1 Września 1939 rok
To był poranek, Wehrmacht zaatakował z Nienacka, musieliśmy się obstawić na granicy Polsko-Niemiecko-Słowackiej. Przez trzy dni wycofywaliśmy się tak szybko jak Niemcy napierali...Nadlatywały samoloty, miasta były bombardowane, sporo rannych żołnierzy.
Piotrków trybunalski:
3 Września 1939 rokTerner: Zussman! Wehrmacht nadlatuje!
Zussman: ukryć wszystkich żołnierzy, przygotować artylerię. Całość za mną!
Conor: ale kapitanie, zniszczą nam działa!
Zussman: powiedziałem wykonać!!!
Terner zebrał brygadzistów i ukryli się w okopie wokół miasta, Wehrmacht nadlatywał i było słychać odgłosy strzałów, wybuchów i spadających samolotów. Pułkownik jednak nie wytrzymał presji od Niemiec ponieważ dołączył dywizjon piechoty, postanowił aby się udać do wieży.
Terner: Conor! To nie poważne!
Conor: nie czas na pogadanki! tylko bierz się do snajperki!Terner złapał za snajperkę i wziął głęboki oddech, obiecał sobie po pewnym zdarzeniu że już nigdy nie zawiedzie swojego brata...
12 lat wcześniej:
Las- Terner, Zussman. PolowaniePodczas wyprawy Ternera i swojego brata (Zussmana) atakuje Zussmana wilk
Zussman: terner! Strzelaj strzelaj
Terner starał się ale ręce mu się trzęsły od chłodu i strachu, nie potrafił on nawet przeładować broni. W końcu Zussman dorwał się do noża i wbił go wilkowi w szyję. Wstał obrażony mówiąc ironicznie ,,dziękuję Terner,, i powoli odchodząc
Wojna:
Wieża-Conor, ternerTerner oddał strzał zmotywowany tą historią którą co noc wspomina.
Conor: Terner!!! Skacz!
Conor wykrzyczał zdenerwowany te słowa bo zobaczył lecący bombowiec Wehrmachtu. Terner nie zadając pytań wyskoczył z wieży nie zwracając na nic uwagi. Niestety wiernemu przyjacielowi nie zbyt się powiodło - Podłoga się zapadła a dzwon od wybuchu spadł i uwięził w środku Conora, Terner zdecydował się pomóc. Wieża się przewracała, Terner pobiegł z kilkoma żołnierzami, sprawnie podnieśli dzwon i Conor'owi udało się uciec. Niestety były straty w cywilach, 2 żołnierzy zabiła belka - złamała nieszczęśliwie obu kark. Zussman podbiegł zdenerwowany po tym co zobaczył i nie zapowiadała się miła rozmowa.
Zussman: co wy odwaliliście! Wycofać! wszystkie wojska! A co do ciebie Conor, później porozmawiamy!
CZYTASZ
World at War (WW2)
Ficción históricahistoria o Zussmanie, trenerze oraz pułkownikowu Conor'ze podczas 2 wojny światowej. Historia oparta na faktach