Part 1: Yey! Dapat Kawan Baru!

7 0 0
                                    

NUKILAN : NURI & KAKIKUDIMUKAMU.IDEA: NURI.WATAK 1-ZAFAR.WATAK 2-MARDIAH.WATAK 3- CHUBAKA/CHUBS.


SCENE: BERJALAN BALIK DARI KELAS MALAM.

ZAFAR- Di, sejak di desa ni kau banyak berubah, tak malas lagi, tak takut lagi, tak gedik la.., aa..itu ada lagi 50% tak hilang hahaa!


MARDIAH- kau ni kann.. tak guna punya cousin! kau sepatutnya support aku tau tak....eh..kenapa lampu jalan tetiber padam? gelapnya...pegang tangan aku Zaf..a-aku takut gelap la...thank you.

ZAFAR-Jap aku cari torchlight. Haaa! baru terang jalan. kau cakap thank you kat aku Di? kenapa?


MARDIAH- Zaf..k-k-kau.. berdiri kat mana sekarang ni?


ZAFAR- Sini lah! kan aku tengah pegang torchlight ni! haa! ni aku suluh kat kau..jeng!!!


MARDIAH- Wei! silau la mata aku!


ZAFAR- Ahahahaha.... ohh!


MARDIAH- Z..Zaf.. kenapa torchlight kau jatuh? k-kalau kau kat depan aku...tangan saper aku pegang ni wei..


ZAFAR- err..jap Di, aku nak suluh kat kau.. kau tak apa-apa kan? kau.. ok kan..?


MARDIAH- yes i'm ok.. i think.. tapi aku hairan sia..


ZAFAR- kau ni siapa? kenapa pegang tangan dia? o..selamat sore, Aku Zafar, dia sepupuku Mardiah, boleh lepaskan tangan dia?


MARDIAH- ehh..Zaf! kau cakap dengan saper tuu.. kat sebelah aku ada siapa haa....


ZAFAR- Kau tak nampak ke? ni aku suluhkan, nampak tak?


MARDIAH- A..ku tak nampak saper-saper tapi Ahh! ada orang la kat sebelah aku-aku rasa ni! banyak bulu wei tangan dia.. saper ni..


ZAFAR- mmm.. camne aku nak terangkan ni.. kau percaya tak tentang wujudnya.. makhluk selain dari manusia? bentuk fizikal berbeza, wajah berbeza..


MARDIAH- ya, aku percaya ada, Zaf, yang ni.. rupa dia mcm mana? tgn berbulu lebat ni..


ZAFAR- rupa dia mcm Chewwbacca dlm filem StarWars tu, kiut la kira... kalau banding dengan pocong dan cik pon tu.. oh? kau sayangkan sepupuku? hehehe... Di, dia cakap dia sayang kat kau, untung la.. dia diri sebelah kau, kau tak rasa seram ke?


MARDIAH- kiutnya nama..aku panggil kau Chubs ye! hmm? seram? tak pun..e comel la kau ni Chubs! syedapnya peluk, bulu lembut halus mcm persian cat! bau cinnamon..wanginya..eh! dia peluk aku la! hihihi... oi Zaf! apasal kau gelakkan aku ni?


ZAFAR- Chubs kau tu boboy tau tak... bukan gegurl! hahahaha! hahahaha! lawak la kau ni..!


(MARDIAH MELEPASKAN PELUKAN DAN MELOMPAT KE BELAKANG)


MARDIAH- vongok la kau ni !! kenapa tak bilang awal2? e!! aku sekeh kepala kau sampai benjo..mmmp!


(CHUBS MENEKAP MULUT MARDIAH, ZAFAR MEMELUK CHUBS DAN MEREKA HILANG DARI PANDANGAN)


ZAFAR- (bisik) Di, ssshhh..jangan takut. Kita kat tempat tinggal Chubs ni..


MARDIAH- Haa? kenapa dia bawak kita ke sini? (hidu) mmh..kuat bau cinnamon lah..


ZAFAR- Pokok yang kau sandar tu cinnamon. Tadi ada makhluk jahat dengar kau pekik, mereka datang nak makan kita Di.. Chubs takleh lawan sebab banyak sangat.


MARDIAH- Sorry la korang, aku terover la tadi, aku dah susahkan korang..thanks Chubs, kau dah selamatkan kami dari maut..


ZAFAR- Di, kau tengok kat tanah tu Chubs tulis.


MARDIAH- Sa..ma..sama. Oh! oh! Chubs! brilliant! lain kali kita boleh berbual berdua la, tak payah suruh Zaf jadi interpreter!


ZAFAR- amboi Chubs! sengeh2 ye..suka? korang jangan nak berdua2an sangat! sumbang mahram tau!


MARDIAH- Zaf, Chubs tu bukan manusia! memang la kau kena ada dengan kami, kita akan ber3 ke mana2 lepas ni kan?


MARDIAH- "YES! 3 MUSKETEERS! I SEND U HOME NOW."ohsem lah Chubs ni..semua bahasa kau tau ye..


ZAFAR- Di, kau tak perlu risau sebab parents aku tau, diorang pun macam aku jugak-nampak semua.


MARDIAH- wow.. pakngah and makngah pun..? habis tu mama papa nampak jugak ke?


ZAFAR- tak. your papa orang biasa tapi dia tau. kau ni dapat kuasa yang mama kau ada. sebab tu kau boleh rasa je. bila aku dah kuasa penuh nanti aku bagi kau.


MARDIAH- ok cuz thanks, emm..kuasa ni untuk apa?


ZAFAR- my parents guna untuk jaga keselamatan semua. kalau ada makhluk dipaksa mengacau manusia, mereka akan lepaskan ikatan tu dan hantar makhluk tu balik. 


MARDIAH- bahayanya tugas pakngah makngah ni..

ZAFAR- yup, ramai bomoh marah dan ancam diorang, semalam ada yang ugut nak bunuh aku dan kau.. kita kena berhati2, Chubs tolong jaga Di ye?


MARDIAH- oi..! lemas lah, dia suruh kau jaga aku, bukan suruh kepit aku celah ketiak kau!bulu ketiak kau masuk kat idung aku! .. ehh.. apa tu pink kaler...


ZAFAR- hahaha korang ni.. oi Di! kau buat apa tu?


MARDIAH- wah! cantiknya bunga ros..nak petik boleh?


ZAFAR- Di!!! jangan keluar dari kawasan pagar!! Di!! ular! lari! lari! Chubs tolong Di cepat!


(ULAR SEMPAT PATUK KAKI MARDIAH, CHUBAKA TANGKAP ULAR DAN MASUKKAN KE DALAM BOTOL, MARDIAH PENGSAN) ESOKNYA..


MARDIAH- apa jadi pada aku?


ZAFAR- Di? kau dah sedar! Lega aku. Kau dipatuk ular. bomoh hantar. Bisa dah sedut tapi badan kau masih biru. Aku terpaksa guna kuasa aku, campur dgn darah Chubs baru dapat buang semua racun tu.


MARDIAH- Thanks cuz, Chubs? owh! kau ada sini? tq korang.

USIKAN SERIAUWhere stories live. Discover now