Skyler POV
En vanlig torsdagsmorgon cyklar jag och Brooke till skolan. När vi kommer fram så är det precis som vanligt, jag går bredvid Brooke men på något sätt så finns jag inte ändå. Jag är osynlig. Jag hörde Damon den sportigaste killen (ledaren) busvissla och visste direkt att det var menat för Brooke. Det visste hon med för att direkt efter det gick hon fram och kysste honom. Det är så typiskt dom har bara varit ihop i en vecka och den ända anledningen att han dejtar henne är för att hon är den populäraste tjejen på skolan och det ger honom högre status bland de andra killarna. Jag hatar honom. Men det som stör mig mest är att Brooke inte skulle lyssna på mig även om jag drämde till henne i ansiktet med orden.
Brooke POV
När vi kom fram till skolan hör jag hur Damon busvisslar och då springer jag fram till honom och kysser honom en lång stund. Jag ser att Skyler blir sur för att jag sprang till honom istället för att vara med henne men då får hon vara sur. Jag måste ju få vara med min kille.
- Hej babe ska vi hitta på något efter skolan?, frågade Damon.
- Jag skulle vara med Skyler men jag tror hon förstår om jag vill vara med dig idag, sa jag som svar.
Fast jag visste att Skyler skulle blir sur, men om hon också hade haft en kille hade hon nog förstått. Fast det kommer nog aldrig hända om hon fortsätter att vara så här blyg.
- Jag ska gå tillbaks till Skyler nu, sa jag till Damon och kysste honom lätt.
Men när jag vände mig om för att gå iväg kände jag en hand som slogs till emot min rumpa. Jag tittade bak och log ett flörtigt leende men gick sedan bara vidare mot Skyler som hade en rikitgt arg blick. "
- Varför låter du honoom göra så!? " skrek hon på mig.
- Vadå?" frågade jag men jag var ganska säker på vad hon pratade om.
- Du lät ju honom ta på dig! Du skulle aldrig låtit någon göra det innan du blev såhär.." sa hon.
- Vadå såhär? sa jag och försökte få en så ilsken röst som möjligt.
- Såhär... såh" stammade hon.
- Hur då skrek jag och alla på skolgården tittade på oss.
- POPULÄR! skrek hon.
Jag blev rasande och det kom som en ren reflex att slå till henne med en smäll på kinden, allt gick så fort efter det men jag hann se en tår falla från hennes öga och långsamt glida ner från hennes kind. Men hon torkade snabbt bort den och sprang därifrån. Jag tänkte springa efter henne men blev stoppad av Damon.
- Vilken tönt hon är, hon är bara avundsjuk för att du är populär och vacker som hon aldrig kan bli. Det var bra att du gav henne en smäll för hon förtjänade det"
Han hade fel. Det var jag som hade gjort fel jag hade slagit till min bästavän när hon bara hade sagt vad hon tyckte eller vad som till och med hade kunnat vara sanningen. Men vad fick hon för det? En smäll på kinden. Efter det som hade hänt på skolgården satt jag varenda lektion och bara väntade på att Skyler skulle komma in till lektionen men det gjorde hon aldrig. Vart hade hon tagit vägen?.
Skylers POV
Jag stod kvar och väntade på att Brooke skulle komma och när hon äntligen vände sig om mot mig så tog han på henne. Nu visste jag att det skulle vara slut emellan dom för Brooke avskyr när man tar på henne och särskilt när det är offentligt. Men vad gör hon? Hon vände sig bara om och log, vad har hänt med Brooke? När Brooke äntligen kom fram till mig hade hon ett malligt leende, varför det? Ska man vara stolt över att någon tar på en? När hon sa hej blev jag extremt arg, och frågade hur hon kunde låta honom göra så och det slutad med ett bråk som alla på skolgården ville höra.
Då hände det. Mitt framför allihopa slog hon till mig på kinden och jag kände hur en tår föll ner för min kind. Jag gav henne en både sårad och besviken blick sen sprang jag därifrån. Jag sprang bort från alla blickar och allt skratt och satte mig inne i ett toalettbås och drog upp benen mot min mage och kramade hårt om dom för att ingen skulle se att någon satt där inne. Då gav min mobil ifrån sig ett läte och jag trodde det skulle vara Brooke men det var det inte. Det var PuppyLover7, för att förtydliga så är det en kille jag började chatta med förra sommaren och han är riktigt söt. Jag har visserligen bara sätt en bild som är ganska suddig på honom men han skriver verkligen från hjärtat och det är det som gör honom så söt.
Hej sötnos <3 /// PuppyLover7
Hej sötis <3 //// CharlieXOX
Jag insåg direkt att det lät lite konstigt när jag väl hade skickat det. Vi satt och skrev hela dagen för jag ville inte gå på lektionerna. Det var ganska skönt att han hade det likadant som jag i skolan för han hade berättat att han hade gått hem efter att några killar hade börjat slå honom. Han sa även att han skulle gå till till parken med sina kompisar när dom hade slutat skolan så jag tänkte att jag också kunde gå dit för att få en liten glimt av honom. Fast menar han den här parken? Bor han ens i samma stad som jag? Nåväl det är värt ett försök.
Brooke POV
Hela dagen sitter jag och tänker på varför hon blev så sur. Till en början tyckte jag att hon gjorde rätt i att vara sur men Damon hade rätt. Hon var bara avundsjuk på mg och det vara överdrivet att inte gå på lektinerna för ett litet bråk jaja det går över. Då ser jag Damon som står och pratar med sina kompisar så jag går dit. Jag ställer mig bredvid honom och hänger med i samtalet.
Då tog han tag i min arm och snurrade mig till honom. Han bet sig i läppen lite flörtigt och sedan kysste han mig och det övergick till att vi började strula. Jag vet inte hur länge vi höll på men jag behövde det, jag var ledsen och han var min tröst. Då kände jag två varma händer som tog tag i min rumpa och drog mig närmare. Han höll kvar sina händer och började klämma, jag tyckte det var obehagligt men brydde mig inte.
Skyler POV
Ja hörde skolklockan ringa och gick ut från toaletten. Jag var precis påväg mot dörren när jag ser Brooke strula med Damon och ännu en gång tog han på henne men mycket mer brutalt. Jag tänkte vända mig om och gå men då såg jag det. De andra killarna tog kort och Damon gjorde tummen upp utan att Brooke märkte det. Den första tanken jag fick var att jag hade rätt han utnyttjar henne. Jag skulle precis gå fram och säga till dom att sluta men så började det igen alla viskningar som sedan blev till ett stort muller av gapskratt och det var mig dom skrattde åt.
De hade inte gjort det förut pågrund av deras respekt till Brooke men nu när vi bråkade hade dom sin chans. Men jag brydde mig inte jag bara fortsatte fram till Brooke men när jag kom fram och skulle säga det så vänder hon sig om och blicken jag fick sa att hon inte ville ha med mig och göra på ett tag. Det var det ända som fattades, min bästavän som med en enkel blick ber mig att låta henne vara. Då skulle hon få som hon ville, jag gick från skolan till min cykel och stack hem.
Jag började skriva lite till med PuppyLover7 men då sa han att han inte skulle till parken förens klockan tio. Men jag var tvungen att träffa honom så jag tog på mig lite finare kläder och satte mig vid datorn och bara väntade.
Brooke POV
Jag är på väg hem från Damon klockan är strax tio. Jag går förbi parken och där ser jag ingen mindre än Skyler. " Vafan gör hon här?" tänkte jag. Jag ger henne en illsken och frågande blick. Hon vände sig bort som jag trodde. Jag väljer att ta en annan väg runt parken genom buskarna så att jag kan komma lite närmare och se vad hon håller på med, men när jag hade kommit fram satt hon inte lägre på gungan.
- Vart har hon tagit vägen nu?" viskade jag för mig sälv. Men jag fick i alla fall ett svar för bakom mig dök Skyler upp som en hök.
- Jadu. Det är en riktigt bra fråga. Det kan du nog lista ut själv, sa Skyler som stod precis bakom mig.
YOU ARE READING
Don't fall in love with bad boys
FanfictionBrooke och Skyler har varit bästa vänner sen de föddes, men vad händer de dagen Brooke blir tillsammans med Damon skolans sportfåne? Brooke och Skyler börjar bråka och Skyler känner sig ensam. Hennes föräldrar jobbar hela tiden. Brooke har alltid va...