Kapitel 4

541 30 8
                                    

Skylers POV

- Är du helt jävla dum i huvudet?! Skrek jag till Cameron.

- Så går det om man inte lyder så passa dig noga, mumlade han.

- Gör det döda mig! Eller juste ja.. Du kan inte eller hur? Sa jag.

- Klart jag kan men du har inte försökt rymma du var bara med på Brookes plan. Du har ingen egen vilja eller hur? Du är bara Brookes sidekick, Sa han.

Det gjorde gjorde mig så sjukt förbannad så jag slog till honom med ett hårt knytnävsslag i ansiktet. Jag vet att det var riktigt dumt gjort men vem bryr sig? Mjau har inget att förlora. Jag reste mig upp och gick därifrån jag gick ner för trappan genom hallen öppnade dörren och gick ut.

- Så jag försökte rymma och jag slog dig nöjd? Nu får du ju din chans att döda Brookes "sidekick", Sa jag.

Efter det stod han bara och stirrade på mig. Det var faktiskt riktigt skrämmande.

Brooke POV

Min kropp är öm. Jävla lyktstolpe. Ärligt talat gjorde det mest ont i pattarna. Undra om de letar efter mig. För när jag hade sprungit ett kvarter hörde jag pistol skott och var tvungen att springa tillbaka. Jag såg Shawn i tårar och gick där ifrån. Vad i, sköt han nyss Skyler? Jag sprang dit och kollade där låg katten död. Den katten som hade mitt övervakning armband. Tror du att skyler fattar Om jag är med Damon den här veckan och räddar hennes senare? Hon överlever väl? Eller?

Skyler POV

Jag har nästan räknat sekunderna som han bara stått och stirrat. Jag tror han överväger att döda mig, då finns det bara en sak att göra. Jag bröt både tystnaden och hans tänkande.

- Kan jag få ett äpple? Undrade jag.

- Nej, Sa han helt oberörd.

- Då tar jag väl det själv mumlade jag.

Jag började gå emot köket och började kolla mig ett stort glasfönster eller jag trodde det var ett glasfönster men det visade sig vara en dörr. Den första tanken som kom upp i mitt huvud var spring! Jag måste hitta Brooke, dom ljuger hon lever dom lyckades aldrig fånga henne. Nu eller aldrig jag tittar bakom mig och ser att Cameron tittar på tv. Jag tar chansen och hoppar ut ur fönstret och springer ut mot vägen. Perfekt timing bussen är här. Jag går runt från klubben vi lämnade. På marken ligger det en biobiljett oanvänd? jag tar bio biljetten och får syn på Shawn. Fan! jag gömmer mig bakom en containen. Jag svär han såg mig men han tog mig inte. Jag gick fram och skulle se hur långt han hade gårt, vart är han så snabbt går det väl inte att gå. Någon tar en hand för min mun.

- Va tyst de kan se dig, det är Shawn, sa Shawn

- Varfölr smyger du upp bakom mig?!

- För vi måste prata, sa Shawn

Prata? Ska han inte kidnappa mig. Jag nickar.

- Först måste du hitta Brooke och sedan smsa mig lovar att inte säga något.

- varför ska jag säga till dig om jag hittar Brooke

- Fattar du inte? Om de får reda att jag sköt henne men hon överlevde dödar de mig.

- Men kom med mig då Shawn

- Nej jag går tillbaka och säger att du inte var här och sedan smsar du mig om du hittar henne OK?

Jag nickar och får Shawn nummer. Kan jag verkligen lita på han? Han släppte mig och det känns som han är rädd för att dö, vem är inte?

Biosalongen

Jag ser en som liknar Brooke står ensam och väntar. Men men är det inte Damon som går till henne med popcorn och läsk. Tjejen vänder sig om. Brooke vad i helve....?! Sa jag inte till henne att hålla sig borta från Damon. Att gå på bio när din bästavän är kiddnappad? Vilket svin hon är! Jag följer de med in nu ska hon få!

Brooke POV

Bio med Damon han ville se fifty shades of grey. Kan ni fatta det en kille ville se den. Han hämtar dricka och popcorn naeww min Damon. Han har alltid tid för mig. Men jag kan inte tänka på något annat än att rädda Skyler. Jag måste säga till Damon att det är slut mellan oss men hur?

Efter vi hade sett klart filmen gick vi ut där står ingen mindre än Skyler jag hoppade fram till henne och kramade om henne. Hon öppnade läsken och kastade den på Damon. Jag skrattade.

- vad skrattar du åt, sa hon och slängde popcornen på mig.

Där gick hon för långt.

-Skyler varför gjorde du så?

-Det är över mellan oss Brooke! Sa Damon och stack

Det gick snabbare än vad jag trodde. Det skulle ta långt tid att bli av med Damon eller det var det jag trodde.

Jag gick ut från biosalongen i fake tårar och påväg in mot lägenheten. Jag vänder mig om och ser att Skyler är bakom mig.

Skyler POV

Vad gör hon? Fingeravtrycks lås plus kod? Det här är nog en av hennes pappas lägenheter.
Jag följer hon med in och låser sedan dörren. 

- Förlåt, sa jag lågt

- vadå förlåt, sa jag

- för allt jag gjorde en idag fanns en bra anledning till att vara piss off på dig.

- det gör inget, jag har en plan hur vi ska få Cameron och de andra att åka in i fängelse, men det kräver träning speciellt för såna som du, sa Brooke

- vadå spna som mig

- nybörjare, eller vet du hur man slåss?

- jag kan catfight, ofta du kan sånt

- vi åker till pappas trännare imon,sa Brooke

Hon gick in i ett rum och slog in en kod. Jisses vilka redskap och pistoler det finns här inne. Hur ska jag kunna hantera ett sånthär.

- Så planen är att vi först..............................................................

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Mar 24, 2015 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Don't fall in love with bad boysKde žijí příběhy. Začni objevovat