perfekt med henne.

Jag dukar och gör iordning i köket tills jag går fram till henne och pussar henne på pannan så hon hoppar till och vaknar.

" Felix Gud va du skräms " sa hon och skrattade " åh de luktar pizza " fortsatte hon.

** Bellas perspektiv **

Jag gick ut i köket och såg pizzorna och tallrikarna fint upplagt på köksbordet.

" Detta hade du inte behövt göra Felix " sa jag och tittade ner i golvet " men jag ville " sa han och tog ut stolen för mig och jag satte mig ner

" Du är bäst Felix " sa jag och han log stort mot mig " jag vet " la han till och jag gav han en slängkyss och sedan började skratta.

Vi började äta och pratade om allt möjligt tills Felix sa " vill du sova här? " det kändes som han blev nervös utav att säga det, men ja fattade inte varför.

" Ja va kul " svarade jag och han log stort " vi kan väl sova i samma säng för jag orkar inte hämta en madrass " sa han och log
" nej ja tål inte killbasiller " sa jag och gjorde en grimas.

Han tittade frågade på mig " men ja skoja du kan vara lugn " sa jag och började skratta.

Kvällen var helt fantastisk och Felix var helt underbar.

Vi var nu uppe i Felix rum för vi tänkte sova, jag skulle få låna en av Felix tröjor eftersom jag inte hade orkat gå hem till mig och hämta en egen.

Jag tog av mig min tröja och står bara i bh och känner att Felix stirrar på mig så säger jag " Varför stirrar du på mig? " han ler " för du är vacker " jag ler tillbaks.

Han går mot mig och jag står fortfarande i bh men det skiter jag i.

Han lägger händerna på mina höfter och jag lägger mina händer runt hand nacke och vi möts i en perfekt kyss.

✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️ Hej underbara ni?! 💜 Blev skit missnöjd med detta kapitlet. Känns bara svin dåligt, men jaja..
Igga stavfel och grammatik fel..

Men hejdåå 👋 / Melonen

wherever you go ~ f.sWhere stories live. Discover now