P.O.V. LYNN
*** een paar weken later ***
Het gaat steeds slechter met mijn moeder, ze heeft nog maar 2% overlevingskans en gaat waarschijnlijk vandaag dood. Op school gaat het ook steeds slechter, ik word nog steeds gepest. Nu ben ik in het ziekenhuis, mama ligt in het bed naast mij. De dokters hebben gedaan wat ze konden maar niks werkte, over een paar uur zal mama er niet meer zijn. Het is nu 3 uur ' s middags...
Het is doodstil in de kamer, niemand heeft wat of durft wat te zeggen. We zijn allemaal verdrietig. Maar dat is ook logisch want m'n moeder gaat over een paar uur dood. Dan sta ik er helemaal alleen voor. M'n moeder was er altijd voor me en over een paar uur is ze er niet meer. Hoe moet ik dan verder? Moet ik bij mijn tante en oom wonen? Maar die zijn zo oud.. Mijn vader ken ik niet, die was weggegaan toen ik nog 3 was ofzo. Ik moet iets zeggen het is zo stil hier. 'Hoe lang heeft ze nog?' Vraag ik maar. 'Nog anderhalf uur' antwoord de dokter. Ik hoor mijn moeder zuchten.
Het duurt lang, er is pas een half uur voorbij gegaan. Ik kijk op het kastje naast het bed, daar zie je de hartslag, die nu nog normaal is.
*een half uur later*
'Nog een half uur, we laten jullie wel even alleen.' Zegt de dokter en ze lopen weg. 'Zo...' zeg ik, mijn moeder kijkt heel verdrietig. 'Mama, ik moet nog iets vertellen voordat je dood gaat.' Zeg ik en mijn moeder knikt. Ik begin te vertellen...
'Mam, heel erg bedankt voor alles wat je voor me hebt gedaan. Echt heel erg bedankt. Je was er altijd voor mij, als ik weer huilend thuis kwam van school omdat ze me weer gepest hadden was je er voor mij. Ik wou echt dat ik iets kan doen, maar dat kan ik niet, ik zou er alles voor over hebben, echt waar! Ik weet niet wat ik zonder je moet doen, ik heb je nodig ik kan niet alles in mijn eentje! Jij verdient het niet om deze vreselijke ziekte te krijgen! Jij bent echt de laatste op de wereld die dit verdient! Wat moet ik nu doen?' Vraag ik aan haar.
Ondertussen heeft ze al tranen in haar ogen. 'Lynn, nu moet je even goed luisteren. Je hebt een grote broer, die in Ierland woont. Hij heet Niall Horan.' OMG denk ik nou echt wat ik denk dat ze zei. Ík een broer? Die Niall Horan heet en in Ierland woont? Dat moet Niall zijn DE Niall van One Direction! Voordat ik iets wil zeggen begint mijn moeder weer te praten. 'Ik weet wat je denkt' zegt ze met een kleine glimlach. 'Ja het is waar, je hebt een broer, Niall Horan van One Direcion. Bel hem op en ga naar hem toe zodat je niet alleen bent.' Ze geeft me een briefje waar het telefoonnummer van Niall op staat. Ik stop het briefje in mijn zak en pak mama's hand vast. 'Schat vergeet niet wie je bent, blijf jezelf wat er ook gebeurt je bent perfect hoe je bent. Blijf sterk het leven is hard maar onthoud dat je nooit alleen bent want je hebt mij. Je zal voor altijd in mijn hart blijven. Stel je niks aan van die pesters ze zijn gewoon jaloers. Ik hou van je en wens je het allerbeste.' Haar hand wordt kouder en ze trekt wit weg. De tranen stromen over mijn wangen. Dit is het moment, dit is het moment in mijn leven dat ik nooit zal vergeten. Mijn eigen moeder gaat nu dood voor mijn neus door die klote ziekte. 'Mam, niet dood gaan!' Zeg ik 'het spijt me lieverd' haar hand wordt steeds kouder. 'Ik hou van je, blijf wie je bent en bel Niall' zegt ze. Oke haar hand is nu echt ijskoud, langzaam gaan haar ogen dicht en het kastje naast het bed laat een lange piep horen. Huilend laat ik me op de stoel vallen. Mijn moeder is net dood gegaan, mijn hart is zo leeg nu. Er komt een dokter binnenlopen, aan zijn gezicht te zien weet hij het al. 'Wil je naar huis om even bij te komen?' Vraagt hij, eigenlijk ben ik best moe, ik knik. 'We bellen nog wel als we meer weten over wanneer de begrafenis is.' Zegt hij, ik knik en loop naar de deur. Voordat ik wegga kijk ik nog één keer om naar mama en loop dan weg. Als ik thuisgekomen ben begin ik weer te huilen. Ik kijk naar het briefje met het telefoonnummer van Niall, zal ik hem bellen? Ach ja, misschien kent hij me nog en kan hij me helpen. Ik pak mijn telefoon en begin te bellen...
P.O.V. NIALL
We zitten in de tourbus. Louis zit met Harry te kloten en Liam zit er doorheen te schreeuwen. Zayn ligt lekker op z'n gemak te slapen. Ik snap echt niet hoe hij nu Kan slapen want het is hier een kabaal. Opeens word ik gebeld door een onbekend nummer, ik neem op. Ik hoor bijna niks alleen een zachte meisjesstem, ik denk dat het een fan is. 'Sorry als je een fan bent, ik heb nu even geen tijd' zeg ik en ik wil ophangen. 'Neeee!' Hoor ik het meisje roepen. 'Zeg willen jullie alsjeblieft even stil zijn!' Roep ik naar Louis, Harry en Liam. Als ze zien dat ik met iemand aan het bellen ben zijn ze meteen stil. 'Niall?' Zegt het meisje, 'ja?'.
'Ik weet niet of je me nog kent maar ik ben Lynn.' Zegt het meisje. 'Je bedoelt Lynn Jansen?' Vraag ik. 'Ja' antwoord ze. Mijn hart staat stil, Lynn is mijn zusje. Ik heb haar 10 jaar geleden voor het laatst gezien. 'Lynn, ben je dat echt?' Vraag ik met tranen in mij ogen. 'Ja, Niall klopt het dat jij mijn broer bent?' Vraagt ze zacht. 'Ja, hoe heb je me gevonden?'
'Mama..' zegt ze zacht, ik hoor haar snikken.
'Hoe is het met mama?' Vraag ik. 'Mama is net 20 minuten geleden dood gegaan aan kanker' zegt ze snikkend.
De tranen stromen over mijn wangen, de jongens kijken me raar aan Maar dat kan me niet schelen, ik krijg net te horen dat mijn moeder dood is. Ik moet Lynn zien, ik ga naar haar toe. 'Lynn, ik kom naar je toe. Ik boek de eerste reis naar Nederland en ik kom eraan. Is dat goed?' Vraag ik. 'Ja tuurlijk.'
'Oke, ik moet gaan. Doei Lynn!' Ik hang op. Ik vertel het hele verhaal aan de jongens en we boeken samen de eerste reis naar Nederland. Ik kan niet wachten om Lynn weer te zien! Alleen ik weet niet hoe ik tegen haar moet zeggen wat er met papa is gebeurt...
____________
New chappiieee!!
Dit hoofdstuk heb ik lekker lang gemaakt! Ik weet niet waarom, haha.
Ik heb eigenlijk niet echt veel te vertellen:) maar wel dat ik kanker een vreselijke ziekte vind. Een kennis van mij is pas overleden aan kanker.. sorry als dit hoofdstuk je heel erg geraakt hebt omdat je bijv ook iemand bent verloren aan kanker, maar ik vond het gwn een goed -nouja goed?- onderwerp voor dit verhaal. En ja, wat is er met de vader gebeurt? Ik probeer snel weer te updaten, sorry dat het zo lang duurde:)Maybe comment??♡
》》》》xxx《《《《