Jag vaknade på måndagsmorgonen av att väckarklockan ringde. Jahopp då var det skola igen. Jag gick upp ur sängen, in i mitt badrum och in i duschen. När jag var klar gick jag in in i min WIC och valde kläder. Det blev ett par högmidjade slitna jeansshorts och en blommig söt topp. Efter det torkade jag mitt långa bruna hår och plattade det, sminkade mig lite lätt och gick ner till köket. Till frukost åt jag fil och müsli innan jag tog på mig skorna och gick till bussen. Yes, precis i tid. Bussen stannade framför mig och jag gick på. Jag såg Rebecca sitta ensam på ett säte så jag gick och satte sig där.
"Hej sistaaah!" Sade jag och kramade om min bästa vän.
"Tja bae!" Sa Rebecca och besvarade kramen.
"Ska vi kolla med killarna om de vill följa med och käka pizza efter skolan?" Frågade jag Rebecca. Hon har också en kille. Nate, ett riktigt svin enligt mig.
"Visst." svarade hon glatt. Vi båda tog upp mobilerna och började checka sociala medier. Efter några minuter stannade bussen vid skolan och vi hoppade av.
"Jag har matte nu, durå?" Frågade jag Rebecca.
"Samma här." sade hon och gjorde en uttråkad min. Vi hick in i skolan och mot våra skåp, som var bredvid varandra, och tog fram matte böckerna.
"Redo för en till vecka i helvetet?" Frågade jag Rebecca. På fredag går vi på sommarlov. Det kommer bli underbart!
"Hell no, men nu kör vi!" Sade hon och gav mig en high five.Skoldagen gick ganska snabbt och vi satt nu och åt pizza i stan, med Sam och Nate.
"Jag har fest i helgen, ni kan väl komma?" Frågade Sam.
"Visst." sade jag och Rebecca i kör. Efter en stund var killarna tvungna att sticka iväg på sin hockey träning, så jag och Rebecca bestämde oss för att ta en runda på stan.Jag var nu påväg hem till mig, det var inte så långt att gå, så det gjorde jag. Påväg hem tänkte jag rätt mycket. Jag har inte samma känslor för Sam som jag hade tidigare. Han har blivit så konstig på sistone. Jag har funderat på att göra slut. men jag vågar inte.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Somebody to Love
FanficPersonbeskrivning: Alexis Jones är 17 år gammal och bor i stratford med sin mamma Meredith, pappa Thomas och lillebror Jason. Hennes bästavän heter Rebecca och de är dem populäraste på skolan, såklart har hon också en pojvän, sam. Hon har ett helt...